Radioasemat/tarjonta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ajattelin laittaa tällästä treadia pystyyn jos muitakin sattuisi kiinnostamaan ja omaisi mielipiteitäkin asiaan.

Elikkä aiheena suomalaiset radioasemat sekä niiden (suppea) tarjonta.

Itse olen tässä viimeisen 4 kuukauden aikana joutunut pakosta kuuntelemaan radiota päivittäin pääsykoeluku-urakan takia, sillä yläkerrassa wannabe mäyris räksyttää aamusta iltaan(!). 4 kuukauden aikana suomalaisesta radiokulttuurista on saanut suhteellisen hyvän(huonon) käsityksen.

Näitä muutamia kanavia mitä olen itse seurannut, johtuen lähinnä siitä ettei muut toimi rätisemättä kännykässäni, olen huomannut kanavien todella suppean biisitarjonnan. Aamusta iltaan tulevat samat biisit lähes kymmenen kertaa ja juontajat lässyttävät aivan joninjoutavia viiden minuutin välein. Nämä välispiikit saattavat kestääkkin sitten jopa 10 minuuttia pahimmillaan. Tähän päälle tulevat uutiset joka 30 minuutin välein. Sitten saadaan kuunnella vähintään kaksi kertaa tunnin aikana kuuntelijoiden soittoja studioon ja kuinka heidän pertti-koiransa on purrut nyt kurrea perseeseen, voi hellanlettas sentään!

Mitä mielipiteitä nuo muissa herättävät kuunnellessanne radiota? Tuskin olen ainoa joka näin ajattelee ja kiroaa päivittäin.

Itsellä tosiaan on pakko kuunnella radiota, muuten ei lukemisesta tule mitään yläkerran takia. 1-2 kappaleen välein on pakko vaihtaa kanavaa välspiikkien takia, tai ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että sama biisi tuli juuri 30 min sitten.

Jos itsellä olisi jonkinlaista vaikutusvaltaa radioiden palvelun muuttamiseen, tässä olisi muutama ehdotus:

-uutislähetykset korkeintaan 1 tunnin välein.
-välispiikit aivan minimiin, tai vastaavasti enemmän musiikkia spiikkien väleihin.
-biisivalikoimien totaalinen uusiminen. Useilla studioilla on vain se muutama tuhat eri biisiä joita raiskataan sitten aamusta iltaan.
-yllä mainitsemaani voisi auttaa myös jokin kysely kuuntelijoille, mitä biisejä he toivoisivat.

Tosin tuo viimeinen on ehkä hieman kyseenalainen vaihtoehto, onhan tuo huomattu näissä biisitoiveissa mitä on soiteltu studioon. Idiootit pyytävät jatkuvasti soittelemaan kappaleita mitkä tulevat muutenkin vähän väliä. Tai ehkä se on vain sitä, että halutaan oma ääni julkisuuteen. Kuka tietää. Itsellä radio lentää kyllä pääsykokeiden jälkeen vesilintua päähän, tuskin kyllä osun.

alotusposti oli niin pitkä etten jaksanu lukea, joten en oo ihan varma aiheesta. mutta annan silti panokseni keskustelulle sanomalla että klf sais kuulua tampereella.

Mulla meni hermot radiokanavien tarjontaan jo ajat sitten. Lähemmäs kymmeneen vuoteen en sitten olekaan radiota kuunnellut kuin vahingossa. Ei mahdu päähän miksi ihmeessä kuunnella kaupallisin perustein valittuja suppeita soittolistoja ja vajaapäisten "hauskoja" juttuja... Jotkut web-radiot ja omat levyt sitten soineet siitä eteenpäin. Alkoi musiikkimakukin laajeta eksponentiaalisesti, kun esim. eräiden web-radioiden kautta löysi kasoittain bändejä, joista ei kuulisi kaupallisilla kanavilla koskaan pihaustakaan.

Jäin vain aloituspostista ihmettelemään, että etkö todellakaan millään saa lukutilaasi hommattua muuta musiikkilähdettä? Tietokone nettiyhteydellä olisi optimi, mutta vaikka cd-soitin tai mp3-soitin parantaisi jo mukavuutta hitosti..

Radio rock on mun valinta. Yleensä perus renkutuksia tulee, mut kyl ne ihan ok on. Iltasin tulee sit erilaisia ohjelmia, jossa soi vähän erilaisia ja ehkä unohduksiinkin jääneitä biisejä. Klasulla on hyviä ohjelmia ja heikelä&linnanahde pelastaa usein aamun:rock:

Itse tykkään ainakin noista välispiikeistä. ne tuo hyvää piristystä päivään. Tai kai se riippuu radiokanavastakin :)

Mulla meni hermot radiokanavien tarjontaan jo ajat sitten. Lähemmäs kymmeneen vuoteen en sitten olekaan radiota kuunnellut kuin vahingossa. Ei mahdu päähän miksi ihmeessä kuunnella kaupallisin perustein valittuja suppeita soittolistoja ja vajaapäisten "hauskoja" juttuja... Jotkut web-radiot ja omat levyt sitten soineet siitä eteenpäin. Alkoi musiikkimakukin laajeta eksponentiaalisesti, kun esim. eräiden web-radioiden kautta löysi kasoittain bändejä, joista ei kuulisi kaupallisilla kanavilla koskaan pihaustakaan.

Jäin vain aloituspostista ihmettelemään, että etkö todellakaan millään saa lukutilaasi hommattua muuta musiikkilähdettä? Tietokone nettiyhteydellä olisi optimi, mutta vaikka cd-soitin tai mp3-soitin parantaisi jo mukavuutta hitosti..

Vielä en ole saanut ostettua mp3 enkä myöskään cd-soitinta. Läppäri löytyy, mutta kuulokkeita ei. :D Ja jotenkin vaikea keskittyä jos tulee läppärin kaiuttimista. Ei nimittäin sulje pois tuota räksytystä..

Radio rockia vois täälläkin päässä kuunnella, ihme vaan ettei toimi kunnolla nokia e51-puhelimessa tuo radio? Muilla ongelmia kännykässä? Tuntuu, että nämä paskimmat:iskelmä,nova,aalto ja voice kuuluvat kristallinkirkkaasti joka päivä , mutta muut vain rätisevät. Missä vidussa vika.

YleX:n iltapäivässä joskus muinoin oli hyvää juttua silloin tällöin, kuten mm. X-kromosomissakin. Nykyään autossa soi yleensä Radio Sata, kun on ainut kanava jonka lässytys ei niin järjettömästi häiritse ja musiikki iskee jossain määrin. Radio Rock on aika paskaa viikolla, viikonloppuisin tulee jotain hieman erilaista musaa.

Eikös noiden kanavien ole pakko sen jonkun pykälän mukaan sisältää tietty määrä paskanjauhantaa ohjelmistossaan? Eräät kanavat eivät tätä noudattaneet, jolloin tuli noottia.

Kyllähän se kuuluu, varsinkin kun suurin osa kanavista mainosrahoitteisia niin paskanjauhantaa tulee. Tuota ei ainakaan auta se, että monet kanavat mediatalojen omistuksessa e. nova,iskelmä ja aalto nyt ainakin.

Oma radion kuuntelu rajottuu pitkälti salille ja autoon. Salilla kännykkäradion kautta voicee ja autossa se kanava josta sattus tulemaan joku hyvä biisi eikä mitään paskanjauhantaa. Eli kanavat joita kuuntelen on pitkälti Voice, YleX, Radio Rock, Suomipop. Yleensä aina nämä välispiikit on aivan perseestä. Radiosta haluan kuulla musiikkia.

Biisitarjonta on myös melkolailla paskaa. YleX työntää jotain paskaräppiä ja hiphoppia ja joku voice samat paskaräppibiisit toiseen kertaan heti perään. Rockkia ja Suomipoppia autossa eniten kuuntelen, tosin yleensä turvaudun usbitikkuun ja kuuntelen mp3:ia. Nämä "Suomen virallisen latauslistan" ykkösbiisit on niin sysipaskaa tavaraa ettei niitä enää jaksa kuunnella. Suomalaisilla vissiin sit aika saatanan paska musiikkimaku? Olen vissiin ite sitten niin urpo etten tajua hyvän musiikin päälle.

Jos pitää radiota kuunnella, taajuus pysyy tiiviisti Radio Rockilla. Tosin ei sieltäkään mitään oikeasti hyvää tule kuin iltaisin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Töissä kuuntelen radiota 8h putkeen päivässä, ja Radio Sata on ainoa jota kykenee kuuntelemaan katkeamatta. Musiikki on oikeastaan aina hyvää, vanhasta rokista raskaampaan mättöön ja klassikoihin. Unohtamatta tunnin välein AC/DC:tä ;)

Radio Rockiin meni hermo viikossa, en tiennytkään että se on noin paskaa nykyään. Laskin yövuoron tylsinä tunteina että tollanen 20 biisiä soittolistalla jota runnotaan se 24h, ainoa vaihtelu on Klausin väkisinväännetty mm. levyllisen The Monkeesia putkeen ja vastaavaa soittava "klassikko-ohjelma". Öisin odottaisi dödistä tai edes Waspia, niin ei, sitä saakelin Linkin Parkia ja Serj Tankiania. Sadalla on monipuolisempi JA raskaampi lista jos katsotaan yhden vuorokauden aikana soineita biisejä.

Syö miestä, syö kovaa. Pieni avautuminen mutta näiden kahden välillä kun joutuu valitsemaan niin perustellaan sitten.

Pistäkääs muuten hyväksi havaittuja nettiradiolinkkejä tänne, enemmän tulee nykyään noita kuunneltua. Itsellä olisi hakusessa enemmän raskaamman osaston tarjontaa luukuttavia - oma lista on typistynyt ihan huomaamatta pelkästään kahteen,

Snakenet Metal Radio metelimusiikkia laidasta laitaan, peräkkäin voi tulla sulassa sovussa Acceptia ja Darkthronea.

Death.fm rajatumpaa death/black-osaston valikoimaa, paljon myös vähemmän tunnettuja, välillä mukava bongailla jotain nevöhööd-bändejä jotka osoittautuukin ihan levyhyllyyn asti kelpaaviksi.

Radio Peili on yllättävän hyvä kanava, pelkkiä puheohjelmia..

Jango soitaa ainakin teoriassa, just sellaista musaa, mistä itse tykkää.
Se ehdottelee random biisejä mukaillen omia toiveita.
Niistä voi sitten valita "lisää tätä", "Ihan jees" tai "ei tarvii soittaa".

http://www.jango.com/

Paskaahan tuo meinaa kovasti tyrkyttää, mutta kai siitä sais omannäköisen radioaseman, jos viitsisi paneutua.

Radiomafia oli aikanaan hyvä. Oli Heinähässäkkä, Yusuplus ja muut sekoilut. Nykyään nuo radioiden aamuohjelmat on paskaa. Joka kanavalla sama paska. Ylipirteet juontajat kertoo saatanan tyhmiä juttuja, sitten joku vitun tietovisa, sitten soitetaan jollekin ja onhan se kivaa... Ja juontajat on jotain vappu pimeitä ja muita saatanan Tanssii Jorman kanssa -staroja. Radio kiinni!

Pandora on edelleen webradioiden aatelia. Vähän vastaavia virityksiä on näkynyt aina välillä, mutta ei mitään lähellekään samalle tasolle pääsevää. Noilla meni vaan lisenssisysteemeiden kanssa homma hankalaksi. Pitää proxyjen kanssa pelleillä, että saa toimimaan täältä kotosuomestakin. Googlella openpandora ja tor tjsp, niin pitäisi löytyä ohjeita miten toimii. Itsellä pyörii Tor, jota IE käyttää sitten proxynaan. IE:tä ei tule mihinkään muuhun käytettyä kuitenkaan, niin sitä on kätevä pitää dedicated pandora-soittimena.

Pandora on siis tuollainen itse opetettava radio, johon voi luoda oman makunsa mukaan erilaisia kanavia mielinmäärin. Yllättävänkin hyvin pysyy musiikkityyli, kunhan jaksaa vähän aikaa aluksi kouluttaa. Ja valikoima vaikuttaa olevan laajempi, kuin mitä missään muualla olen nähnyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom