Ranteet vituillaan.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päätin tehdä ihka oman threadin, kerta ilmeisesti ei ihan samanlaista vaivaa muilla ole ollut...

Siis, päätin alkaa tekemään kunnolla ja kunnon painoilla tossa muutama kk takaperin ekaa kertaa elämässäni.. Pikkuhiljaa ranteet tuli kipeiks, ja tällä hetkellä aika sietämätöntä.
Työntöliikkeet ei satu tai veto liikkeet jnejne, vaan pelkästään esim. haius ja jotku ojentaja liikkeet (ranskalaiset, tangolla hauikset.. vapailla painoilla kipu on PALJON pienempi)

Ranteet on siis tosta kämmenen puolelta, about puolivälissä kyynärvartta ihan helvetin kipeet, tuntuu ihan hiusmurtumalta jos jollain on ollu. Turvonnut ei ole mutta kosketusarka kylläkin..

Eli siis, mitäs teen? Ranteisiin tuntuu ihan pienetkin liikkeet jos se menee tietyssä asennossa, siis ihan jokapäiväiset asiat..
En millään haluis pitää taukoa ja koitanki tehdä mahdollisimman vähän noita ranteita rasittavia liikkeitä, mutta esim hauista tehtäessä melkei pakostaki vähän tulee sitä tehtyä..
Rannesiteet ei hirveesti auta asiaa..

Onko kokemuksia? rasvoja, kylmää, reeniä, mitä?
Rupee pikkuhiljaa ottaan päähän kun ei isompia lihaksia pysty kunnolla reenaamaan sen takia kun ranteet kipeenä.

Kiits etukäteen ja sori taas uudesta threadista.

En millään haluis pitää taukoa

Noo jos et halua pitää taukoa, niin nauti kivuista.

Eiköhän kumminkin ole kyynärvarren lihasten ylirasituksesta kyse? Ja mikä on ylirasituksesta toipumisen mahdollisuus, jos rasitus ei lopu? Lähellä nollaa.

Lepoa, venyttelyä, kylmää (eikä mitään kylmägeelejä, ne on hömppää).

Noo jos et halua pitää taukoa, niin nauti kivuista.

Eiköhän kumminkin ole kyynärvarren lihasten ylirasituksesta kyse? Ja mikä on ylirasituksesta toipumisen mahdollisuus, jos rasitus ei lopu? Lähellä nollaa.

Lepoa, venyttelyä, kylmää (eikä mitään kylmägeelejä, ne on hömppää).

No venyttely nyt ei hirveesti auta, yliliikkuvat nivelet että tota sitte pitäis oikein urakalla vääntää että tuntuis yhtään miltään.
En tehny tossa juurikaan mitään raskailla pariin viikkoon eikä oikei muuttunu mihkään suuntaan..

Ajattelin et jos se kipu siitä häviäis jos tekis pelkästään liikkeitä mitkä ei satu mutta ei hirveesti ole auttanut tähän mennessä ainakaan..

Ja pienellä lisä searchilla kyllä tuolla jollakin kaverilla oli rasitusvamma ranteessa tyyliin sivulla 6-7 että anteeksi kärsimättömyyteni :david::david: Vituttaa vaan ankarasti paskan reenin jälkeen.

Ranteet ei kestä treeniä isommilla painoilla, varsinkin jos tekniikka on huono ja repivä kuten se tässä tapauksessa lähes varmasti on. Ranteiden voiman kasvattamiseen pitää paneutua erikseen jos ne on heikko kohta. Ai niin, ei oikeastaan kannata venytellä lihaksia jos ne on kipeät, tulee vaan enemmän vahinkoa.

Ranteet ei kestä treeniä isommilla painoilla, varsinkin jos tekniikka on huono ja repivä kuten se tässä tapauksessa lähes varmasti on. Ranteiden voiman kasvattamiseen pitää paneutua erikseen jos ne on heikko kohta. Ai niin, ei oikeastaan kannata venytellä lihaksia jos ne on kipeät, tulee vaan enemmän vahinkoa.

Saatan suht alottelija olla, mutta tekniikka on iha hyvä.. Jos ei liikettä pysty tekeen oikein nii painoja alas ja uus yritys.
Vituttaa vaa ku ei tunnu menevän tää ohitte vaikka kuinka vähä koitan ranteita käyttää.

Btw skottipenkis ei jostai syystä tunnu oikeestaa ollenkaa vapailla painoilla.

Mutta juu kait mä annan niitte olla muutaman viikon tai jtn ja sitte rupeen ranteitaki reenaan enemmä

Itellä oli sama homma, kun aloin tehdä enemmän raskailla painoilla. Meni noin kuukausi, kun teki kevyemmillä painoilla, niin alko olla taas kunnossa.

Mulla oli joskus ranteiden tienoilta myös aivan paskana kädet, sellaiset pienet kääntämiset ja vääntämiset vihloivat aivan perkeleesti. Silloin ne saatiin kuntoon muistaakseni suht pienellä levolla ja rajulla hieromisella. Iltaisin myös annoin käsille kylmähoitoa. Tätä varten pitää tietenkin selvittää, ettei ole mitään tulehdusta, koska hieronta ja tulehdus eivät ole kovin hyvä yhdistelmä. Tällä hetkellä itsellä on luultavasti töistä johtuvaa ranteiden kipuilemista myös, ulottuu nyt kyynärpäihin asti ja ilmeisesti on myös tulehdusta, ja voin varoittaa sen verran, että kannattaa mielellään pitää mieluummin se viikon tai parin lepo kuin antaa pitkittyä. Kestää nimittäin todella kauan parantua, ja saattaa lopulta - tietääkseni - kroonistuakin.

Toki sitten kun kädet on kunnossa niin niitä ranteita (forkkuja) kannattaa alkaa vahvistamaan!

moi. mulla alko oikee ranne kipeytymään hiljalleen tos kuntosalilla ja jatkoin vaa ni kaua kunnes en pystyny enään käymään. ja sit pidin taukoo mut oli tosi fyysistä työtä 8 tuntii päivässä vielä kuukauden ajan. ne oli pakko tehdä.. ranne kipeyty entisestään. nyt on siis ollu 2 kuukautta lepoa.. ranne on jo parempi mutta en silti pysty treenaamaan. minulla on 50 euron rannetuki, ja painonnosto tuet. olen yrittänyt tehdä fysioterapeutin kuntotoutusohjemaa mutta ranne tulee vain kipeämmäksi. eikä lepokaan tunnu auttavan. masennun pian jos en pääse salilla. käyn normaalisti 4 krt viikossa salilla. minulle oli myös viimevuonna sama vamma mutta heti kun ranne tuli kipeäksi niin lepäsin 2 kk ja ranne parantui. olisiko mitään neuvoja? kiitos.

moi. mulla alko oikee ranne kipeytymään hiljalleen tos kuntosalilla ja jatkoin vaa ni kaua kunnes en pystyny enään käymään. ja sit pidin taukoo mut oli tosi fyysistä työtä 8 tuntii päivässä vielä kuukauden ajan. ne oli pakko tehdä.. ranne kipeyty entisestään. nyt on siis ollu 2 kuukautta lepoa.. ranne on jo parempi mutta en silti pysty treenaamaan. minulla on 50 euron rannetuki, ja painonnosto tuet. olen yrittänyt tehdä fysioterapeutin kuntotoutusohjemaa mutta ranne tulee vain kipeämmäksi. eikä lepokaan tunnu auttavan. masennun pian jos en pääse salilla. käyn normaalisti 4 krt viikossa salilla. minulle oli myös viimevuonna sama vamma mutta heti kun ranne tuli kipeäksi niin lepäsin 2 kk ja ranne parantui. olisiko mitään neuvoja? kiitos.

Joo, yksi idiootti täälläkin. Ei näistä kivuista pääse eroon kuin levolla, älkää missään helvetin nimessä rasittako lisää kipeitä ranteita... On kyllä niin ongelma paikka nämä ranteet, että aika kärsivällistä saa olla. Rannekäännöt ei pahemmin auta mitään (silloin kun on sattumoisin kivut poissa ranteista levon seurauksena, en hinkkaa kipuaikana), on se vaan hauskaa kun on tälläiset tikkuranteet. Kylmähoidollakaan ("ei kylmä geeliä, se on paskaa" :lol2:") ei kauheasti auttanut, mutta hiukan kuitennii. Jotain lisävinkkejä kuin "lepo" otetaan vastaan. :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kevyillä/pienillä painoilla kun alkaa treenaamaan ja lisää paino kohtuullisen hitaasti niin ranteet pääsevät lepäämään ja samalla vahvistumaan. Totaali lepoa en pitäisi muuten kuin jos ranteet olisi paskapaskana.

Omalla kohdallani oli joskus etten pystynyt suoralla tangolla tekemään haukkoja ollenkaan. Aloin tehdä penkkiä apina otteella tod. kevyillä painoilla ja haukkaa suoralla tangolla tod. kevyesti (vuorosarjoina). Nykyisin ei mitään suurempia kipuja suoralla tangolla tehtäessä. Eli kannattaa kokeilla eri otteita/asentoja, variaatioita, liikepareja, treenijakoa, lepoa kaikkea :) Kyllä niihin joku auttaa kun tekee homman kunnolla.

Ranteita kannattaa myös vahvistaa erikseenkin vaikkei niihin välttämättä kokoa kaipaisikaan. Hyviä rannesiteitä suosittelen kaikkiin muihin paitsi eristäviin ranneliikkeisiin :thumbs: Siteitä ei aina tarvitse pitää tiukalla, mutta ranteessa kuitenkin, jolloin rannepysyy lämpimänä.

Back
Ylös Bottom