Raskaamman musiikin ystävät, hep!

Tässä olisi muutama oman bändini biisi (ylläpidon luvalla). Jos jotakuta kiinnostaa tällainen Korn/Metallica/Incubus/tms. -vaikutteinen hard rock, niin kuunnelkaa ihmeessä ja antakaa palautetta.

http://www.kolumbus.fi/janne.suominen/Gone.mp3 -ankaraa mättöä, kitara- ja bassosoolo, sopii vaikka treenimusaksi

http://www.kolumbus.fi/janne.suominen/Housebreaker.mp3 -rauhallisempi ja melodisempi biisi, Incubus-meininkiä

http://www.kolumbus.fi/janne.suominen/Stellar.mp3 -nu-metallimaista vääntöä kuitenkaan melodioita unohtamatta, mukana myös naislaulaja

...ja bändin sivut löytyvät osoitteesta http://collarbone.cjb.net . Kaikenlaista palautetta otetaan kiitollisena vastaan.

Housebreaker oli paras ja monipuolisin biisi, sanoista sai parhaiten selvää josta allekirjoittanut tykkäsi. Stellar:kin rockasi ihan kunnolla, naisääni vähän "hukkui", mutta ihan hyvä idea ja on jopa muotia (Evanescence yms ;) )Gone hyvää perusmättöä, jos jotain parantamista niin minun makuuni liikaa "kikkailua bassolla" välillä. Mutta en todellakaan ole mikään asiantuntija asian suhteen. Biisien äänilaatukin ihan hyvä (en ole hifistikään, ihan konekajareilla kuuntelin)
Tsemppiä vaan soittamiseen :kippis1:

Ihan helvetin buenoo tavaraa!

Mitenkä kauan ootte kukin treenannut soittoa?
Ottaako laulaja tunteja?

aika lailla Sven Hasselin kanssa samaa mieltä.

ja lisäisin mikä pisti mun korvaan.
Laulajalla mielestäni liikaa tekniikoita samassa biisissä.
Kitara ja rummut kuullosti hyviltä.

Kiitoksia kommenteista!

Rumpali ja basisti ovat soittaneet kolmisen vuotta, kitaristi (minä) >5 vuotta. Laulaja on ainoa, joka ei ole ikinä ottanut minkäänlaisia tunteja.

Yritämme laittaa korvan taakse kaikenlaisia parannusehdotuksia, joten palaute ja kritiikki on edelleen enemmän kuin tervetullutta. :)

Aika tasapaksu oli toi gone, muistutti vähän slipknottia mun mielest

Tämähän oli aivan helvetin hyvää matskua! Pätkii mennen tullen monet suomalaisista ns. vientiartikkeleista. Gone oli oma suosikkini. Nämä kaksi muuta oli myös ihan tasokkaita kappaleita, mutta Gonen tapainen mättö on enemmän miu mau mukkaan.

Hyvää kamaa!

Hyvä laulaja (vois laulaa Green Day-tribuuttibändissä:)) ja hyvät kitarat. Hemmetin hyvä soundi. Erityisen hyvää mun mielestä oli että biiseissä oli hyvin 'syvyyttä' eli soittoa paljon.

Eiku vaan treeniä ja keikkaa ja panostusta niin hyvin menee. Ehkä sanosin vielä että kannattaa yrittää miettiä mahdollisimman paljon sellasia omia juttuja mitä vois tehdä, niin teitä ei vertailtas sit Red Hot Chili Peppersiin, Rasmukseen ja Korniin ja yms. (aika klisee neuvo).

Ai niin, jos se laulaja vois olla kiljumatta, örisis vaikka enemmän.:)

Originally posted by kaikenlaista
http://www.kolumbus.fi/janne.suominen/Gone.mp3 -ankaraa mättöä, kitara- ja bassosoolo, sopii vaikka treenimusaksi
Tää soundasi hiton hyvältä ja peukutkin oli ihan ok siihen "hurri/oktaavipeukkukohtaan" asti. :) Mä koitan tässä saada joku päivä perseeni frendin luo ja lyödä nauhalle pari minuuttia sellaista peukkua, että röhönaurut on taattu. :) Eiku tää hymiöhän peukuttaa --> :thumbs:

Re: Re: Raskaamman musiikin ystävät, hep!

Tää soundasi hiton hyvältä ja peukutkin oli ihan ok siihen "hurri/oktaavipeukkukohtaan" asti. :) Mä koitan tässä saada joku päivä perseeni frendin luo ja lyödä nauhalle pari minuuttia sellaista peukkua, että röhönaurut on taattu. :)

Se kohta, kuten koko biisikin, on tehty huumorimielellä ja pilke silmäkulmassa. ;) Laita ihmeessä sitä peukutusta sitten tänne kuultavaksi!

Re: Re: Re: Raskaamman musiikin ystävät, hep!

Laita ihmeessä sitä peukutusta sitten tänne kuultavaksi!
Joo, laitan toki. Soitin tossa tunti sitten kaverille ja kysyin, josko pieni nauhoitus kävisi. Ei kuulemma tuleva viikonloppu oikein käy, koska isänsä oli ostanut 911 Porschen. :)

Gone soi...
Ei yhtään paskempaa. Bassoon lisää munaa ja volaa miksauksessa. Tulee paikoittain mieleen Mudvayne, joka iskee meikäläiseen juuri basistin takia. Mahtava tone ja loistavaa soitantaa.
Hyvää shittiä on.

Housebreaker latauksessa...

OoDee

Minähän en musiikista mitään ymmärrä, mutta hyvältä kuullosti. Laulajalle pisteet.
Keep up the good work :thumbs:

Kolme melko erilaista kappaletta.

GONE: kuulostaa aika paljon slipknotilta ja uppoaakin varmaan niihin jotka kyseisen bändin musiikistä pitävät. Sanoista on hankala saada selvää. Soolot ovat aika erikoinen valinta, varsinkin bassosoolo kuulostaa paljon samantyyppiseltä kuin RHCP:n bassosoolot ja tämä kuulostaa mielestäni oudolta slipknot tyylisessä musiikissa. Perusmättöä. 6+.

HOUSEBREAKER: Tämä on mielestäni paras näistä kolmesta kappaleesta. Tässä kuuluu hyvin, ehkä liikaakin, incubuksen vaikutus. Tässä tulee esiin laulajan heikkous. En tiedä muista, mutta minua ottaa korvaan joissain kohtia nuotin vierestä laulaminen (vokaalien "venytyksissä"). Tämä korjaantunee laulajan saadessa lisää kokemusta. Musiikillisesti lähes erinomainen kappale mielestäni. 9-.

STELLAR CONNECTION: Tämä on kuin sekoitus kahta edellistä biisiä. Naislaulu sopii tähän kappaleeseen hyvin. Tästä tulee mieleen incubus, evascene ja ehkä vähän slipknot. Ihan ok kappale. 7,5.

Näissä kappaleissa on paljon hyvää mutta myös hieman parannettavaa. Tällä bändillä on kyllä mielestäni tulevaisuutta. En ole mikään "musiikin ammattilainen", mutta kuuntelen musiikkia aika paljon laidasta laitaan ja soittelen kitaraa.

TSEMPPIÄ! :thumbs:

Kiitos kommenteista, erityisesti Larsin yksityiskohtaisesta kritiikistä. Gonea en lähtisi kyllä vertaamaan Slipknotiin, sillä Slipknothan on otsa rypyssä mättämistä, kun taas tämä meidän biisimme on tehty enemmän tai vähemmän huumorimielellä.

Odottelen yhä innolla Tomin peukutuspätkää... :thumbs:

Olen itsekäs kusipää ja nostan tämän threadin ylös.

*Tomin peukkusoolopätkiä odotellen*
Plingpling. Oon nyt kesälomalla ja jos tolle mun frendille sattuis vaikka tässä lähiviikkoina käymään, niin voisin tässä joku päivä käydä ostamassa uudet kielet ja sitten lätkyttää jotain kivaa nettiin mp3-muotoon.

Hyvää kamaa... ei ihan mun makuun, mutta täytyy sanoa että aika tiukkaa ja hyvää vääntöä.

Back
Ylös Bottom