GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Radikaalia laihduttajaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ccrt88
  • Aloitettu Aloitettu
Mietin, että onko joku mimmi laihduttanut eka 20-40kg pois itsestään (siis ylimääräistä rasvaa) ja sitten ruvennu reenaamaan, kasvattamaan lihaksia ja nykyään kilpailee? Ja onko ikärajaa fitness-aloittamiselle? Kun mielestäni olisi kivaa käydä fitness-kisoissa ja pienenä haluaisin kehonrakentajaks, mutta ne isot lihakset omassa kropassa eivät ole niin hyvännäköisiä ku oon viel aika lyhytkin ja jalkalihakset ovat niin massiivisia.. Vai voisinko esim nyrkkeilyn aloittaa ja ruveta kisailemaan? Tekisi mieli harrastaa jotain yksilölajia ku joukkuelajien harrastusta löytyy, mutta yksin voisi omalla tahdilla reenata ja just sitä mitä haluaa :)

Mutta sehan nyt on ihan eri asia ruveta fitness-kisaajaksi tai nyrkkeilijaksi.. ehkapa kannattaa ensin hommata salilla ja muuten peruskuntoa ja kokeilla eri lajeja, etta se oma laji loytyy, se mista nauttii eniten siis.

No eka oonki miettiny et eka salille ja sitten mietin. Nyrkkeily tuntui vaan kivalta, ku pienenä tykkäsin siitä tosi paljon :>

Minä olen laihduttanut melki 30kg, treenannu siitä osan ajasta (ehkä n.15kg) ja voin sanoa että hidasta on homma ku treenaa, nopeemmin sais ehkäpä pudotettua painoa jos ei niin kovasti treenais ja vaa´an lukema merkkais enemmän. mutta mutta, ku oon treenannu niin mahdun tällä hetkellä sellasiin vaatteisiin joihin mahdui ennen treenausta ja sillon ku painoin 7kg vähemmän ku nyt eli, kehoa muokkaavaa tää kyl on. Tavoitteena olis lähtee 10vuoden sisään kisaamaan, ekaks treenataan hirveesti ja sit ku näyttää hyvältä niin ehkäpä uskaltaudun lavalle :D Kaks pientä alle kouluikäistä lasta pitää huolen et on kiireistä muutenkin..

Minä olen laihduttanut melki 30kg, treenannu siitä osan ajasta (ehkä n.15kg) ja voin sanoa että hidasta on homma ku treenaa, nopeemmin sais ehkäpä pudotettua painoa jos ei niin kovasti treenais ja vaa´an lukema merkkais enemmän. mutta mutta, ku oon treenannu niin mahdun tällä hetkellä sellasiin vaatteisiin joihin mahdui ennen treenausta ja sillon ku painoin 7kg vähemmän ku nyt eli, kehoa muokkaavaa tää kyl on. Tavoitteena olis lähtee 10vuoden sisään kisaamaan, ekaks treenataan hirveesti ja sit ku näyttää hyvältä niin ehkäpä uskaltaudun lavalle :D Kaks pientä alle kouluikäistä lasta pitää huolen et on kiireistä muutenkin..

:worship: todella hieno saavutus. laihduttaminen on kovaa duunia ja vieläpä jos sen toteuttaa oikein, kuten teit.
PS: Ois kiva nähdä ennen ja jälkeen kuvia ;)

Mietin, että onko joku mimmi laihduttanut eka 20-40kg pois itsestään (siis ylimääräistä rasvaa) ja sitten ruvennu reenaamaan, kasvattamaan lihaksia ja nykyään kilpailee?

Jos puhutaan tosiaan kymmenistä kiloista ylipainoa, niin varmaan on fiksua ensin laihdutella vähän ylimääräisiä pois, että liikkuminen on miellyttävämpää. Jos sen sijaan ylipainoa on vain vähäsen, tai ei ollenkaan, hommaa ei todellakaan kannata aloittaa laihduttamisesta, vaan treenata kovaa ja syödä huolettomasti muutama vuosi. Sitten dieetti, ja yllätyt iloisesti siitä mitä läskin alta löytyy ;)

(Itse tein juuri näin - olin normaalipainon ylärajalla kun aloitin tavoitteellisemman punttitreenin, jatkoin sitä yli 3 v edes yrittämättä laihduttaa, ei edes mitään "kesää kohti" -välidieettejä.) Kun painoindeksi oli kivunnut täpärästi lievän ylipainon puolelle (lihas painaa), diettasin sitten sinne normaalipainon alarajalle. Ja siinä kai haluan pysyäkin.

