Ravinto useamman viikon pakkolomalla?

Moro! Koitin ettiä aiheesta threadia, muttei oikein osunut kohdalle sellasta mitä oisin hakenu. Eli tilanne on se, että oon menossa elokuun puolivälissä leikkaukseen, jonka seurauksena tiedän olevani ainakin 6vk urheilukiellossa. Mahdollisesti salilta joutuu oleen pois pidempäänkin. Joten tiedossa armotonta kuihtumista :itku:

Mietinkin, miten mun kannattais tän toipumisajan syödä, ettei lihat ihan täysin lähtis veke enkä kuitenkaan täysin löysäks läskikasaks pamahtais. Toivonkohan mahdottomia?? Mulla on siis todennäkösesti mahdollisuus tehdä vaan kevyttä, kevyttä liikkumista: kävelyä, kevyttä pyöräilyä ja myöhemmin ehkä uintia.

Ideoita?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai tuossa nyt muuta tarvitse muuttaa kuin vain ravinnon määrää alaspäin, siten että se vastaa kulutusta. Lihat tulee takaisin kyllä nopeasti, joten ei kannata hidastaa parantumista yrittämällä liikkua pakolla.

En tiedä onko mitään hyötyä, mutta itse ainakin vähentäisin kokonaismäärää ja söisin proteiinipitoista ruokaa ja leikkaisin kalorit hiilareista ja rasvasta.

Onko kyseessä nyt siis totaalinen liikkumiskielto vai onko joku tietty paikka paskana?
Jos vaikka nilkka tai polvi on rikki, niin eihän se estä sua tekemästä yläkropalle liikkeitä, eipähän tarvii pelätä ihan totaalista kuihtumista.
Tietenkin jos oot ihan pyörätuolikunnossa, niin se tuottaa salilla käymiseen haasteita.

Ja jos joudutkin olemaan totaalilevossa sen ajan, niin ei kannata stressata. Kyllä ne lihat tulee sieltä takas.
Itellä oli intissä 2kk leiriputki, ettei päässy kunnolla treenaa saati syömään sinä aikana ja paino tippu 6kg, eikä suinkaan läskin muodossa. Sit kun pääs takas treenaa ni tuli parissa viikossa 5kg noista takas ja voimatasot tuntu ainakin palautuneen lähes täysin.

Onko kyseessä nyt siis totaalinen liikkumiskielto vai onko joku tietty paikka paskana?

Ihan totaalinen pakkoloma tiedossa. Oon aikasemmin kaatunu hevosen kanssa ja mua on vähän paikkailtu titaanilevyillä ym :D Nyt sitten niitä poistellaan ja katotaan mitä muuta lääkärit mun pään menoks keksii. Voi kyllä olla että pystyisin jalkareenin alottaan aikasemmin, mut en sitäkään muuten kun jollain vaakaprässillä yms vitkuttimilla. Kyykystä ja muista kokonaisvaltasemmista liikkeistä on varmaan turha haaveilla.

Joka tapauksessa kiitti tsemeistä, lienee parasta koittaa vaan tyhjentää pää liioista mietinnöistä ja ottaa rennosti. Voi olla vaikeeta...:jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom