Rasvaprosentti nopeasti alas ilman että lihasta lähtee

Iltaa kaikille!

Jätän diibadaabailun sikseen ja menen suoraan asiaan. Käyn kaksi kertaa vuodessa (syksy ja kevät) kehonkoostumusmittauksessa, tarkastamassa että keho voi hyvin ja että tuloksia syntyy. Syyskuusta 2010 maaliskuuhun 2011 oli lihasmassaa tullut 2.2 kiloa lisää, ja rasvaa lähtenyt 2.6 kiloa. Omasta mielestäni ihan ok, tai siis tyytyväinen olen. Mitat maaliskuussa olivat siis 179cm / 80.9kg / rasvaprosentti 12.8.

Tilanne on nyt se, että 4 viikon päästä on taas aika mennä mittaamaan, ja mulla on semmonen tunne että kesän kalja/pizzapäivien takia en ole saanut ihan yhtä hyvää kehitystä aikaan (verrattuna viime 6kk jaksoon), varsinkaan rasvan menetyksen suhteen. Suht monta vuotta treenanneena tiedän, ettei neljässä viikossa ihmeitä tehdä, mutta jotain pystyy aina tekemään.

Kysymykseni siis on; miten syödä että rasvan määrän saisi (tässä tapauksessa lyhyellä aikavälillä) tippumaan, ilman että lihasten kehitys hidastuu / huononee? Treenaan salilla 4 kertaa viikossa, ja käyn lenkillä 2-3 kertaa viikossa, ja kutakuinkin kyseisessä treenimäärässä haluaisin pysyä. Ainakin se vähintään 2g proteiinia / kg pitäisi saada, mitä en tosin ole noudattanut viimeisen parin-kolmen viikon aikana... Mutta noin ylipäänsä - kalorit miinukselle vai plussalle? Olen tässä viimeisen parin-kolmenviikon aikana pitänyt kaloreita reilusti miinuksella ja tuntuu että mitään ei tapahdu: ehkä 1400kcal / päivä tjsp on mennyt alas (ja niistä jo ~350 tulee palkkarista / protskushakesta, joten hirveästi "safkaa" en ole nielaissut). Olenko syönyt ns. vitusti liian vähän ja täten lyönyt oman aineenvaihduntani lukkoon, josta syystä kehittyminen on hidastunut?

Tässä vielä lista miltä normipäivä on ruuan suhteen suuirinpiirtein näyttänyt viimeisinä viikkoina:
Aamulla 2 kananmunaa ja appelsiini + lasi vettä
päivällä koulussa pari jauhelihapihviä + vähän porkkanaraastetta + muutama lasi vettä
iltapäivällä purkillinen tonnikalaa / raejuustoa + joku hedelmä + mahdollisesti yks leipäviipale
illalla protskushake tjsp.

Sana on vapaa, kuten aina.

Taas vaihteeksi täällä tälläinen "UUSI" ketju. Oliskohan vasta 3 tälläviikolla.
Tarvitseeko sitä postcounttia niin kipeästi nostaa, että tuo keskusteluun ei-mitään paskanjauhannan lisäksi?

Itse lähtisin kuukauteen varustautumaan perusmiinuskaloreilla, enemmän saat läskiä siinä hävitettyä, kuin lihasta saamaan. Turha siitä on mielestäni stressata, kuten totesimme, ei kuukaudessa ihmeitä tehdä.

Rasvaimu on tosi kätsä ku tarvitaan nopeita ja näyttäviä liikkeitä :hyvä:

Eivaan, kannattaa vilkasta vaikka jutan ja bullin diettiä, ois sellanen sopiva kuukauden rutistus. Tai sit jatkaa tolla millä meet, kyllä noilla kaloreilla varmasti jotain lähtee.

Voisinhan mä vilkaista jutan ja bullin diettiä, olisiko jollain antaa linkkiä? Hakua käyttämällä en löytänyt, joten joko olen yhtä huono käyttämään hakua kuin tätä foorumia muutenkin, tai sitten ne on hyvin piilossa.

Ainiin, jos joku suuttui siitä että tein tämän topicin; pyydän anteeksi.

Back
Ylös Bottom