Quo Vadis

En ainakaan löytänyt yhtään ketjua tähän liittyen, joten oma lienee paikallaan.

Kyseessä on siis Montrealista ponnistava progemetallibändi, joka kuuluu niihin harvoihin bändeihin joka on allekirjoittaneelle iskenyt heti kuin miljoona volttia.

Pari livevideota auttanee tutustumaan:

Hajuakaan biisistä, tuubissa otsikolla "Quo Vadis drum footage" :rock:

Point of No Return - Mute Requiem

Silence Calls the Storm

..ja myspacestahan löytyy tutusti lisää.

Bändi soittelee teknistä melodista death metallia eikä laisinkaa progea. Itse kaarran tätä kuin ruttoa. Ei vain sitten mitenkään iske.

Ok no tarkemmin kuunneltuna ei tämä progeenkaan istu, mulle oli ihan vaan ihan uusi genre tämä 'tekninen' melodibläkki.

Bändin levyjä on muuten vaikea löytää, edes interwebistä. Tai sitten mulla on vaan huono hubilista.

Ok no tarkemmin kuunneltuna ei tämä progeenkaan istu, mulle oli ihan vaan ihan uusi genre tämä 'tekninen' melodibläkki.

Melodinen death.
Itse kun olen hieman kuunnellut kyseistä bändiä niin rumpali on taitava, mutta mielestäni liian kaavoihin kangistunut. Joissain biiseissä myös jatkuva tuplabasari joka puskee pintaan pistää pinnan kireälle.

Viime Tuskassa tein itsestäni sen havainnon, etten ole kyllä puhtaan deathmetallin ystävä. Joten tämä orkesteri on kovastikin mun mieleen. Levyt hankintaan!

Melodinen death.
Mitäs tuo nyt sitten on?

Jos perus deathia on esim Entombed/The haunted, niin melodista deathia on kaikki In Flamesit ja kumppanit.

Omaan korvaan ei tiluliit sovi enää ollenkaan. Poppi poppina ja heavy hevinä.

Vaiko jotain Opethin oloista mikä on enemmän progressiivista?

Back
Ylös Bottom