Ranne käyttökelvottomaksi ilman syytä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tosiaan, toissapäivänä lähdin koulusta ja huomasin että perkele kun on ranne kipeä. Vihloo taivuttaessa ylös tai alas. Salillakaan en ole sen kummemmin rannetta rassannut.

Eilen oli aamulla sormet turvoksissa samasta kädestä, eikä puristaminen onnistunut kunnolla. En voinut tehdä oikeastaan mitään, tänään on hiukan parempi, mutta edelleen perhanan kipeä.

Ranne on myös kosketusherkkä kämmenselän puolella ranteen keskikohdalla. Kummallisinta on se, ettei kipu tullut yllättäen, vain pikkuhiljaa, eikä ranne oireillut ollenkaan koulupäivän aikana (hitsausta, roudaamista yms.). Toinen ranne on täysin normaali.

päähän tässä hajoaa kun pitäisi päästä kyykkäämään :wall:

Kävisin näyttämässä lääkärissä, kylmää voit laittaa ja tulehduskipulääkettä ottaa. Kuulostaa mutuna jännetupentulehdukselta, mutta muut syyt on hyvä poissulkea ihan vastaanotolla + vaivaan saada hoidot sieltä.

Jees, tänään tosin ranne jo paljon parempi. Pitääpä käydä kuitenkin tohtorilla varmistamassa, mistä on kyse ja miten ennaltaehkäistä tulevaisuudessa. kiitoksia!

Minulle tuli vuosi sitten jännetupintulehdus oikeaan ranteeseen ja hoidin kivut ja tulehduksen pois antibiootti kuurilla ja panadol respalla, mutta ranteesta ei koskaan tullut käyttökalua, eli töissä (rakennusmaalaus) kipu kohdistuu aina juuri tähän ranteeseen ja lääkäri vahvisti että yliliikkuvuutta on. Pahimmat kivut esiintyy kämmen syrjän alueella ja juuri siitä kohtaa mistä ranne "alkaa". Nyt olen pitäny aina maalatessa ja salilla ollessa ranne siteitä, ja kivut olen välttänyt suurimmaksi osaksi näin. Leikkaus on kuulemma toinen vaihtoehto millä saataisiin ranne normaaliksi mutta pystyn elämään asian kanssa vielä, jos kivut alkaa tulla sietämättömiksi niin pöydälle mars.

Latest posts

Back
Ylös Bottom