Rasvaton maito tekee lapsista lihavia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bonk
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rasvatonta maitoa juovat lienevät muutenkin niitä rasvaa pelkääviä.
Ja kun ei saa rasvaa nälättää jatkuvasti ja sitä sitten yritetään
korjata pitkin päivää jollain insuliinipiikkejä aiheuttavilla kevytjogurteilla
"pieni ja kiusallinen nälkä"...
Kunnes lopulta sorrutaan mutustaan lihapiirakkaa.
Sitten kaduttaa ja sama kierre alusta.

Rasvatonta maitoa juovat lienevät muutenkin niitä rasvaa pelkääviä.
Tuskin kovin moni 8-vuotias vielä "pelkää rasvaa". Eiköhän sen ikäiset juo mitä vanhemmat tarjoaa. Otanta tuossa oli kai reilu sata, ja lasten kohdalla vaikuttavia muuttujia niin paljon, että ei tuosta nyt kovia johtopäätöksiä voi tehdä. Omat pojat ovat aina juoneet rasvatonta tai kevytmaitoa ja ovat pirun laihoja.

Mä en nuorempana erottanu rasvatonta- ja kevytmaitoa toisistaan, ja sillon oli ihan sama kumpaa mä join. Nykyään makuhermot on näköjään joten "herkistynyt", ja kevytmaito maistuu niin ällöttävän rasvaiselta ettei sitä voi juua.

Jos makuasioista puhutaan, niin kyllähän punainen maito on se "ainoa oikea".

Tulee vaan mieleen omat lapsuusajat 60-70-luvuilla, kun kaikki veti litratolkulla punaista maitoa ja reilusti oikeaa voita leivän päällä eikä läskistä ollut tietoakaan... Oliskohan aika palata sellaiseen ruokavalioon ;)

Rasvaton maito maistuu kuravedeltä. Ei sitä voi juoda, ei siinä ole mitään makua. Itse juon 1% maitoa, vaikka sekin vähän veden makuista.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/160689.shtml (alkuperäinen tutkimus löytyy http://gupea.ub.gu.se/dspace/handle/2077/20457)

Herätti heti melkoisen keskustelun Aamulehden(kin) sivuilla.

Sama ilmiö on todettu myös ihan aikuisilla naisilla.
Täysmaitoa käyttäneet naiset lihosivat vähemmän kuin rasvatonta maitoa juoneet.
Tässäkin taisi olla kyseessä ruotsalainen tutkimus.

Yhdeksi syyksi tuossa tutkimuksessa arveltiin rasvaisen maidon vaikutusta kylläisyyden tunteeseen.
Mutta itse arvelen siinä olevan jotain muutakin takana... Ehkä aineenvaihdunnallisia seikkoja.

Jee, mä teen tutkimuksen jonka mukaan porkkanat lihottaa. Varmasti voin todistaa sen oikeaksi.

:david::david::david::david::david::david::david::david::david::david:

Energiaa on maidossa niin kuin muussakin ruoassa. Onko tämä nyt joku helvetin uutuusasia?

Edelleenkään (jälleen kerran) mikään yksittäinen tuote ei tee automaattisesti lihavaa. Itse olen juonut aina rasvatonta maitoa ja siinä pysyn jatkossakin. Ero esim. kevytmaidon ja rasvattoman maidon välillä ON suuri, kun on koko ikänsä juonut rasvatonta versiota.

Energiaa on maidossa niin kuin muussakin ruoassa. Onko tämä nyt joku helvetin uutuusasia?

Enpä tiedä, mutta ymmärsitkö artikkelin nyt varmasti oikein?
Siis tässä tapauksessahan vähemmän energiaa sisältävän tuotteen (rasvaton maito) käyttäjät ovat lihonneet vähemmän kuin enemmän energiaa sisältävän tuotteen suosijat (täysmaito).

Paska tutkimus.

Voin kertoa, että tutkimuksen tulos johtuu siitä, että vanhemmat, joiden lapset ovat lihavia, juottavat mieluummin lapsilleen kevyttä maitoa ja päinvastoin. Eli maidolla, sen rasvalla ja lihavuudella ei ole mitään oikeaa yhteyttä.

Paska tutkimus.

Voin kertoa, että tutkimuksen tulos johtuu siitä, että vanhemmat, joiden lapset ovat lihavia, juottavat mieluummin lapsilleen kevyttä maitoa ja päinvastoin. Eli maidolla, sen rasvalla ja lihavuudella ei ole mitään oikeaa yhteyttä.

No onneksi sinä tiesit kertoa tämän. Mihinkä näitä tutkimuksia siis edes tarvitaan...

"The intake of saturated fat and full fat milk were inversely associated with BMI." on siis kumottavissa täysin läskien lasten laihdutuskuurilla.

Minä vedän vaikka kermaa suoraan purkista.:rock:

Hitto mä rakastan aina tätä aihetta. Miten tässä kehittyneessä fiksujen ihmisten maailmassa voi olla yleisesti niin vaikea ymmärtää että jos syö enemmän kuin kuluttaa, kasvaa. Ei ole oikeasti sen kummemmasta asiasta kyse.

En mä kyllä tätä rasvahössötystä oikein itse ymmärrä, rasvattomat tuotteet ovat vieläpä järjestään karmean makusia. Jokainen voi myös laskea päivittäisistä maitotuotteista rasvana saadun(olettaen siis kaikki normaalirasvaisiksi" energian ja verrata sitä kokonaismäärään ja varsinkin siihen hiilarimössön määrään. Kyllä taas kelpaa vetää se pienin 150kcal tupla kun maidosta tuli 5g vähemmän rasvaa. :rolleyes:

Provoon lisää vielä kärjistäen. :D Nykytrendiä arvioiden tuntuu että pian ollaan siinä pisteessä että sapuskan pitäisi sisältää olemattoman määrän energiaa. Siitä päästäänkin kysymykseen mikä tarkoitus sillä ruu'alla oikeasti on? Voi syödä enemmän ja elintarviketeollisuus kiittää?

Siitä päästäänkin kysymykseen mikä tarkoitus sillä ruu'alla oikeasti on? Voi syödä enemmän ja elintarviketeollisuus kiittää?

Ruoka on nykyään nälän poistaja, ei kropan ravitsija. Näin mä ainakin käsitän kun katson noita mainoksia jossa mainostetaan jugurttia näin: 0% rasvaa, 0% hiilihydraatteja!

Ruoka on nykyään nälän poistaja, ei kropan ravitsija. Näin mä ainakin käsitän kun katson noita mainoksia jossa mainostetaan jugurttia näin: 0% rasvaa, 0% hiilihydraatteja!

Ensinnäkin ihan nolla tutkimus ja toisekseen tuollaista jugurttia ei varmasti ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom