Rasvaprosentista..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Irina
  • Aloitettu Aloitettu
Olen tässä jo pidemmän aikaa ihmetellyt seuraavaa asiaa. Olen sellainen tyypillinen päärynämallinen nainen, eli takapuoli ja jalat ovat suht. isot verrattuna yläkroppaan. Rasvaprosenttini on aika alhainen eli 15-16%. Ihmettelenkin onko mitään tehtävissä, sillä jostain kumman syystä takapuoli ja reidet eivät todellakaan ole siitä kiinteämmästä päästä vaikka rasvat on alhaalla. Vatsassa erottuu sixpack mutta peppu hyllyy. Onko mitään tehtävissä, sillä rasvaprosenttia en halua enää tiputtaa ja jalkojen treenaaminen aiheuttaa vain niiden suhteetonta kasvua, jolloin kroppani epäsuhtaisuus korostuu entisestään :itku:

suosittelisin sinulle paljon aerobista, esim. kävellen, stepperillä jne. Useita kertoja viikossa. Tottakai yläkropastakin lähtee kun teet aerobista. Yläkertaa voisit kuitenkin edelleen treenata kunnon painoilla. Ruokavalio on myös tärkeä.

Minäkin kärsin kyseisestä ongelmasta, kuten aika moni muukin suomalainen nainen. Olen tullut siihen tulokseen, että en voi mitään fysiikalleni. Ainoa vaihtoehto on yrittää tasapainottaa epäsuhteista ala- ja yläkroppaa eli yläkroppaan lisää massaa.

Selkään yritetään hakea leveyttä, mutta en kyllä ole jättänyt jalkojen treenaamista mihinkään (eilisen jalkatreenirääkin seurauksena todella tönkkö olo). Olen nimittäin sitä mieltä, että ei ne jalat ainakaan pahemmiksi treenin myötä muutu. Toinen totuus on, että ei ne läskit perseestä lähde, ellei rasvaprosentti ole alhainen. :(

Toinen asia on sitten se, että oletko oikeasti niin päärynänmuotoinen kuin annat ymmärtää. Faktahan taitaa olla, että me naiset näemme itsemme toisinaan vääristyneesti.

IRINA: ootko saanut tuon kyseisen prosentin sellaisella laitteella, jota pidetään käsissä käsivarret suorina? Mielestäni tämä laite mittaa vain yläkropan rasvaprosenttia. Sehän voisi selittää ton epäsuhdan %osuuden ja alakropan välillä.

Muutenkin noi prosenttiarvot on lienee vähän kyseenalaisia. Jollain toisella menetelmällä/laitteella voi saada tuloksen joka heittää jopa 10%-yksikköä.

Originally posted by tiiamiia
IRINA: ootko saanut tuon kyseisen prosentin sellaisella laitteella, jota pidetään käsissä käsivarret suorina? Mielestäni tämä laite mittaa vain yläkropan rasvaprosenttia. Sehän voisi selittää ton epäsuhdan %osuuden ja alakropan välillä.

Kävin muistaakseni Motivuksessa mittauttamassa ja siinä sähkövirta? :rolleyes: (en ole insinööri) johdettiin koko kropan läpi. Eli tuo tuskin syynä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom