GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Ravinto-ohjelmat

Olisi kiva tietää millaista ravinto-ohjelmaa käytätte? Itsellä on syöminen ihan hukassa/retuperällä, ja olisi kiva katsoa vinkkiä vähän muilta. Olen harkinnut ottavani yhteyttä personal trainer:iin joka tekisi minulle ravinto-ohjelman, koska oloni on koko ajan huono ja turvonnut...

Olen treenannut 3-5 krt viikossa salilla parin vuoden ajan, ja myös jokunen aerobinen kerta päälle joka viikko. Mutta paino ei vaan tipu, päinvastoin. Olen normaalipainoinen (166cm/63kg), mutta rasva ei vaan häviä (ei mitenkään, vaikka lihaksia tuleekin), niin jossain on vika. Syön varmaan liian vähän kaikkea (rasvaa, proteiinia...paitsi karkkia), mutta pelottaa syödä enemmän, ettei paino ala edelleen nousemaan. Ja tiedän, että lihas painaa enemmän kuin läski, mutta kyllä sitä läskiäkin on aidosti, ja varmaan se on koko ajan lisääntynytkin (haluan sitä pois, että kovalla työllä saadut lihakset erottuvat). Olen epätoivoinen, aidosti ja pahasti!!! Haluaisin pitää lihakset, mutta saada rasvaa pois, enkä osaa. En vaan osaa...:(.

Etsin haulla, mutta en löytänyt oikean näköistä thread:ia. Olisi ihanaa, jos joku pystyisi vähän auttamaan :itku:

Jos paino nousee tai pysyy samana, niin luultavimmin syöt kulutuksesi verran tai jopa hieman päälle. Tämä nyt olisi se luonnollisin vaihtoehto. Joissain tapauksissa on tietysti mahdollista, että kroppa on vähäisen syömisen johdosta mennyt "säästöliekkitilaan", mutta tämä ei kylläkään mielestäni ole niin yleistä ja tavallista kuin siitä täällä puhutaan. Joka tapauksessa "säästöliekki" ei ole mikään tila, missä rasva ei enää pala tai laihtumista ei näin tapahtuisi. Ihan varmana myös tällöin laihtuminen on mahdollista, mutta se on vain hitaampaa, koska elimistön aineenvaihdunta on hidastunut.

Sun osalta mä ehdottaisin, että ensimmäinen korjausliike olisi ruokavalion tarkistaminen kokonaisuudessaan niin energiamäärän kuin sisällön osalta. Vasta kun tiedät, mitä ja miten paljon todellisuudessa syöt, voit nähdä ongelmakohdat ja parantaa niitä.

Mun ongelma lienee se säästöliekki tila, kun syön (ja tunnustan syöväni) niin vähän. En vaan oikeasti osaa syösä oikein ja oikeaa määrää. Enkä oikein tiedä miten tästä pääsee ylös. Syömishäiriöistä ei kuitenkaan ole kysymys, ei ole ollutkaan. Jossain vain on mennyt vinoon ja pahasti, enkä osaa korjata tilannetta :itku:

Suosittelen palkkaamaan valmentajan/ravinto-ohjaajan/ammatti-ihmisen jolta saa asiantuntevia neuvoja!
Ainakin itselläni se auttoi, pistettiin ruokailut kerralla kuntoon ja olo parani :dance2:
Lisäksi treenien tarkistus oli mukava piristysruiske paikallaan junnaaviin treeneihin :D

Olen itsekin harkinnut ravitsemusterapeutille menoa uudestaan, tällä kertaa ihan sellaiselle, joka tietäisi jotain treenin ja allergiaruokavalion yhdistämisestä. Olen ollut pari kertaa allergiasairaalassa sellaisessa yleisessä ravitsemusterapeutin neuvonnassa, valitettavasti siitä ei ollut mulle apua. On tosi vaikeaa syödä monipuolisesti, kun niin moni ruoka-aine ei käy. Tulee aina syötyä samalla tavalla. Tällä hetkellä koen, että mun pitäs löytää jotain uusia juttuja, mitä voisin syödä, jotta laihtuminen ja treenaaminen onnistuisi paremmin. Vinkkinä siis muille, kannattaa valita ravitsemusterapeutti tarkasti ja selvittää tämän taustoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom