Rainbown tonnikalan laatu tippunut..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teemal
  • Aloitettu Aloitettu
Olen hyvillä mielin pitkään mättänyt Rainbown tonnaria paloina mutta nyt tuntuu että on mennyt puurot ja vellit firmalla sekaisin. Useasti on tullut vastaan purkkeja joiden sisältö vastaa mielestäni sitä ällöttävää hiutalemössöä mitä puoli-ilmaiseksi saa. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Perkeles.

Jos ei homma muutu niin pitää siirtyä muiden firmojen tonnikalaan...höh.

Ei tuo minusta mihinkää oo muuttunu. Samaa shittiä sen on ku ennenki.
Tosin tuossa vaaleassa tonnikalassa on välillä seassa jotaki mustia klönttejä, olen syönyt ne siinä toivossa, että ne olis koppakuoriaisia joissa on lisää protskua :D

Aloittelijaaa sanoi:
Kyllä toi on paloina parempaa kuin hiutaleina. :rolleyes:

Perunamuusi+lihapullat ja purkki tonnaria. :kuola:

[offtopic]

Kokeilkaapa joskus sekoittaa tonnikalapaloja vedessä kaurapuuroon. Kuulostaa karsealta, mutta maku hurmaa raavaimmankin jumppapoitsun. Itse pakon sanelemana tein kerran tuon kaltaisen aamiaisen, koska hera oli loppu, enkä voinut syödä puuroa heralla.

Kannattaa kokeilla!

[/offtopic]

Noista reibow hiutaleista oli vielä vähän aikaa sitten oikeen kaks eri mallia. Sellanen missä on 27g proteiinia per 100g ja sellanen missä on 18g proteiinia per100g. Toi 18g oli ihan velliä ja 27g selvästi jykevämpää. Oli kiva kaupassa aina penkoa jospa sieltä kasan alta löytyisi vielä 27g purkkeja :D

Rainbown tonnikala palat vedessä on ollut tähän asti mun ykkös juttu mutta ei oo enää pystyny syömään. Meidän lähikaupassa kun tarkkaan katto purkin kyljen kuvaa niin oli vaalean värisiä ja tumman värisiä tonnikala purkkeja samassa kasassa(miksei purkin kylessä voi lukea että vaaleaa tai tavallista kun joutuu tihruaan kuvaa 2minuuttia??). Nykyään niissä purkeissa näyttäs olevan aina se vaalean tonnikalan kuva joka maistuu ihan perseelle..jääny tonnikalan syönti vähemmälle..

Rainbown purkeissa itse olen havainnut eroja purkkien väreissä, eli harmaissa purkeissa on ollut tuota kunnon tonnikalaa paloina, kun taas niissä hieman kullanvärisissä purkeissa on juurikin tuota hiutalemössöä joka vielä kaiken lisäksi maistuu mielestäni huonommalle kuin harmaiden purkkien sisältö.

Eli minä ainakin valkkaan vain ja ainoastaan noita harmaita purkkeja, tähän mennessä toiminut ja sisältö ollut juuri sitä mitä pitääkin!

Viimeksi eilen söin rainbown tonnikalaa "paloina", vaan eipä paljon paloja taaskaan muistuttanut. :jahas: Mulla about joka kolmas purkki on jotain ihme pala/hiutale-mössöä. Eihän tuo makuun juuri mitenkään vaikuta mutta palat rokkaa :rock:

Viime viikolla ostin yhden rainbow-tonnikalapurkin, enpä osta toiste. Ei se nyt mitenkään pahaakaan ollut, mutta kun hintaeroa pirkka-tonnikalaan ei ollut kuin 15c, niin ostan ennemin pirkkaa, jossa on kunnon paloja. Voi kun pystyisi vielä syömään niitä hiutaleita, ennen upposi, mutta viimeksi kun maistoin oli niin kamalaa, etten meinannut saada syötyä purkkia loppuun.

L0b0 sanoi:
[offtopic]

Kokeilkaapa joskus sekoittaa tonnikalapaloja vedessä kaurapuuroon. Kuulostaa karsealta, mutta maku hurmaa raavaimmankin jumppapoitsun. Itse pakon sanelemana tein kerran tuon kaltaisen aamiaisen, koska hera oli loppu, enkä voinut syödä puuroa heralla.

Kannattaa kokeilla!

[/offtopic]

Ton tyyppinen kombo alkaa olla mun vakiosafka. Eli puuro mikroon pariksi minuutiksi, jonka jälkeen sekaan purkki tonnikalahiutaleita & pari valkuaista. Sit vielä minuutti ja puuros ulos, esim. rakuuna sopii hyvin mausteeks.

Just eilen mulle sattu ekan kerran huono purkki tota, vaikka aika paljonkin oon noita vedelly. Eli ei tosiaankaan oo aina ollu samaa paskaa. Vetäsin purkin auki, ja jouduin kattoon oikein kyljestä, että onko tää nyt paloina vai ei. Heitin sen sitten raejuuston sekaan ja hampaiden välistä sisälle. Hyvää oli.

Näytti muuten samalta kun lidlin tonnikala paloina, joka myös näyttää hiutaleilta. Tosin se lidlin mössö maistuu niin hirveeltä, että vedin sitä haarukallisen ja laitoin loput kissoille. Oli viimeinen kerta kun sitä ostan.

Sitten vielä tosta vaaleasta tonnikalasta. Makuasia sekin kai on, mutta mä kyllä tykkään siitä kaikista eniten. Mitään muuta tunaa en söisikään jos se olis vähän halvempaa.

Luni sanoi:
aina se on ollut samaa moskaa,testaa pirkan tonnoa.
Mulla tuli Pirkan tonnikalapurkeista n. 10 kpl peräjälkeen "pilaantuneita" vastaan joten siirryin kanssa raibowhin. Ei se niin hyvää / laadukasta / tasalaatuista oo ku pirkan tonno, mutta ei ole ollut niitä pilaantuneita purkkeja viellä, sit jos ilmaantuu pitänee testata taas pirkkaa.
Siitä mun mielestä pilaantuneesta tonnosta sen verran että miltä se näytti ja maistu vaikka mulla ei tullu maha kipeeksi mutta se maistu sen verran vastenmieliseltä että en pystynyt syömään :urjo: , anyway. Tonnikala oli väriltään ruskehtavan harmaata, maistui puulle siis rakenne oli kuivahkoa tiivistä ja pahanmakuista sekä tonnikalan pinta oli selvästi alhaammalla kuin niissä ok purkeissa.

teemupii sanoi:
Tekeekös mikään muu tuollasta pikkupurkkia kuin Rainbow?
:offtopic: Syöks tällä palstalla joku muka niin vähän, että pikkupurkki riittää??? :lol2:

HabaMih sanoi:
:offtopic: Syöks tällä palstalla joku muka niin vähän, että pikkupurkki riittää??? :lol2:

Pikkupurkista ei tuu ku vihaseksi! (Tosin en oo koskaan semmosta syöny, mutta TIEDÄN että se ei riitä mihinkään!) :rock:

teemupii sanoi:
Tekeekös mikään muu tuollasta pikkupurkkia kuin Rainbow?

Joskus oon muistaakseni ostanu Calvo-merkkistä tunaa pikkupurkeissa. Tais olla jostain halpakaupasta tyyliin Cassa, Maxi yms.

Tuota Rainbow-tonnikalaa on tuntuu olevan miljuunaa erilaista sorttia. Vaaleaa, tummaa, repäisykannella ja ilman. Liekkö silti sama paska, eri paketti?

Back
Ylös Bottom