Rakennekynnet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Suni
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Suni

Lökäpöksyt ry
Ikä
40
Onkos kuinka monella punttimimmillä "tekokynnet" ja kuinka hyvin on saleilussa pysyneet ehjinä. Ajattelin itse rakennekynnet jossain vaiheessa hommata, en vaan tiedä miten kestävät, kun töissä joudun paljon näpytteleen koneella. Kuitenkihan se yhdenkin kynnen korjaus aina jotain maksaa, eikä ois kiva joka viikko korjailussa juosta jos eivät kestäkään.

Kattelin netistä tietoa ja olihan siellä jotain. Nyt kysynkin omakohtaisia kokemuksia rakennekynsistä mimmeiltä?

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta sisko kehui verenpunaisten tekokynsien mukanaan tuomaa pikkubonusta: aviomies alkoi yhtäkkiä kohdella "enemmän naisena" ja tulipa sinne makuuhuoneen puolellekin uutta puhtia. Ja tämä kaikki pelkkien kynsien ansiota!

Suni sanoi:
Onkos kuinka monella punttimimmillä "tekokynnet" ja kuinka hyvin on saleilussa pysyneet ehjinä. Ajattelin itse rakennekynnet jossain vaiheessa hommata, en vaan tiedä miten kestävät, kun töissä joudun paljon näpytteleen koneella. Kuitenkihan se yhdenkin kynnen korjaus aina jotain maksaa, eikä ois kiva joka viikko korjailussa juosta jos eivät kestäkään.

Kattelin netistä tietoa ja olihan siellä jotain. Nyt kysynkin omakohtaisia kokemuksia rakennekynsistä mimmeiltä?

mun oma kokemus on, et jos niistä pitää huolta eli hoitaa niitä ni kyl ne pysyy..
ei ne salilkaan haittaa, jos ne ei ole niiiiiin pitkät että puristuu kämmeniin ;)
ite en voi pitää ammatin takia :itku:

mut onhan ne makeet ja naiselliset :hyper:

Mulla on rakennekynnet, tehty geelimenetelmällä. Tällä hetkellä ilman sitä jatketta, eli tippiä. On siis vain ikäänkuin vahvistettu omaa kynttä massalla. Laitoin ekatkynnet -98, ja välillä olen ollut ilman, mutta viihdyn ja olen oppinut elämään(lue; treenaamaan) niiden kanssa. Liian pitkiä ei punttaavan naisen kannata ottaa koska kättä on vaikeampi puristaa. Sellainen pituus että näyttävät sporttisilta ja omilta. Suosittelen LCN- ja O.P.I- kynsiä, jotka eivät kuluta omaa kynttä kuten monet akryylimenetelmäkynnet.

Täällä on jossain threadi noista kynsistä missä muistaakseni , on pm kommentteja onko käytännöllisett vai ei. mulla on aiemmin ollu monta vuotta ja kyllä ne sillon "normaali " elämisen työnteon ,ja treenin kesti. (riippuu kai aika paljon laittajasta se kesto)
Onhan ne hienot ja naiselliset. pitäsköhä itekki laittaa :hyper:

Mulla on ollut LCN-kynnet sekä akryylikynnet.

Nuo LCN-kynnet oli todella kivat :) Pitkät, kauniit, kestävät. Laitto kesti 2-3h, mutta eka kynsi irtosi vasta 2,5kk kynsienlaiton jälkeen. Sitten irrotin loputkin enkä hakenut uusia, koska ne oli liian kalliit. Silloin maksoin niistä 250mk ja aikaa tapahtuneesta on useita vuosia.

Akryylikynsistä oli vaan huonoja puolia. Eivät olleet kovin kauniit ja irtoilivat vähän väliä. Hommasin ne yhtiä naamiaisia varten ja heti sen jälkeen en käynyt enää korjaamassa tippumisia.

Piilolasienkäyttäjien kannattaa miettiä rakennekynsiä pariin otteeseen. Jos on jatkuvasti vaikeuksia laittaa/poistaa piilareita, rakennekynsien kanssa se on vielä vaikeampaa.

Mitä pitemmät kynnet on, sen enemmän joutuu käyttää sitä pelkkää kynsiosaa piilareiden poistoon. Se voi olla aika häijyä aluksi, mutta kyllä siihenkin oppii.

Oon ite miettinyt taas, että ottaisin kynnet, ku olen asiakaspalvelutyössä, mutta vielä en ainakaan ole saanu aikaseks.

Itselläni oli muutaman kuukauden geelikynnet. Jotenkin onnistuin aina koheltamaan niiden kanssa niin, että muutaman viikon kuluttua huollosta löysin kynsiäni ravintoloiden baaritiskeiltä ja salin lattialta.

Tyttö, jolla kävin huoltamassa kynsiäni ei ottanut lisämaksua pudonneista kynsistä, vaan irroneiden kynsien takaisinlaitto sisältyi pakettihintaan. Rakennekynsien hinnoissa on muuten hirveästi eroja, joten kannattaa miettiä missä kyntensä laitattaa...

Muutama vuosi sitten oli "raksut" ja hyvin kestivät puntti treeniä.
Yhden kerran taisi pikkurillin kynsi ottaa kunnon ilmalennon ku tartuin liian rajusti rautaan kiinni. :)

Rakennekynsiä en ole koskaan ymmärtänyt...miksi pitkät kynnet on seksikkäät, kertokaa minulle. Minusta ne on inhottavat, ja itse ainakin käytän käsiä niin paljon, että on pakkokin pitää kynnet mahdollisimman lyhyinä. Kai pitkissä kynsissä on joku sellainen nainen on avuton -efekti, kun käsillä ei voi tehdä mitään. Ennen Kiinassa mandariineilla oli pitkät kynnet, ilmaisemassa sitä, ettei niillä käsillä joutunut tekemään työtä.

^ Vähän samaa mieltä edellisen kanssa. Käsiä tulee tosiaan käytettyä niin paljon, että pitkät kynnet olis vaan tiellä ja irtoilemassa kokoajan. Muutenkin jotenkin turhan naiselliset mulle. Mutta joo kukin tavallaan :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
reinhardt sanoi:
Ennen Kiinassa mandariineilla oli pitkät kynnet, ilmaisemassa sitä, ettei niillä käsillä joutunut tekemään työtä.

Tästähän voimmekin sitten analogisesti soveltaa johtopäätelmän että näin on myös nykypäivänä! ;)
Ehkä kuitenkin pitäisi tuo historiallinen ja kulttuurinen kontekstikin huomioida...

Rakennekynnethän eivät automaattisesti tarkoita pitkiä kynsiä - vaan esim. omien kynsien vahvistamista. Rakennekynnet, varsinkin geelikynnet, ovat monta kertaa omaa kynttä vahvemmat. Oma kokemus geelikynsistä on ollut pelkästään positiivinen ja hyvin ne kestävät kovan treeninkin (jopa paremmin kuin omat kynnet). Koskaan ei ole tuollaista "avuton nainen" -efektiä tullut, mutta se johtuneekin enemmän siitä että harvemmin muutenkaan tulee oltua avuton. Vähän epäilen että kynsillä tuskin tosiasiallisesti on mitään tekemistä itse avuttomuuden kanssa.... :D
Kauniit, huolitellut kynnet on aina katseenkääntäjä!

Joo ei ne rakennekynnet aina merkkaa mitään pitkän pitkiä kynsiä.. itselläni olisikin vaan tarkotus hommata kauniit ja vain hieman omia kynsiäni pidemmät. Ja en ole ainakaan tietääkseni Kiinalainen mandariini, sillä kyllä ihan duunia teen ja senpä takia juuri kyselin miten kynnet kestää. :david:

Kyllä vaan hyvin hoidetut kynnet (oli sitten omat tai rakenne-) saa kädet näyttämään kauniilta ja huolitelluilta - ihan siinä missä ihon kunnossapito ja/tai pieni ehostus naamataulunkin. Tietenkin jos sitten paheksuu kaikkea tuollaista turhaa... :rolleyes:

Itsekin olen meinannut joskus vahvistaa rakennekynsillä omiani, jotka ovat surkean pehmeät ja liuskoittuvat, paljon pidempiä kynsiä en kuitenkaan halua - nörttityttö kun olen ;) Osaako joku neuvoa, mistähän Helsingistä saisi hyvälaatuiset kynnet kohtuuhintaan?

reinhardt sanoi:
Rakennekynsiä en ole koskaan ymmärtänyt...miksi pitkät kynnet on seksikkäät, kertokaa minulle. Minusta ne on inhottavat, ja itse ainakin käytän käsiä niin paljon, että on pakkokin pitää kynnet mahdollisimman lyhyinä. Kai pitkissä kynsissä on joku sellainen nainen on avuton -efekti, kun käsillä ei voi tehdä mitään.
Mulla ei ole rakennekynsiä, mutta muuten vaan pitkät kynnet. Jotenkin vaan tuntuu mukavalta kun on jotain pientä turhaketta, muuten en ulkonäkööni jaksa kauheasti panostaakaan. Ei ne mielestäni mitkään erikoisen seksikkäät ole, näyttävät vaan nakkisormissani nätimmiltä kuin ihan lyhyet. Eikä pitkät kynnet ainakaan mua häiritse, teen navettatöitä, pilkon halkoja yms, kai olen sitten niin tottunut niihin. Hyvin lakattuina kynnet eivät edes pahemmin katkeile, vaikka en yhtään varo niitä.

Kertokaahan vielä, mitä eroa noilla geelimenetelmillä ja kuitukynsillä on..? Kynsien vahvistus tekisi kyllä terää. Omat on niin halkeilevat ja pehmeät.. Kovin pitkät ovat kuulemma hakalat jos tekee tietokoneella töitä. Olen kuullut..

Mulla vaan menee kylmät väreet aina, kun näen pitkät kynnet, jotenkin tulee ensin mieleen raapimisjäljet.

Sitä en kiellä, etteikö huolitellut kädet olisi kauniit, mutta kun omissa tassuissa on punttaamisesta känsät, ei ne kynnet paljon auta...Muutenkin olen vähän turhankin laiska kaikkien meikki-, kynsi- ja hiustenlaittojuttujen suhteen.

Mutta kukin tyylillään, ja kyllä ne monelle sopiikin.

Jos pitkät/huolitellut kynnet ovat mielestäsi inhottavat ja epäkäytännölliset, niin sitten ovat varmaan pitkät hiuksetkin? (jos tukassa on pituuden lisäksi vielä paksuutta ja tuuheuttakin, niin ne saattavat pahimmillaan olla kuumat kuin karvalakki jne :david: ,).

Ei rakennekynnet tarkoita aina automaattisesti liiallisuuksiin meneviä haukankynsiä joilla ei pysty puuhastelemaan mitään. Kyse on myös osaksi siitä, onko tottunut huolittelemaan ja pitämään ukonäöstään sitten niin yhtään huolta. Muutaman minuutin päivittäisillä kaunesrutiineilla saa jo yllättävän paljonkin aikaan.. tämän vuoksi en todellakaan ole luopumassa kuontalostani enkä kynsistäni

Omat hiukseni on paksut ja yltää lanteille, eli en voi oikein pitkiä hiuksia alkaa moittia. Pitkät on kyllä mielestäni lyhyitä käytännöllisemmät kun ne saa kiinni, lyhyitä joutui aina laittamaan -lyhyetkin on siis olleet.

Mutta kuten sanottu, kukin tyylillään.

Hippa sanoi:Piilolasienkäyttäjien kannattaa miettiä rakennekynsiä pariin otteeseen. Jos on jatkuvasti vaikeuksia laittaa/poistaa piilareita, rakennekynsien kanssa se on vielä vaikeampaa

-->Minulla on piilolinssit, ja ystävälläni myös, eikä kummallakaan meistä ole ollut ongelmia piilareiden laittamisessa/poistamisessa, yllättävän helppoa se oli! Olisin kuvitellut sen olevan hankalaa. Mutta varovainen saa tietenkin olla.

Hankin rakennekynnet noin viikko sitten ja olen todella tyytyväinen. Peukalon kynteen on tosin tullut pieni halkeama reunaan. Minulla on geelikynnet. Käytän tietokonetta päivittäin kotona/myös töissä, enkä ole huomannut hankaluuksia tietokoneen/kassan käytössä. Tuntui aluksi vaan hassulta näpytellä kynsillä :)

Pumpissa tuntui oudolta, kun ei voinut pitää painoista samanlailla kiinni. Ei ongelmaa sielläkään kuitenkaan. Nää on jees!

Laitoin pari vuotta sitten geelikynnet mutta ne oli omituisen paksut ja irtoili kokonaisina. Vaihdoin akryyleihin jotka on luonnollisemman näköiset ja tuntuvat pysyvän paremmin. Kynnet on siistit eikä ollenkaan hankalat edes salilla. Käyn kuitenkin jatkuvaa väsytystaistelua kylmiä käsiäni vastaan, jotka tuntuvat hylkivän akryylimassaa niin etten yhtään huoltoväliä ole selvinnyt ehjin kynsin. Jatkan sitkeästi koska nämä istuvat kivasti imagoon... :D

Ja jos joku tavoittelee helppohoitoisuutta niin näitä helpompaa ei olekaan: omissa pehmeissä kynsissäni ei lakka pysyisi päivää kauempaa, nyt ei tarvitse vaivautua neljään viikkoon jos ei halua välillä vaihtaa väriä. Ja lakkauksen tekee ammatti-ihminen puolestani! Ah ihanuutta! Ja säännöllinen käsien hoito paransi vuosikausia vaivanneen käsi-ihottumankin.

Minulla on myös helppohoitoiset pitkät hiukset eikä kampaajalla tarvitse käydä kovin usein. Olen ajatellut niin, että jos joku muu saa nauttia kauneutensa eteen kampaajalla kerran kuussa niin minun luxuryni on kynsihoito kerran kuussa. Ihanan rentouttavaa ja perin naisellista!!

Ainoa huono puoli on pitkä matka huoltoon. Vaikka tämä ei olekaan mainospalsta niin heittäkää rakkaat ihmiset vinkki hyvästä kynsipaikasta Espoon alueella. Thanx!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom