Ranne ja kämmen kipeytyvät penkkipunnerruksessa, miksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rane12
  • Aloitettu Aloitettu
Osaisiko joku kertoa minkä takia penkkipunnerruksen tekeminen on yhtäkkiä muuttunut melkein mahdottomaksi? Muutaman kuukauden olen salilla käynyt ja tähän asti esteenä on ollut vain oma heikkous. Muutamana edellisenä viikkona on ollut pakko lopettaa ensimmäisen tai toisen sarjan jälkeen koska ranteisiin sattuu vietävästi. Rannesiteet auttoivat alkuun mutta sitten kipu tuli niistäkin huolimatta. Olen tehnyt normaalilla nyrkkiotteella ja mielestäni ainakin kohtalaisella tekniikalla, eivätkä ranteet ole mitenkään oudosti vinossa.

Vaihdoin apinaotteeseen ja se auttoi muutamalla kerralla, ranteet eivät kipeytyneet enää ollenkaan. Ongelmana vain on ainakin vielä tuon otteen epävarmuus ja vaikeus. Kunnes viimeisellä kerralla sain etusormen ja keskisormen välisen alueen kipeäksi. Kipu oli aika samanlaista, vihlovaa eikä kaikissa asennoissa olevaa.

Toivottavasti tämä olisi jokin yleinen rasitusongelma juuri kuntoilun aloittaneella ja paranisi ranteita ja käsiä vahvistamalla ja tottumalla. Painoja ei todellakaan ole paljon. Laadukkaat rannetuet varmaankin auttaisivat myös? Eipä olisi kivaa lopettaa heti muuten yllättävän mukavasti alkanutta harrastusta.

Hieman samaa ongelmaa. Kokeile tehdä penkkiä käsipainoilla. Ranteet voivat päästä paljon luonnollisempaan asentoon.

Jäi mainitsematta että ranteet ovat kipeät peukalon "alapuolelta", eli ilmeisesti kyseessä voisi olla joku jännetupen tulehduskin joka ilmeisesti käyttäytyy melkoisen samalla tavalla. En vain itse ole tajunnut millään niin erikoisella tavalla niitä rasittaneeni. Täytynee jättää tekemättä vähäksi aikaa ja kokeilla käsipainoja tai jotain muuta. Kiitoksia tuosta vinkistä kumminkin.

Itse aloittelin puntilla käyntiä säännöllisemmin viime vuoden alussa, jolloin parin kuukauden jälkeen ranteet olivat TÄYSIN kuvailemassasi tilassa. Sitten pidin melko pitkän tauon, noin 3 kuukautta, kädet paranivat kunnolla. Sitten kun nyt olen taas aloitellut uudestaan niin minkäänlaista kipua ei ole tullut käsipainoilla tehdessä penkkipunnerruksia, mutta heti kun tangolla yrittää alkaa tutut kivun merkit tulemaan esille, joten olen vain pidättäytynyt tangolla penkistä kokonaan ja säryt ovat pysyneet poissa.

Back
Ylös Bottom