Juuri näin.. Mulla ku kertyi tokasta raskaudesta 35ylimääräistä kiloa kun jouduin makuulomalle puolest välist asti ja sillon ku aloitin tän projektin 2007 heinäkuussa niin aloitin suoraa urheilulla ja kunnon puntilla, 15kg oli jo tiputettu siihen mennessä. Jos sillon 100kiloisena olisin alkanut niin kovasti urheileen niin en usko et olisin kovin pitkälle jaksanut.

Ps. Jos joku osais neuvoa miten kuvaa sais laitettua niin laittaisin mielelläni ennen ja jälkeen kuvat tänne :D

Tahtoisitko kertoa tuosta laihdutusprojektistasi vähän tarkemmin lisää, millä tavalla onnistuit ja kuinka kauan se kaiken kaikkiaan vei? :) Huomasin kyllä, että olit jotain aikamääreitä ja muuta kertoillut alemmassa viestissäsi, mutta haluatko infota vähän tarkemmin?

Itsellä pituutta 180cm ja painoa 90kg. Koetan vedellä miinuskaloreilla ja käyn salilla 3-4 kertaa viikkoon, eli se on pääasiallisin liikunta tässä laihduttamisen tukena, vaikkei kuulemma laihdutukseen paras tapa olekaan. Vaa'an lukemat painuvat ihan tuskallisen hitaasti alas, mutta toisaalta nautin punttitreenistä (vapaat painot) sen verran, etten halua lopettaakaan. Jotakin aerobista kai pitäisi tehdä lisäksi, mutta toistaiseksi se on jäänyt satunnaisiin treenin jälkeisiin crossailuihin.

En nyt sinällään kaipaa laihdutusneuvoja, mutta henkistä tukea :D

öö... Marraskuussa 2006 kun odotin neitiä niin vaaka näytti 104kg, pituutta 175cm. Maaliskuussa 2007 vaaka näytti 96kg eli ei paljoa muutosta. SIt heinäkuussa 2007 vaaka näytti 86kg ja sillon tän kovan treenin aloitin. Nyt vaaka näyttää 74kg ja mahdun samoihin housuihin joihin mahduin ku painoin 68kg.
Aloitin aika kevyesti (heinäkuussa 2007)satsin erilaisilla ryhmis-tunneilla, sit tuli sali kuvioihin ja sit pikkuhiljaa tahti koveni. 6krt viikossa aerobista ja 3-4punttia päälle. Nyt olen hieman tahtia löysännyt aerobisten suhteen sillai et työmatkat vedän pyörällä, täysillä.. salilla 3-4krt viikkoon.

Mulla on pituutta 163cm ja painoin tämän vuoden tammikuussa melkein 110kg (raskaus, nyyh ja muut tekosyyt). Nyt painan karvan alle 80kg ja paino on lähtenyt aika pitkälti itsestään. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, varmasti sen lääkityksen kuntoon saaminen on vaikuttanut ja toki myös se, että nykyään syön nälkääni enkä muuten vain. Ennen tammikuuta elin bodyhenkisen miehen kanssa, treenasin johdollaan ja pyrin noudattamaan tiukkaa ruokavaliota, mutta syömishäiriöisen mielessä se johti vain suurempaan pahaan oloon ja megalomaanisiin repsahduksiin koko ajan.
Eniten on vaikuttanut se, että elämäni painopiste on vuodenvaihteen jälkeen ollut ihan muualla kuin optimaalisen treenin ja syömisen miettimisessä. Lisäksi voin paremmin kaikin puolin, joten ahmimishäiriökin on jäänyt kuvioista.

Liikuntaa olen harrastanut hyvin laiskasti, punttitreeniä aloitin mutta innostus laimeni nopeasti. Aerobista silloin tällöin.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom