Rasva palamaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sarkka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hyviä neuvoja laihduttamiseen tarvitsisin. Mahdanko olla oikeassa foorumissa niitä kyselemässä ?
Painoa pois ja lihakset kiinteämmiksi olisi tarkoitus saada.
Olen 38v nainen ja painoa n. 82 kg.
Lähinnä ongelmaa on tuon syömäpuolen kanssa.
Käyn kuntosalilla n. 3 kertaa viikossa, sekä päivittäin kävelylenkillä 30 min- 90 min.
Tarvitsisin nyt neuvoja millä saisin rasvaa pois tehokkaasti ja lihaksia tilalle.
Paljonko ja mitä ois hyvä syödä, jotta saa rasvaa palamaan ja jaksaa vielä kuntoillakkin ?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No mun mielestä ehkä tehokkain tapa poltella ylimääräsiä rasvoja, on karppaus. ( www.karppaus.info ) Tosin sinähän et ole mitenkään huomattavasti ylipainoinen, että kevyemmälläkin ruokavalion muutoksella saat aikaan varmaan kivoja tuloksia. Punttailu on jees ja aerobistakin sulle tulee tosi paljon. Teetkö muuten aamulenkkejä? Maltilla ja ajan kanssa saat parhaita tuloksia. Go for it! :D

Jos voit laittaa tänne sun ruokavalion vaikka kolmelta päivältä, treeniohjelman ja ylipäätään viikko-ohjelman jossa näkyy miten treenit jaksottuu, niin sitten voidaan auttaa hiukan enemmän. :)

Maanantai :
Aamulla klo 6.00 lenkki 30 min.
Puuro 2 dl, ripaus rypsiöljyä puuroon tai puuron sijasta pari palaa ruisleipää kalkkunaleikkeen kanssa.+kahvia

klo 11.00 tonnikalasalaatti tms, ruisleipä

klo 14.00 appelsiini tms

klo 17.00 ruisleipä, raejuusto

klo 18-19.30 kuntosalia, ( kuntopyörä 20 min, loput lihasharjoittelua )
+ 30 min kävely ulkona.

klo 20.00 kasviswokkia, kalaa, ruisleipä

Tiistai:
päivä samalla muotilla kuin maanantai, mutta illalla lenkki n 60 min, eikä kuntosalia.

Keskiviikko:
Illalla taas kuntosalia + lenkki, muuten päivä samalla tavalla.

Ruokailut toimii saman kaavan mukaan,
lounassalaatissa aina joko kalaa, broileria, fetaa tai raejuustoa. Kasviksia reilusti, tonnikalaa prk tai broikkua n 100 g jne.

Iltawokissa samoja raaka-aineita. Kasviksia 300 g pussi, broileria n. 100 g, tai tonnikalapurkki tms.

Mitään lisäravinteita en käytä, vettä juon n. 1 litran päivässä, lisäksi kahvia ja teetä.

Miten kauan olet säännöllisesti noudattanut tuota ruokavaliota? Pidätkö viikossa ns. vapaapäiviä, jolloin syöt herkkuja?

Aamupalalle voisi lisätä proteiinia ja iltapäivän ekalle välipalalle samoin. Melko niukalta näyttää määrällisesti, mutta tosi hyvä juttu että syöt säännöllisesti ja monta kertaa päivässä! :)

Marraskuun alusta olen noudattanut kyseista ruokavaliota, todella iso ongelma on viikonloput, joiden aikana kyllä liikun mutta syöminen tahtoo riistäytyä käsistä.
Viime viikko ja edellinen meni läskiksi kun olin kipeä, eli söin paljon mutta en liikkunut juurikaan. Nyt maanantaista taas aloitin salillakäynnin jne.
Marraskuun alusta paino on pudonnut nelisen kiloa ja vielä on paljon pudotettavaa, toki olo on ohuempi salillakäynnin ansiosta vaikka painoa ei kamalasti ole lähtenytkään.

