Rannekanavaoireyhtymä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eli ongelmana on mulla kämmenen/sormien puutuminen kun joutuu puristamaan otetta jostain.esim.kun ajelen moottoripyörällä ja pidän sarvista kiinni niin verenkierto kämmeniin ja sormiin loppuu melkein heti.vaikka löysäis puristusta hieman niin ei auta.vasta kun löysää otteen kokonaan niin että sormet roikkuu niin sitten alkaa taas veri kiertämään ja tunto palaamaan.kaupungissa ajellessa todella vittumainen vaiva kun ei oikein kerkee aina löysäilemään otetta ja kädet turtana hamuilee jarrukahvaa.aamuisin tämä vaiva on pahimillaan,joskus kun työntyy unenpöpperössä työmaalle ja ottaa rälläkän käteen niin tuntuu että se tipahtaa välittömästi takas maahan kun ei jaksa pidellä kiinni.

kysymys kuuluukin että onko tämä tuota rannekanava juttua,ja onko kellään samanlaisia vaivoja ollu ja onko toimivaa kotihoitoa olemassa?joskus oon kuullu että ton pystyis leikkaamalla parantamaan mutta tiedä häntä..

Beezlebub. -Voi olla ranekanavaoireyhtymää, mutta voipi olla vallan muutakin (niskan ongelmat, kyynärvarren lihojen kireydet, verenkierrolliset ongelmat ym.). Mitä tuohon rannekanavaoireyhtymään tulee, niin neuraalikudoksen mobilisaatio auttaa joilekkin, muttei kaikille. Testata kuiten kannattaa ehdottomasti, ohjeet saa ainakin fysioterapeuteilta.

Ja mitä leikkaukseen tulee, niin aika näppärä operaatio se on ja suurimmalle osalle tuo helpotuksen, joten jos tuo oireyhtymä on todettu testein ja mobilisointiharjoitteet ei ala helpottamaan, niin hirveästi ei kannata tuota leikkaukseen menemistäkään pitkittää.

Itsellä samantapaiset oireet alkoivat jo 2003. Nyt viimeisen vuoden aikana oireet pahenivat ja menin tutkimuksiin. Joulukuussa todettiin TOS-oireyhtymä ja nyt ollaan leikkausjonossa ylimpien kylkiluiden poistoa varten. Toivottavasti helpottaisi...

joo,pitänee käydä lekurilla joskus näyttämässä nuita naruja josko siihen apua löytys,senverta vittumainen vaiva tietyissä tilanteissa.nyt kun on taas jonkunaikaa punttaillu niin tuntuu vain että huononee entisestään tuo verenkierto..

Mulla tuli semmosta repivää/vihlovaa kipua tonne kyynärvarren sisäpuolelle aina kun puristeli jotain vähän kovempaa tossa kuukausi sitten. Nyt oon kuukauden reenannu kuminauhoilla semmosta huoltavaa reeniä, enkä oo muuta reeniä höllänny mihinkään suuntaan. Ei oo ollu kipuja lainkaan, ja puristusvoimaaki on tullu kivasti lisää. :)

Normaali kuminauhoja vaan kaupasta parilla eurolla jättisäkki, ja ne sormien ympärille ja alat aukomaan otetta sillee että kuminauha pysyy kynsien/kynsinauhojen päällä. Tekee gutaa.

Back
Ylös Bottom