Ravinteet mitä EI saa syödä bulkilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jylppy8
  • Aloitettu Aloitettu
Sellasta tässä miettiny kun koittanut pääsääntöisesti plussilla mennä, mutta painoa on melko vaikea nostaa, että mitä ravinteita ja etenkin lisäravinteita ei paranis mennä teidän mielestä suuhunsa laittamaan kun on bulkki päällä??

Lähinnä mikä kiihdyttää aineenvaihduntaa yms..

Treenailtu on järkevämmin muutama vuosi, ja treeni- ja ravintopuoli on suht hyvin hallussa. Salitreeniä tulee sellanen 4-6 kertaa viikossa, aerobiset ja ylimääräisen kalorinkulutuksen oon jättänyt viimeaikoina pois.

Ruokaa oon koittanu ahtaa napaan päivästä riippuen n. 4000kcal molemmin puolin. Perus kotiruokaa syön joka päivä, tässä vähän listaa:

Kaurahiutaleet, leipää kinkulla, juustolla ym., kahvia, banaania, maitorahkaa..

Naudan jauheliha/kana/kala+riisi/pasta/peruna, pari kertaa päivässä.

Lisukkeena maitoa, kananmunia, raejuustoo, tomaattia, kurkkua, öljyä..

Lisäravinteita menee jonkin verran, proteiinijauhetta, maltodekstriiniä, kreatiinia, BCAA:t.

Kalaöljykapselit ja monivitamiinit joka aamu.

Pari kertaa viikossa tulee vedettyä treenibuusterikin ennen treeniä huiviin ja myös vihreä tee kapselit käytössä, ajatellu vähän ehkäistä rasvan kertymistä.. Onkohan järkevää vetää niitä?

Kesän aikana vetelin ihan huoletta pullat ja viinerit, karkit ja limpsatkin, paino ei nouse. Melkein mitä enemmän ja useimmin syön, sitä enemmän istun paskalla. 3-4 kertaa päivässä istunnolla ei ole erikoista.

Pituus 184cm, painoa n. 100kg, rasvat n.20% ja ikää 29v.

Anteeks ja kiitos.

Kannattaa testata joku ruoansulatusta tehostava lisäravinne. Esim solgarin betaine, hyvä ja halpakin. Ei mene kalliit kalorit hukkaan tai siis pönttöön...

Aineenvaihdunta on erittäin monimutkainen järjestelmä, ja hyvin pitkälle yksilöllinen juttu, mut kuulostaa vähän oudolta, et käyt paskalla noin usein. Eipä kai tuolla muuten väliä, mutta ei taida mennä kaikki ravinteet perille.

Itsekkin huomannut, että tulee tuubia istuttua useinkin. Muutenkin tuntuu, että aineen vaihdunta käy kovilla kierroksilla. Tosin olin puolivuotta dietillä ja vasta puolessa välissä aloin syömään isompia annoksia kerralla niin se on voinut potkia aineenvaihduntaa liikkeelle. Nyt kun pienillä syklisillä plussilla vetää niin johan nyt sanon vaan! :wtf:

Ruokaa oon koittanu ahtaa napaan päivästä riippuen n. 4000kcal molemmin puolin. Perus kotiruokaa syön joka päivä, tässä vähän listaa:

Pituus 184cm, painoa n. 100kg, rasvat n.20% ja ikää 29v.

Niin mikä oli ongelma??

Tai siis lähinnä tuo kun kysymyksestäsi löytyy legendaarinen lause: "ravintopuoli on suht hyvin hallussa"
...eli LUULET sen olevan kunnossa, vaikka se ei ole... jos paino ei kerta nouse, vaikka sen pitäisi.

Käytännössä ongelma on sama kuin 99,9%:lla niistä joilla paino ei nouse... SYÖT LIIAN VÄHÄN. Erittäin yksinkertaista.