Sarkka sanoi:
Marraskuun alusta olen noudattanut kyseista ruokavaliota, todella iso ongelma on viikonloput, joiden aikana kyllä liikun mutta syöminen tahtoo riistäytyä käsistä.
Voisit kokeilla sellaista, että antaisit itsellesi luvan syödä kerran viikossa ihan mitä vaan (joko la tai su, mutta ei molempina). Auttaisiko tämä luvallinen mässytys pitämään toisen viikonlopun päivistä ruodussa? Sitten kun yksi kerta per viikko mässypäiviä onnistuu, voi niitä harventaa vaikka joka toinen viikonloppu yksi päivä -tahtiin (jos haluaa laihtua nopeammin). Koko viikonlopun mässyttelyllä saattaa helposti syödä sen verran plussalle kuin viikon aikana on ehtinyt tekemään miinusta, kun taas yksi herkkupäivä viikossa ei niin helposti pilaa viikon aikana tehdyn työn tuloksia.

Sarkka sanoi:
todella iso ongelma on viikonloput, joiden aikana kyllä liikun mutta syöminen tahtoo riistäytyä käsistä.

Miten ne riistäytyvät käsistä? Katoaako ateriarytmi kokonaan vai? Täydellä mahalla tekee vähemmän mieli herkutella, joten kannattaa pitää ainakin siitä kiinni, että syö säännöllisesti oikeaa ruokaa eikä korvaa esim. lounasta karkkipussilla.

Minäkin lisäisin ruokavalioosi proteiinia - rahkaa, jogurttia, maitoa? Jogurtti toimii itselläni myös iltapäivisin töissä makeana herkkuna. :)

Viikonloppuisin tykkään hemmotella itseäni punaviinillä ja sen seurauksena tulee sitten naposteltua kaikkea rasvaista ja maustettua.
Aamiainen ja lounas menee ok, mutta loppupäivä ja ilta meneekin sitten päin peetä.Mulle olis varmaan paras juttu se että ottaisin vaikka lauantain mässäyspäiväksi ja perjantain ja sunnuntain olisin tiukasti kevyellä syömisellä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Koitas muuten laskea joskus ihan huvikseen, kuinka paljon semmoisena normaalina viikonloppuna tulee mutustettua kaikkea. Siitä näet hyvin äkkiä, miten paljon/vähän se vaikuttaa koko viikon yhteissaldoon. Mä yleensä olen itse semmoinen, että jos lasken offilla mässypäivän kalorit... niin lopetan siinä vaiheessa kun menee yli 3500. :D En uskalla katsoa lopputulosta! Ja niinpä se hanuri onkin joka kerta levinnyt, vaikka kuinka olis ollut vaan se yksi mässypäivä.

No voisiko sen punaviinin kanssa napostella jotain vähemmän kaloripitoisia herkkuja? Mausteitahan voi käyttää reippaasti kevyemmissäkin pikkupaloissa! Jos vaikka tekee itse pieniä lihapullia, dippikastiketta (kermaviiliä ja mausteita, ihan yhtä hyvää kuin kaupan sekoitukset joissa on vielä ylimääräistä rasvaakin. Joku on muistaakseni täällä tehnyt rahkastakin dippikastiketta?), dippailuun kasviksia... Fetasalaattia, suolakurkkuja, pieni pussi vähärasvaisia sipsejä, poppareita. Suhteellisen kevyitä herkkuja on pilvin pimein! :) Olisiko näistä vinkeistä jotain apua?

Edit: Ja jos lauantaina käyt vielä tekemässä yhden treenin ja sitten vasta aloitat mässyttelyn, niin menisi ainakin osittain hyötykäyttöönkin. ;)

Pauliina sanoi:
Koko viikonlopun mässyttelyllä saattaa helposti syödä sen verran plussalle kuin viikon aikana on ehtinyt tekemään miinusta

Näin on! Täytyy muistaa että kokonaiskalorit ratkaisevat!!! Aloita tekemällä pieniä ruokavalio muutoksia. Älä yritä kerralla liian montaa asiaa. Lopputuloksena on muuten sortuminen entisiin kuvioihin, yritä aloittaa kokonaan uusi elämäntapa!

Mässypäivänä ehdottamasti vain yksi päivä vkl:sta. (sekin saattaa kyllä olla liikaa joissakin tapauksissa, like me!) Säilytä normaali ruokavaliopaketti myös mässypäivänä. Ihan hiukan voit keventää sitä esim. hiilihydraateista, jotta sinulla jäisi "varastoon" käyttämättömiä kaloreita niitä mässyjä varten. Aloita mässäily vasta illalla, joten esim. päivällä on fiksua vaikkapa käydä salilla/lenkillä. Saat ajatukset pois herkuista! Syö herkkuja vasta kunnon ruoan jälkeen. Älä syö herkkuja nälkääsi!

On muuten hyvä neuvo tuo, että mässypäivänä käy aamulla vaikka salilla. Itselläni kynnys sikamässäilyyn nousee, kun treenin jälkeen ei halua pilata sitä hyvää, energistä oloa hiilarikänneillä.

Kyllä varmaan itse kullakin välillä mopo lähtee käsistä, mutta jos joka vko joutuu ruokavaliostaan hukkateille niin pakostahan siinä persus leviää :(

Itse joskus muinoin pidin mässypäivän todellakin MÄSSYPÄIVÄNÄ eli tuli kyllä vedettyä itsensä niin täyteen kaikkenlaista paskaa, että hyvä ettei pitänyt illalla pyöriä eteenpäin... Ja se oli kyllä näin jälkikäteen ajatellen ihan mielipuolista touhua. Mutta hyvä puoli oli se, että eipä tehnyt mieli sit muina päivinä mutustella mitään ylimäärästä.

Nyt olen kuitenkin yrittänyt vähän rajottaa tota touhua ja pidän perjantaisin mässypäivän, mutta syön vasta hyvyyksiä sit iltasella (klo 18->). Päädyin tähän siksi, että ei tosiaan tuu syötyä koko päivää sit napaansa täyteen. Syön aamulla ja töissä ihan normaalisti ja sit vasta iltasella nautiskelen nameista. Oikeesti tämä on ollu parempi järjestely niin ei tuu syötyä mitään mielettömiä määriä, mutta kuitenkin saa pitää sen mässäilypäivän.

Sitten lauantaina tekee jo innokkaana mieli lähteä aamulenkille ja on hyvä mieli :) Ja sunnuntaina kans!!!

Mulla on ollut tapana kiristää jo edeltävänä päivänä hiikkareista ja käydä mässypäivän aamuna aamulenkillä ennen kuin alotan tankkauksen. Tää on toiminut mulla oikein hyvin, lihakset vetää kun imupaperi varastot täyteen. Yritän periaatteessa rajoittaa kamalan rasvaisten herkujen määrää. Siis periaatteessa - välillä onnistun siinä, useimmiten en...

Kevyttä aamulenkkiä lukuunottamatta mässypäivä on lepopäivä ilman minkäänlaista huonoa omaatuntoa. Tehdään lasten kanssa jotain mukavaa, mennään vaikka lojumaan lämpimään veteen uimahalliin. Salille menen vasta seuraavana päivänä. Treeniteho ja motivaatio onkin sitten mahtava!

assis sanoi:
No voisiko sen punaviinin kanssa napostella jotain vähemmän kaloripitoisia herkkuja? Mausteitahan voi käyttää reippaasti kevyemmissäkin pikkupaloissa! Jos vaikka tekee itse pieniä lihapullia, dippikastiketta (kermaviiliä ja mausteita, ihan yhtä hyvää kuin kaupan sekoitukset joissa on vielä ylimääräistä rasvaakin.

Ja yksi helppo tapa olla herkuttelematta liikaa viikonloppuinakaan on se, ettei osta niitä sipsejä kaupasta. Kun jääkaapissa ei ole seitsemää eri sorttia dippiä, oliivia rasvassa, katkarapuja kermassa tai jättipakettia jäätelöä, ei sitä lähde kyllä sen punkkupullon jälkeen ostamaankaan.

Latest posts

Back
Ylös Bottom