Rasvan palamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ariel
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Voisko joku suositella tehokasta rasvanpolttovalmistetta treenin oheen? Mulla on nyt testissä Maximizen Super Burner -juoma, onko siitä kellään mitään kokemuksia?

Mä oon aika untuvikko näissä lisäravinnejutuissa, joten kaikki neuvot otetaan innolla vastaan... :worship:

Yritän nyt hakea niistä apuja, kun mahamakkarat on ja pysyy :wall: . Siis ei mitään kehitystä, vaikka oon käyny ahkerasti salilla + spinningissä (yht. 5-6 krt viikossa, 1-1,5 h kerrallaan) vajaan vuoden. Tai noh, senttejä on hävinnyt vyötäröltä ehkä neljä, mutta se on edelleen LÖYSÄ.

Toisaalta treenaan myös liian pienillä kaloreilla. Vai mitä sanotte? Pituus 155, paino 49, kalorit ehkä 1400. Mutta miten niitä uskaltaa nostaa, kun pelkään (entisenä läskinä) hysteerisesti uutta lihomista... :( ??

Sä syöt tosi niukasti. Voisin arvioida että jo perusaineen vaihdunta sulla on noin 1000-1100 kcal/vrk. saatikka kun liikut noin ahkerasti. Saisit nostaa kalorit 2100-2200 aika huoletta mun mielestä (no ainakin se 2000 ).

Jos olet ennen ollut lihava saattaa löysyys olla yksinnkertaisesti ihoa. Ihon palautumiseen menee jokin aikaa.

Luulen että sussa ei mahan löysyys johdu niinkään rasvasta...
Helpompi olisi arvioida jos tietäis miten syöt ja millaista treeniä teet.

Luulen että löysyyttä saat pois ihan pelkästään korjaamalla ruookavaliotasi.
laita vähän lisää tietoa.
Ja unohda nyt vielä toistaseks ainakin ne fatburnerit!!

En usko että se voi enää olla vaan löysää ihoa, koska laihtumisesta on aikaa jo yli viis vuotta. No en varsinaisesti ollut lihava silloinkaan, muutaman kilon ylipainoinen.

Sen jälkeen oon tasapainoillut ja treenannut säännöllisesti siis tämän menneen vuoden. Pari-kolme kiloa on tullu lisää. Tiedä sitten ovatko iän tuomaa vai ehkä (toivottavasti) lihasta?

Myönnettäköön, että syön "väärin", siis ihan liikaa hiilareita (olen karkkisieppo). Joka päivä tulee syötyä "jotain hyvää". Kontrolloin kaloreita syömällä normaalia ruokaa vähemmän. Tiedän, ei ole terveellistä!! Kai sitä on vaan sitten niin riippuvainen jo makeasta.. (?) Sipseistä tms. rasvaisesta en välitä.

Oon kuitenki syönyt samalla tavalla jo monta vuotta, joten nuo takasin tulleet kilot ei kyllä ainakaan ruokavalion muutoksesta voi johtua.

Hmmm.. kyllähän tässä itsekin nyt näen, mistä treenin tehottomuus johtuu.. mutta minkälainen sen ruokavalion PITÄISI olla, jotta tulokset alkais näkyä?

Ariel sanoi:
Myönnettäköön, että syön "väärin", siis ihan liikaa hiilareita (olen karkkisieppo). Joka päivä tulee syötyä "jotain hyvää". Kontrolloin kaloreita syömällä normaalia ruokaa vähemmän. Tiedän, ei ole terveellistä!! Kai sitä on vaan sitten niin riippuvainen jo makeasta.. (?) Sipseistä tms. rasvaisesta en välitä.

Samaa mieltä kuin Hannebaali, unohda fat burnerit (suurin osa niistä on sitä paitsi melkoisen tehottomia ja laihduttavat vain lompakkoa) ja lähde liikkeelle ruokavaliomuutoksesta. Karkit ja muuta hyvät pois päivittäisistä syömisistä ja vanha kunnon karkkipäivä käyttöön, ja lisää terveellistä ruokaa ehdottomasti! Vähintään se 2000 kcal pitäisi sinun päivässä saada, mahdollisesti enemmänkin (mahdoton sanoa tarkasti, se on sinun vain itse kokeiltava).

Kysymykseesi "miten uskaltaa nostaa kaloreita" ei ole kuin yksi vastaus: se on raakasti vaan NOSTETTAVA. Tiedän kyllä, miltä sinusta tuntuu - olen itsekin kokenut nimittäin jotain hyvinkin vastaavaa aikoinani (syömishäiriötausta), mutta sinnikkäällä yrittämisellä sain kuin sainkin itseni opetettua siihen, että minä saan ja minun PITÄÄ syödä, jos ja kun treeniltäni tulosta haluan. Suosittelen, että lisäät ensin vaikkapa 300 kcal, totuttelet pari vkoa tähän suurempaa ruokamäärään (tai vaikka kuukauden, jos siltä tuntuu, kiirehän ei ole mihinkään), ja sitten teet toisen samanlaisen noston. Ja ehkä kokeilet tosiaan vielä kolmattakin. :thumbs:

Ariel sanoi:
Oon kuitenki syönyt samalla tavalla jo monta vuotta, joten nuo takasin tulleet kilot ei kyllä ainakaan ruokavalion muutoksesta voi johtua.

Kyllä voivat, rasvan kerääntyminen voi olla todella hidasta ja vaivihkaista. Vähän aikaa sitten oli muuten vippipuolella pitkä keskustelu, jossa todettiin useammankin ihmisen suulla, että myös miinuskaloreilla voi jossain määrin lihoa ts. kerätä rasvaa kroppaansa!

Ariel sanoi:
Hmmm.. kyllähän tässä itsekin nyt näen, mistä treenin tehottomuus johtuu.. mutta minkälainen sen ruokavalion PITÄISI olla, jotta tulokset alkais näkyä?

Niin mimmipuolella kuin treeni ja ravinto-osiollakin on paljon ketjuja, joissa tästä aiheesta on keskusteltu, hakua kannattaa käyttää ja selata myös FAQia. Perusperiaatteethan ovat ne vanhat, tutut jutut: Pois nopeat hiilarit (valkoiset viljatuotteet ja sokerit), tilalle kuituja ja kokojyväistä, runsaasti proteiinia, tarpeeksi hyvää rasvaa, reilusti hedelmiä ja vihanneksia päivittäin, paljon vettä. Aamupuolella enemmän hiilareita, iltaa kohti painotusta proteiinien suuntaan (itsellä tämä kyllä tahtoo lipsua silloin jos tällöinkin...). Lisäravinteet eivät ole välttämättömiä, mutta helppoutensa ja kätevyytensä takia kyllä mielestäni suositeltavia, joskaan en itse pidä ns. hifistelyä tarpeellisena, vaan luottaisin ja luotan ihan vain muutamaan perustuotteeseen (proteiinijauho, malto, vitamiinit, kalaöljy).

Tsemppiä kovasti Ariel, uskon että huomaat pian itsekin, miten paljon paremmin jaksaa ja olo on ylipäätäänkin paljon parempi, kun saa tarpeeksi laadukasta energiaa! :thumbs:

Täällä on paljon hyviä ohjeita ihan kun laitat hakuun ruokavalio-sanalla tai selailet sivuja läpi.

Periaatteessa niin että syöt 5-6 kertaa päivässä noin 3 tunnin välein.
Aaamupalalla ja lounaalla enemmän hiilihydraatteja ja iltaa kohden vähennät hiilareiden määrää ja enemmän proteiinia.
Hiilareista kannattaa suosia pitkäkestoisia hiilareita kuten täysjyväviljatuotteet ja sit hedelmiä ,vihanneksia.
Hyviä proteiini lähteitä on kalkkuna, broitsu, kala, vähärasvainen punainen liha(härkä/nauta)
Maitotuotteista ihan rahka, raejuusto(ja luinpa jonkun artikkelin et maito edistäisi laihtumista.. no mene ja tiedä).

