Ravinto flunssaisena

Elikkäs vedättekö yhtä paljon apetta naamaan silloinkin, kun joudutte pitämään taukoa treeneistä vaikkapa flunssan takia? Esimerkkejä aterioistanne?

Tämä saattoi olla joidenkin mielestä typerä kysymys..:rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehdottomasti plussakaloreilla jos on kipeenä.
Dieetti vähentää vastustuskykyä, joten varmasti parantuminen nopeutuu kun syö kunnolla.
Myös c-vitamiinia voi nauttia, se vähentää flunssan oireita.

Ite oon just flunssassa, enkä ole viikkoon salilla päässyt käymään.
Kalorit pidän suunnilleen +-0 ja c-vitamiinia otan melko runsaasti tabletteina.

Eikös esimerkiksi kuume kuitenkin lisää energiankulutusta ja tällöin pitäis sitten syödäkin enemmän kipeenä?:arvi:

Mieluummin liikaa kuin liian vähän energiaa kipeänä. En nyt osaa sanoa oliko mitään tutkittua tietoa, mutta c-vitamiinin runsas nauttiminen ei ainakaan hidasta paranemista.

c-vitamiini on antioksidantti ja kai se on sillä korreloitu tohon paranemisnopeuteen että laskis tulehdustilaa. Uusimmissa tutkimuksissa mitä oon lukenu oli kyl väite että ei auttais.
Mut kyl mä ite kipeenä ottasin jos sais vähennettyä vapaita happiradikaaleja ni katabolia ainaki vähenis :D

Itsekin temmon aika roisilla kädellä flunssassa tuota c-vitamiinia, 2000-3000mg vuorokaudessa on minimi :)

itse just olin pikkasessa nuhassa, hain heti antibiootit ja annoin laittaa tuubin toiseen korvaan...nyt jo terve ja kevyttä viikkoa vedetään.

mun mielestä ehdottomasti tärkeintä on se että vitamiineja vedetään kauhalla ja kalorit plussalle, ihan sama vaikka sitten söisikin hiukan roskaa kunhan ne kalorit on plussalla

muistakaa sitten että kun on terve ja menee salille kannattaa parit kevyet treenit tehdä ensin

itse just olin pikkasessa nuhassa, hain heti antibiootit ja annoin laittaa tuubin toiseen korvaan...nyt jo terve ja kevyttä viikkoa vedetään.

mun mielestä ehdottomasti tärkeintä on se että vitamiineja vedetään kauhalla ja kalorit plussalle, ihan sama vaikka sitten söisikin hiukan roskaa kunhan ne kalorit on plussalla

muistakaa sitten että kun on terve ja menee salille kannattaa parit kevyet treenit tehdä ensin

Miten antibiootteja voidaan määrätä tavalliseen flunssaan, sillä eikö kyseessä ole virusperäinen tauti?

Miten antibiootteja voidaan määrätä tavalliseen flunssaan, sillä eikö kyseessä ole virusperäinen tauti?

Voihan niitä määrätä, mutta mitään hyötyä niistä ei ole. Eräs lastentautien proffa taisi sanoa, että flunssa kestää hoitamatta 2 viikkoa ja kaikella mahdollisella hoidettuna 14 päivää.

Topicin aiheeseen. Itselle kun flunssa sen pari kertaa vuodessa iskee, niin syön käytännössä kaiken mitä eteen tulee. :D

Elikkäs vedättekö yhtä paljon apetta naamaan silloinkin, kun joudutte pitämään taukoa treeneistä vaikkapa flunssan takia? Esimerkkejä aterioistanne?

Tämä saattoi olla joidenkin mielestä typerä kysymys..:rolleyes:

mulla menee niin, että ku (pikku)flunssa/nuha tms. yllättää,
niin pari särkylääkettä ja ennenkaikkea C-vitamiinia naamari täyteen..
ja ruokahalu kasvaa silmissä; kaikkea mahdollista menee kurkusta alas ja paljon...
kaikki mitä kaapista löytyy ja kaupasta lisäksi normaalista poikkeavaa, kuten PULLAA, ni kalorit jää ainakaan kovin miinukselle!!! no ei yleensä tarvi paria pv useammin flunssaisena ollakaan..:thumbs:

toki jos kuumetta paljon; 39astetta ni silloin ukko ihan koomassa ja kaikki energia menee tärisemiseen sängyssä!!!!

Itse vetelen lähinnä helposti sulavaa ruokaa. En halua kiusata sairautta vastaan tappelevaa kroppaa isoilla kasoilla punaista lihaa tai maitoproteiinia.

Tulinen ruoka parantaa oloa ja avaa röörejä. En kuitenkaan syö sitä jos on vielä kuumetta.

Itse syön sen, mikä hyvältä tuntuu. Eipä tuo meikäläisen kunto siitä niin paljoa alas notkahda, jos en sitä 2,7g/per rasvaton painokilo proteiinia saa yms ja jne. ja tähän vielä hymiö. Jos räkätauti/kuume iskee, niin se on 1-2 viikkoa pois pelistä ja thats shit. Sitä syödään mitä voidaan. En minä ainakaan voi edes paljoa syödä, jos kunnolla kipeä olen.
Jaa tässä puhuttiinkin jostain flunssasta...
Ja miks flunssan takia pitää huilia treeneistä? Kuume on asia erikseen, mutta nuhassa voi treenata ihan normaalisti.

Ja miks flunssan takia pitää huilia treeneistä? Kuume on asia erikseen, mutta nuhassa voi treenata ihan normaalisti.

Kyllä se nuhassakin treenaaminen on melko ei-fiksua. Oman terveyden kannalta ja eipähän ole tartuttamassa tautia muihin salilla olijoihin.

niitä määrätään mulle siksi että en ole tavallinen potilas, mulla on ms tauti ja sille kun mikään flunssa ei tee hyvää.
eli tohon äkkiä heitetään antibiootit koska jos kyseessä kuitenkin on jokin bakteeri jossain päin elimistöä niin mitä nopeammin se voitetaan sitä parempi.

Pitäisikös proteiinin, hiilihydraattien ja rasvan suhteelliset määrät erota jotenkin flunssan aikana tavallisesta ruokavaliosta? Siis tarvitseeko enemmän hiilareita energiaan? Tai enemmän proteiineja siihen, ettei lihakset häviä, jos on parikin viikkoa treenaamatta? :D

Lihakset ei häviä parissa viikossa mihinkään... Proteiinit on tärkee osa immuunijärjestelmää, sekä kuumeessa ja flunssassa oon ite huomannut että nesteet lähtee aika hyvin, eli nestettä alas kurkusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom