rasva%-mittarit??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Paula
  • Aloitettu Aloitettu

Paula

Enemmänkin ulkopuolinen
Ikä
41
hello!!!

noista mittareista sen verran tarttis tietoa et, kuinka paljon sellanen digitaalinen mittari voi pitää paikkansa???
vai pitääkö ollenkaan??

kumpaan mittariin te luotatte? kun musta jotenkin tuntuu et ne pihdit ois tarkemmat.
:rolleyes:

kiitos etukäteen...

Molemmilla olen mitannut ja minua on mittailtu. Melkeinpä katselisin vaan peilistä mielummin... eli heittoja on molemmissa minne sattuu, vaikka olosuhteet, mittari ja mittaaja olisivatkin samat.

Jos olisin nyt kisadietillä, niin todennäköisesti mittailisin molemmilla aina samanaikaisesti, ja siitä sitten vetäisin jotain johtopäätöksiä... ehkä.

Molemmilla on minuakin mitattu. Digitaalimittaaja sanoi että jos olet suurinpiirtein normaalimittainen ja -painoinen niin silloin mittaustulos on yleensä aika tarkka. Painonnostajilla ym. digitaalinen mittaus ei anna tarkkaa tulosta vaan näyttää yleensä liikaa.

Molemmat mittaustavat ovat antaneet minulle melkein saman tuloksen mutta luotan silti enemmän pihteihin.

Muutamia vinkkejä pihdeillä mittaamiseen. Pihdeillä mitattaessa kannattaa mitata aina samana viikonpäivänä samaan aikaan. Mittaajan kannattaa olla aina sama ja mitata samoilla pihdeillä. Mitä enemmän on mittauspaikkoja sitä luotettavampi on mittaus. Mittaukset tulisi tehdä samalta puolelta kehoa.

Justiinsa tilattiin ukkoni kanssa rasvapihdit SS Powerin nettisivuilta, (22e postikuluineen). Eilen illalla sitten mittailtiin ja mietittiin jotta kuinkakohan tarkka tuo tulos oikein on ja mitattiinko nyt oikeasta kohtaa. Kun siinä kuvassa piti vatsasta mitata suurinpiirtein navan ja kyljen välistä. Ei se mulla ainakaan ole se kohta jossa on eniten tavaraa. Vai siis tarviiko se edes olla se kohta jossa rasvakudosta on eniten?? Kertokaa viisaammat!

Mä olen käynyt mittauttamassa rasvaprosentin kolmesti kuntosalilla, jossa tehdään noita pihtimittauksia. Siitä on kyllä vuosia aikaa. Pikkuinen, ainakin siellä rasvat on mitattu neljästä kohtaa: suoliluun kohdalta (eli vatsan ja reiden välistä, siitä kohti missä on se lonkkaluu..onkohan se edes lonkkaluu..heh!), käsivarren ylä-ja alapuolelta (hauiksen ja ojentajan kohdalta) ja selästä, jostain lapaluun kohdalta. En tiedä mikä idea noissa kohdissa on mutta kaippa se laskukaava niiden pohjalle on tehty :)

Nyt ei uskalla enää mennä mittaamaan kun on kasvanu naiseksi ja rasvaa on varmaan enemmän kuin pitäis olla :P

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom