Ravintoaine laskuri

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja grawier
  • Aloitettu Aloitettu
Tietääkö kukaan mistä sais semmosen ohjelman johon voi rustata päivän syömiset ja ohjelma ilmottaa kokonais kalorit ja muuta faktaa ruokavaliosta? Joskus nuorena poikana semmosen näin ja vasta nyt osaisin arvostaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toi on tehty C++:lla ja mun pitäis vähän säätää tuota jos jakoon asti sen laittaisin... Jos ilmenee _tarpeeksi_ mielenkiintoa niin voin kehittää sitä vielä sen verran ettei tarvitse säätää käsin tietokantayhteyksiä jne..

Itse käytin dietillä http://www.fitday.com/ palvelua. Ei maksa mitään, mutta valmiina olevat ruoka-aineet on aika jenkkipainotteisia. Tosin jotkut Snickersit sun muut mässyt sisältää kai kaikkialla samaa paskaa saman määrän. Anyway, tuonne voi kuitenkin lisätä omat sapuskat ja sitten saa piirreltyä tiedoista kaiken maailman käppyröitä. Laiska kun olen, niin eihän tuota ole enää tullut käytettyä, vaikka keittiövaa'an käytöstä onkin tullut rutiinia.

Minkä tietokannan päälle tuo softa on muuten toteutettu?

Originally posted by polestar
Toi hyödyntää perus access-tietokantaa ja käyttää ODBC-yhteyttä (DNS)

Onks tohon helppo lisätä ite uusia ruoka-aineita ravintoarvoineen? Itellä on vielä riittäny Exelillä toteutettu versio mutta onhan tossa ollu suunnitteilla samantyyppinen ratkasu kun sullakin... Antoko Kalevi paljon pisteitä tosta harjotustyöstä? ;)

Heh, tossa puuttuu ravintoaineiden syöttö itse ohjelmasta joten se kannan muokkaaminen vaatii accessin tällä hetkellä. Ja Kaleville asti tuo ei päätynyt kun oli tarvittavat ohjelmointikurssit jo suoritettu. :)

Tässä on aika tiukka aikataulu että jos tuota levitykseen asti tarvii kehittää nii joku 5 euron korvaus vois olla paikallaan.

Luulisimpa, että kiinnostusta kyseisenlaiseen "ohjelmaan" löytyy tältäkin palstalta aika paljon? Eli jos siinä voisi aina syöttää "uuden" ruoka-aineen tiedot ja sit laskea aina päivänsä kalorit ja roteiinin/hiilimihydraattien/raasvojen suhteen niin pätevä softa ois se! Löytyykös muilta palstalaisilta halua tukea rahallisesti poikaa?

Jos ohjelma on lopulta sellainen jota maallikko pystyy käyttämään ja päivittämään niin kyllä 5 euron hinnalla kiinnostusta löytyy... Vaikka kyllähän sitä excelilläkin pärjää...

-solo

Originally posted by solo
Jos ohjelma on lopulta sellainen jota maallikko pystyy käyttämään ja päivittämään niin kyllä 5 euron hinnalla kiinnostusta löytyy...

Sama täällä.

Joo, kyllä kiinnostusta löytyy, mitäs tolle laskurille nykyään kuuluu?

kokeilkaapa googlella semmosta kuin sporttipala, siinä on ainakin jonniin moinen ohjelma. ohjelmassa on hyvä pitää ruokapäiväkirjaa ja sen semmosta. sen voi imuroida laillisesti joltain sivulta mutta empä muista miltä, kannattaa etsiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom