Hei
Olen 188 cm / 85.3 kiloa. Salilla olen käynyt n.vuoden n. 2 kertaa viikossa.
Harrastan salibandyä, ja lenkillä käyn silloin tällöin.
Nyt kun kesä kuitenkin on tulossa, haluaisin hieman polttaa rasvaa, varsinkin ylävartalosta (jos sitä edes erikseen voi polttaa :D ) . Vatsalihakset näkyvät hieman, samoin kyljet, mutta mahassa on silti hieman ylimääräistä jonka haluaisin saada pois. Olen aika urheilullinen ihminen myös, joten sen ei tulisi olla ongelma.
Eli siis, miten saisin todella tehokkaasti poltettua rasvaa ja samalla laihdutettua n. 5 kiloa kesään mennessä? Millaista diettiä suosittelisitte, millaista liikuntaa. Käyn lukiota, joten sen tuoma ateria on yksi päiväni aterioista. Toivoisinkin siis hyviä neuvoja mitä tulisi syödä ja kuinka paljon, sekä pitäisikö minun lisätä urheilua vielä? (Salibandyä siis 2 krt viikossa, katukorista päivittäin, salia 2-3 kertaa viikossa, lenkkejä silloin tällöin sekä koululiikuntaa 3 tuntia viikossa).
Kiitoksia jo etukäteen.
Jos joku jaksaisi valmiiksi kirjoittaa ohjelman niin reenin kun ravinnonkin puolesta, olisin hyvin kiitollinen, ja voin tarjota virtuaaliset kahvit
Olen 188 cm / 85.3 kiloa. Salilla olen käynyt n.vuoden n. 2 kertaa viikossa.
Harrastan salibandyä, ja lenkillä käyn silloin tällöin.
Nyt kun kesä kuitenkin on tulossa, haluaisin hieman polttaa rasvaa, varsinkin ylävartalosta (jos sitä edes erikseen voi polttaa :D ) . Vatsalihakset näkyvät hieman, samoin kyljet, mutta mahassa on silti hieman ylimääräistä jonka haluaisin saada pois. Olen aika urheilullinen ihminen myös, joten sen ei tulisi olla ongelma.
Eli siis, miten saisin todella tehokkaasti poltettua rasvaa ja samalla laihdutettua n. 5 kiloa kesään mennessä? Millaista diettiä suosittelisitte, millaista liikuntaa. Käyn lukiota, joten sen tuoma ateria on yksi päiväni aterioista. Toivoisinkin siis hyviä neuvoja mitä tulisi syödä ja kuinka paljon, sekä pitäisikö minun lisätä urheilua vielä? (Salibandyä siis 2 krt viikossa, katukorista päivittäin, salia 2-3 kertaa viikossa, lenkkejä silloin tällöin sekä koululiikuntaa 3 tuntia viikossa).
Kiitoksia jo etukäteen.
Jos joku jaksaisi valmiiksi kirjoittaa ohjelman niin reenin kun ravinnonkin puolesta, olisin hyvin kiitollinen, ja voin tarjota virtuaaliset kahvit

ennen kuin haetaan sitä ultimaattista kireyttä. Jotain perusheraa ja ehkä kaseiinia siihen dieetin tueksi sekä monivitamiininapit. Jos kuitenkin olet punttaillut ihan harrastemielessä niin raejuustokin riittänee kun sitä syö paljon. Paljon proteeinia-vähän hiilareita. Rasvanpoltto ei ole mitään kikkailua. Mukaan myös aamuaerobiset jos vain suinkin on mahdollisuus ja jos tapana juoda kahvia, niin sitä pari kupposta mustana heti aamulla, niin aineenvaihdunta starttaa. Ruokavaliosta pitää myös karsia kaikki ylimääräiset :urjo: hampurilaisateriat ja leivonnaiset, sekä karkit. Jos on makeannälkä, niin osta laittikolaa tms. Leivän puputtaminen on myös yksi pahimmista virheistä dieetillä ja sitä tulee välttää. Kuidut voi hommata esim. tummasta riisistä ja tummasta makaroonista, sekä ruisleivästä. Näitäkin kohtuudella. Jos haluat perehtyä oikein kunnolla asiaan, niin luepa vaikka tuo Tomin teksti diettaajille, jossa on aikaslailla kaikki olennainen.