Pidä kerran viikossa mässypäivä, jolloin saat tyydyttettyä karkkisiepon itsessäsi.

Unohtui mainita tuossa edellisessä viestissä, että todennäköisesti, Ariel, makeanhimosi johtuu paitsi opitusta tottumuksesta niin myös siitä, että yksinkertaisesti syöt liian vähän. Verensokeri laskee -> makeanhimo. Hyvä esimerkki tästä olen minä itse: Entisessä elämässäni, kun kituutin aivan liian alhaisilla kaloreilla ja söin muutenkin väärin (liian vähän rasvaa ja proteiinia), teki jatkuvasti mieli makeaa: karkkia, suklaata, jätskiä, vanukkaita... Kun taas nykyään, kun olen nostanut kalorit 2000:n paremmalle puolelle ja syön runsain mitoin protskua ja pidän myös rasvansaannista huolen (tai ainakin yritän...), niin makean- ja myös roskaruoan yms. himo on minulta käytännössä kokonaan hävinnyt. Välillä meinaa tulla ihan ongelma, kun olisi herkkupäivä, muttei yksinkertaisesti tee mieli mitään mässyä... :hyper: Onneksi meillä on kuitenkin ihanat juustot ja hyvä punaviini, ne kyllä maistuvat aina :kuola:

Yhdyn täysin ylläolleisiin kommentteihin liian alhaisesta kalorimäärästä. Eli haittoihin kuuluu makeanhimo, mässäyskohtaukset kun ruuan kimppuun vihdoin viimein pääsee, nälästä johtuva ärtyisyys ja keskittymiskyvyn puute. Ja puhumattakaan siitä että treenit sujuvat huonosti kun kropassa ei riitä potkua täysipainoiseen treenaamiseen, josta sitten saisi sen täyden hyödyn lihasten ja rasvan palamisen muodossa.

Mutta toisaalta ymmärrän paremmin kun hyvin (syömishäiriöstä parhaillaan toipuvana, tai ainakin kovasti yrittävänä) tuon lihomisen pelonkin ja kalorien nostamista kohtaan kokemasi kammon: Sehän tietää automaattisesti kohonnutta lukemaa vaa'assa, vai?!

1) Kuten virtuaalimentorini Gillyannekin :worship: on todennut: heitä se vaaka ikkunasta ulos. Niin minäkin tein (tai oikeammin patterit loppuivat enkä ole vaivautunut niitä vaihtamaan) :nolo:
2) Kokeile kalorien nostamista sitä kautta että lisäät niiden "sallittujen" ruokien määrää, eli niiden ruokien, joiden syömisestä et saa huonoa omaatuntoa. Itselläni toimii parhaiten proteeinipitoisten ruokien lisääminen koska " sehän menee suoraan lihasten kasvuun"
3) Lisää "salakavalasti" pieniä juttuja ruokavalioosi joita et laske kalorimäärääsi (esim. pieni liraus oliivi/rypsiöljyä salaatin päälle, hyppysellinen protskujauhetta mehun sekaan). Jos et laske niitä et myöskään pode huonoa omaatuntoa! (toimii ainakin minulla, tosin minä taidankin olla yhtä hyvä psyykaamaan itseäni kun joku 12-v? :D )
4) Syö säännöllisesti, pakota vaikka kehosi tottumaan pieniin (miksei suuriinkin?) annoksiin muutaman tunnin välein- Äläkä kuuntele pientä ääntä joka yrittää väittää että eisullaoikeastiolenälkä,eikannatasyödä. Sano sille pööh ja valitse jaksaminen&lihakset sen sijaan!
5) Jaamitävielä. Taisi ne neuvot jo aika hyvin kiteytyä tuohon. Kun vielä yhdistelet kohtia 1-4 vapaasti ja vielä mahdollisimman paljon niin eiköhän tulosta tule, rasva pala ja lihakset rupea erottumaan!

Tsemiä! :hyper:

Niin, ja aina uskonpuutteen uhatessa: lue pakkista! :rock:

Suositut

Back
Ylös Bottom