Ei 4000kcal ole kovaa teenaavalle, alle 30-v. noin 100 kiloiselle keskimittaista pidemmälle miehelle paljon ruokaa.
Esim. itse olen 103kg (aamupaino) ja samaa ikä + pituusluokkaa, joskin vähän pienemmillä rasvoilla ja saan syödä 4500kcal/vrk ihan vaan, että paino pysyy nykyisessä. Jos söisin 4000kcal niin se putoisi ja jos haluaisin painoa nostaa, niin kalorimäärä saisi alkaa vitosella.

Vastaus kysymykseen on, että sellaista ravinnetta mitä bulkilla ei saa syödä ei ole, vaan bulkilla pitää syödä ihan kaikki ravinteet mitä kaapista löytyy...

Ok. Kiitos vastauksista. Markulla oliki hyvä juttu lehdessä ravinnon tehokeinoista, mistä sai hyvää vinkkiä. Pystykkö avaan yhtään mitä sun 5000kcal ruokavaliossa päivän aikana uppoo?

Mites onko muilla kokemuksia noista ruuansulatusta tehostavista emmeistä?

- - - Updated - - -

Ja blenderi käytössä päivittäin!

Markulla oliki hyvä juttu lehdessä ravinnon tehokeinoista, mistä sai hyvää vinkkiä. Pystykkö avaan yhtään mitä sun 5000kcal ruokavaliossa päivän aikana uppoo?

Eipä siinä mitään salaisuuksia tai ihmeellisyyksiä ole... täsmälleen sitä samaa mitä sinä ekassa postissa listasit. Pari kertaa viikossa sen verran chiittiä, että jonkun ravintolan buffee-pöydän käyn lounaalla tyhjentämässä. Ja tietty lauantai on offilla karkkipäivä ;)

1-2 safkaa päivässä menee blenderin kautta... ne on aamupala ja treenin jälkeinen "kiinteä" ruoka.

Esim. itse olen 103kg (aamupaino) ja samaa ikä + pituusluokkaa, joskin vähän pienemmillä rasvoilla ja saan syödä 4500kcal/vrk ihan vaan, että paino pysyy nykyisessä.

Paljonkohan sulla on sitten peruskulutus jos satakiloisena voit huoletta syödä lähemmäs 5000 kaloria vain ylläpitämään painoa? Tai paljonko kulutat päivässä johon sisältyy treeniä?

No joo, se on eri asia kannattaako tästä enää rasvoja nostaa, mietityttänyt vaan että syönkö jotain väärää ku ruokapöydästä saa mennä jöötille.

Ja ruuan maittamisesta ei ole kyse, kaikki kyllä maistuu ja hyvin, mutta jos vedät 4000kcal kiinteätä ruokaa, niin kyllä ähkykin on.

Paljonkohan sulla on sitten peruskulutus jos satakiloisena voit huoletta syödä lähemmäs 5000 kaloria vain ylläpitämään painoa? Tai paljonko kulutat päivässä johon sisältyy treeniä?

Jos tarkasti puhutaan niin tällä hetkellä minulla ylläpitoruokamäärä on 4300-4500kcal (eli ei nyt ihan viittä tonnia) Ja se on ihan sen tuotosta, että olen viime vuoden fitness expon jälkeen koko ajan hissukseen ruokamäärää nostellut. Minulla on aina ollut offilla tosi sopeutuvainen aineenvaihdunta eli jos haluan että paino nousee niin saan jatkuvasti olla lisäämässä ruokaa. Lisäksi noin 100kg painon kohdalla minulla on joku hiton "set point" koska joka kerta tuntuu menevän niin, että siihen asti pääsee ihan kohtuullisella ruokamäärällä (-4000 syömisillä), mutta kun yli 100kg painoa pitää nostaa tai ylläpitää, niin ruokamäärää joutuu nostaan selvästi enemmän kuin mitä siihen asti pääsemiseksi. Kulutuksia en ole ikinä laskenut, vaan tarkkailen sitä mitä syön ja miten elopaino siihen reagoi.

...pointti oli se että sellaista kuin "peruskulutus" ei oikeastaan ole vaan aineenvaihduntaansa pystyy muokkaamaan ihan kumpaan suuntaan vaan ja aina silloin myös peruskulutus muuttuu.

offtopiciksi menee :)

Back
Ylös Bottom