Ariel sanoi:
Myönnettäköön, että syön "väärin", siis ihan liikaa hiilareita (olen karkkisieppo). Joka päivä tulee syötyä "jotain hyvää". Kontrolloin kaloreita syömällä normaalia ruokaa vähemmän. Tiedän, ei ole terveellistä!! Kai sitä on vaan sitten niin riippuvainen jo makeasta.. (?) Sipseistä tms. rasvaisesta en välitä.
Samaa mieltä kuin Hannebaali, unohda fat burnerit (suurin osa niistä on sitä paitsi melkoisen tehottomia ja laihduttavat vain lompakkoa) ja lähde liikkeelle ruokavaliomuutoksesta. Karkit ja muuta hyvät pois päivittäisistä syömisistä ja vanha kunnon karkkipäivä käyttöön, ja lisää terveellistä ruokaa ehdottomasti! Vähintään se 2000 kcal pitäisi sinun päivässä saada, mahdollisesti enemmänkin (mahdoton sanoa tarkasti, se on sinun vain itse kokeiltava).
Kysymykseesi "miten uskaltaa nostaa kaloreita" ei ole kuin yksi vastaus: se on raakasti vaan NOSTETTAVA. Tiedän kyllä, miltä sinusta tuntuu - olen itsekin kokenut nimittäin jotain hyvinkin vastaavaa aikoinani (syömishäiriötausta), mutta sinnikkäällä yrittämisellä sain kuin sainkin itseni opetettua siihen, että minä saan ja minun PITÄÄ syödä, jos ja kun treeniltäni tulosta haluan. Suosittelen, että lisäät ensin vaikkapa 300 kcal, totuttelet pari vkoa tähän suurempaa ruokamäärään (tai vaikka kuukauden, jos siltä tuntuu, kiirehän ei ole mihinkään), ja sitten teet toisen samanlaisen noston. Ja ehkä kokeilet tosiaan vielä kolmattakin. :thumbs:
Ariel sanoi:
Oon kuitenki syönyt samalla tavalla jo monta vuotta, joten nuo takasin tulleet kilot ei kyllä ainakaan ruokavalion muutoksesta voi johtua.
Kyllä voivat, rasvan kerääntyminen voi olla todella hidasta ja vaivihkaista. Vähän aikaa sitten oli muuten vippipuolella pitkä keskustelu, jossa todettiin useammankin ihmisen suulla, että myös miinuskaloreilla voi jossain määrin lihoa ts. kerätä rasvaa kroppaansa!
Ariel sanoi:
Hmmm.. kyllähän tässä itsekin nyt näen, mistä treenin tehottomuus johtuu.. mutta minkälainen sen ruokavalion PITÄISI olla, jotta tulokset alkais näkyä?
Niin mimmipuolella kuin treeni ja ravinto-osiollakin on paljon ketjuja, joissa tästä aiheesta on keskusteltu, hakua kannattaa käyttää ja selata myös FAQia. Perusperiaatteethan ovat ne vanhat, tutut jutut: Pois nopeat hiilarit (valkoiset viljatuotteet ja sokerit), tilalle kuituja ja kokojyväistä, runsaasti proteiinia, tarpeeksi hyvää rasvaa, reilusti hedelmiä ja vihanneksia päivittäin, paljon vettä. Aamupuolella enemmän hiilareita, iltaa kohti painotusta proteiinien suuntaan (itsellä tämä kyllä tahtoo lipsua silloin jos tällöinkin...). Lisäravinteet eivät ole välttämättömiä, mutta helppoutensa ja kätevyytensä takia kyllä mielestäni suositeltavia, joskaan en itse pidä ns. hifistelyä tarpeellisena, vaan luottaisin ja luotan ihan vain muutamaan perustuotteeseen (proteiinijauho, malto, vitamiinit, kalaöljy).
Tsemppiä kovasti Ariel, uskon että huomaat pian itsekin, miten paljon paremmin jaksaa ja olo on ylipäätäänkin paljon parempi, kun saa tarpeeksi laadukasta energiaa! :thumbs: