Rakenna itse kaiuttimet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pelles
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
45
Joskus on jostain lehdistä tullut bongattua näitä "tee se itse" kaiuttimia. Onkos jollain vinkkiä mistä vois tilata elementit ja piirrustukset kotelolle? :confused:
En searchilla löytäny mitään aikasempaa threadia..
Ja kai kotelon voi tehdä ihan puusta.. ei mistään lastulevyistä?

Kiitoksia, tuo oli yks sivuista mitä yritin etsiä :worship:

Kannattee yrittää kuunnella noita jossain, esim. noista hifitalon monista sarjoista on myös "valmis" versiot choruksella, esim. aw6i on chorus compact 662 jne.

Noissa kun on äänellisiä eroja aika lailla, esimerkiksi testimenestys ei välttämättä kerro sitä tykkäätkö juuri sinä niiden äänellisistä ominaisuuksista.

Netti on täynnä eri rakennussarjoja, dvdplazalta saa hyvää infoa asiasta.

edittiä, noita choruksia saa kuunnella ainaskin Giganteissa. Uteliaisuuttani kysyn vielä, että minkähintaisia kaiuttimia ajattelit?

Just sitä tässä yrittäny selailla netistä et missä Turun suunnalla noita olis mahdollista kuunnella..
Jos heti tiiätte ni kertokkee ihmees?

Joku yksielementtinen vois olla aika kova sana jos pientä haet. Vaikkapa Jordanin elementin ympärille. En tosin ole koskaan noita nähny mutta moni diggailee. Ei tarvitse stressata jakosuotimistakaan.

http://www.ljudia.fi/cgi-bin/fi/online/af0fi.cgi?id=703613 &cart_id= Ostin vajaa vuos sitten tollaset, mdf levystä vaan leikeltiin osat ja kasattiin kotelot. Sen jälkeen päällystin vielä mustalla kaiutinkankaalla kokonaan, ihan siistit ja soi hintaansa nähden tosi hyvin. Levyille tuli hintaa 15e (starkki) ja kankaalle 22e (biltemasta).

E: Tuolta löytyy noita enemmänkin ku laittaa hakusanaks "rakennussarja"

Näyttäähän noita löytyvän.. mut ei mun kotiin mitään mdf levyjä tule! Kotelo tehdään visakoivusta, tulee hieno pinta!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Just sitä tässä yrittäny selailla netistä et missä Turun suunnalla noita olis mahdollista kuunnella..
Jos heti tiiätte ni kertokkee ihmees?

Mahtaakohan Gigantista vielä saada noita Choruksia. Ei ole tullut vähään aikaan käytyä. Jokunen vuosi sitten ainakin oli. Ja niillähän on se 30 päivän palautusoikeus. Käyt ostamassa kaiuttimet, kuuntelet rauhassa kotona ja viet takaisin ja saat rahat takaisin. Tosin monet muut paikat antavat kaiuttimet kotiin koekuunneltavaksi ilman että ostat niitä.

Miten tollanen hifikajari viritetään? Itse olen vääntäny hyvin soivia 3 tie kaiuttimia lastulevystä, ja pelittää tällä hetkellä stereoissa hyvin.

Näyttäähän noita löytyvän.. mut ei mun kotiin mitään mdf levyjä tule! Kotelo tehdään visakoivusta, tulee hieno pinta!!
Mdf-levy vaan on aika ylivoimaista matskua kaiuttimille. Saahan siihen sitten pintaa päälle.

Itsellä ollut jo pitkään 12/2 hifi-sarja, alkuperäisellä 15vuotta vanhalla designilla. Harvoinpa oon parempaa ääntä kuullut kuin noista omista pöntöistä, vaikka ite sanonki. Puusepän vääntämät mdf-kotelot ja jalat olen joskus vääntänyt alle sitten.

No niin nostetaas tämäkin ylös :)
Olen ajatellut rakentaa kaiuttimia itelleni, sillä tarvitsisi vähän jytyä. Materiaalia on heti saatavilla, sillä olen puualan koulussa, mutta se onkin sitten hassumpi juttu kun en tajua stereoista yhtikääs mitään.
Tarvitsisin varmaankin sitten 2 kaiutinta ja yksi subbari.
Antakaa hieman apuja alussa niin saan kiinni tästä projektista kunnolla.
Piirrustuksia on monia vaikka missä, mutta heittäkääpäs jokin hyvä joka sopii minulle ihan kotikäyttöön ja varmaan koneelle tai televisioon ne pistän.
Ja mikään mikä liittyy stereoihin tai sähköhommiin ei ole minulle itsestäänselvyys, tosin veljeni osaakin hoitaa sähköjutut.

Näytti jopa paremmalta kuin Hifitalo.. mahdollisimman pienet kaiuttimet on hakusessa. Ja nimenomaan pelkät elementit, kotelon tekee sit isäpappa. :)

Eli etsit pelkkiä elementtejä vai elementtejä ja rakenussarjaa jossa tulee puutavara+piirustukset+elementit? Elementtejähän löydät mistä tahansa hifikaupasta ja rakennussarjoja varmaan edellämai ituista osoitteista. Kotihifi elementtjä löytyy varmaankin googlesta hakusanalla kotihifi. :)

No niin nostetaas tämäkin ylös :)
Olen ajatellut rakentaa kaiuttimia itelleni, sillä tarvitsisi vähän jytyä. Materiaalia on heti saatavilla, sillä olen puualan koulussa, mutta se onkin sitten hassumpi juttu kun en tajua stereoista yhtikääs mitään.
Tarvitsisin varmaankin sitten 2 kaiutinta ja yksi subbari.
Antakaa hieman apuja alussa niin saan kiinni tästä projektista kunnolla.
Piirrustuksia on monia vaikka missä, mutta heittäkääpäs jokin hyvä joka sopii minulle ihan kotikäyttöön ja varmaan koneelle tai televisioon ne pistän.
Ja mikään mikä liittyy stereoihin tai sähköhommiin ei ole minulle itsestäänselvyys, tosin veljeni osaakin hoitaa sähköjutut.

Minkäkoisia vehkeitä olet ajatellut? Jos asut Oulun alueella niin voin suositella semmoista kauppaa kuin Sp-elktroniikka. Sieltä saat basson, keskiäänet ja diskantit. Diskanteiksi (toistaa korkeat äänet) kelpaa varmaan autokäyttöönkin tarkoitetut, keskiäänenä voisi toimia 6.5'' elementti ja subwooferina joku 10-12'' elementti. Laitahan sp-elektroniikalle sähköpostia että tämmöset tarvittaisiin, siellä osataan neuvoa. Ja lisäksi tarvit jakosuotimet, se on semmoinen kapine joka jakaa korkeat äänet diskantille ja matalat bassolle, niin ääni ei heikkene/huonone. KAikki nämä saat sp-elektroniikasta ja varmaan muistakin osaavista alan liikkeistä.

Eli etsit pelkkiä elementtejä vai elementtejä ja rakenussarjaa jossa tulee puutavara+piirustukset+elementit? Elementtejähän löydät mistä tahansa hifikaupasta ja rakennussarjoja varmaan edellämai ituista osoitteista. Kotihifi elementtjä löytyy varmaankin googlesta hakusanalla kotihifi. :)

Sinulle samoten voin suositella sp-elektroniikkaa. Sieltä saa elementit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom