Raskaus ja rinnat

Moni raskaana ollut nainen on varmaan huomannut, että raskaus muuttaa rintojen ulkonäköä monella tavalla; nännit tummuvat, nännipihat suurenevat, rinnat suurenevat jne. Mitä rinnoille tapahtuu raskauden jälkeen? Palautuvatko nännit ja nännipihat entiselleen? Jos rintojen koko muuttuu jälleen pienemmäksi, pysyykö iho perässä? Miten suhtaudut/miehesi suhtautuu vartalossasi ja rinnoissasi tapahtuneisiin muutoksiin?

Mulla palautuivat täysin entiselleen yhtä pieniksi ketunnokiksi kuin olivat ennen raskautta. Mitään muitakaan pysyviä muutoksia ei raskaus jättänyt kroppaan.

ei ne rinnat heti synnytyksen jälkeen mihinkään muutu, kun maito nousee, niin rinnat suureni entisestään... vuoden kestäneen imetyksen jälkeen oli tyhjähköt ja löysemmät, mutta ei roikkunut. Ekasta palautui täysin ennalleen n. vuodessa, tokasta en vielä tiedä, kun imetyksen lopettamisesta on vasta n. 5kk, mutta on nää jo jokseenkin ennalleen palautunut. en enää muista millaset nännit mulla on ollu ennen, toki kun kaksi lasta on tississä roikkunu, niin on varmasti jonkinlaista muutosta saanut nänneihinkin :D

ennen viimeisintä raskautta oli rinnat kokoa 65G, raskauden ja imetyksen aikana 65H, imetyksen jälkeen taas 65G ja nyt kun on päässyt treenaamaan kunnolla, niin 70F(kun selkä on leventynyt)

Joo, mäkin tarkoitin tietysti imetyksen jälkeen. Imetysaikana mullakin oli rinnat, suurimmillaan melkein c-kuppi :)

Mulla ei ainakaan oo iho oikeen pysynny perässä rintojen pienenemisen jälkeen. Ennen raskauksia olin kokoa 70c/75B ja nyt taas samoissa mitoissa kahden lapsen jälkeen.. Loppuraskaudessa kun tissit oli kokoa 75/DD niin ei oo lähellekkään yhtä kiinteet kun ennen.. Mutta eipä sentään ihan kadonneet ja voisivat huonommiltakin näyttää.. Niin ja ei oo mies valittannu, ei se uskalla varmaan.. :D

Nännien väri vaaleni mulla synnytystä seuraavina kuukausina takaisin vanhaan, mutta nännipihat jäivät hieman suuremmiksi. Muutenkin nännit jäivät jotenkin venyvämmän oloisiksi, mitä ennen raskautta. Rinnat ovat nyt samankokoiset kuin ennen raskautta ja imetystä, vaikka kasvoivat valtavasti varsinkin kun maito nousi niihin. Omaan käteen rinnat ovat hieman aiempaa pehmeämmät, mutta ei ulkopuolinen huomaisi eroa näissä millään muotoa. Imetin kaksi vuotta.

Itse toivoisin, että nännipihat palautuisivat pienemmiksi. Olen kuullut, että näin monille tapahtuukin ainakin ensimmäisestä lapsesta.

Niissä ei ole omalla kohdallani enää mitään samaa paitsi omistaja verrattuna lapsia edeltävään tilaan. Etenkin imetyksen loputtua jäljellä on kaksi ihan mahtavaa, pikkuista nahkarukkasta. Kyllä kelpaa. Onneksi on olemassa hyviä liivejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom