• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Pyykinpesukoneen korjaus

Ikä
41
Moi

pyykinpesukone otti ja hajos. Pesin ensimmäisen koneellisen normaalisti mutta seuraavassa pyykit jäi märäksi. Tottakai yritin lingota uusiksi mutta huomasin että rumpu ei enää pyöri. Se kyllä liikkuu normaalisti tyhjänä mutta kone ei pyöritä sitä enää. Ei pese eikä linkoa.

Kone on ostettu -99. Nythän tässä mietityttää että kannattaakohan tuota korjata? Eli tällä nyt tarkoitan sitä että onko pyykinpesukoneissa jotain "tyyppivikoja" esim jos poistoletku menee tukkoon niin kone ei tyhjenny, okei kone on silloin rikki mutta vika ei ole iso.

Niin ja jos jollain on suositella luotettavaa ja hyvää korjaajaa itä-helsingistä niin... mitä hintatasoa korjaustaksat suurinpiirtein on? Lisäksi taitaa tulla noi km-korvaukset jne.

Huppe taitaa olla oikeassa.
Hihna maksaa ~20e
Korjausmiehen kutsuminen maksaa 100e-150e.

Ikä
41
Amis sanoi:
Huppe taitaa olla oikeassa.
Hihna maksaa ~20e
Korjausmiehen kutsuminen maksaa 100e-150e.
Helkkari. Töiden jälkeen kärppänä kotiin, takaluukku auki ja katotaan. Kyllä nää kodinkoneiden hajoamiset on helkkarin harmittavia takaiskuja. Uusia laitteita saa suht edullisesti mutta ei viittis aina ostaa uutta. Toisaalta taas korjaaminen imaisee heti sen verran että monesti niitä ei kannata kyllä korjailla.

itse veikkaisin ,että hihnan puoleinen laakeri on paskana.

kerropa onko kone päältä täytettävä vai edestä.
jos on päältä, niin olen melko varma tuosta laakerista. olen pari kertaa
sen itse vaihtanut.

varmuuden saat kun nostat rumpua ja jos se lonksuaa/kolisee
niin silloinhan se hihnakin voi olla pompannut pois, koska akseli pääsee
heilumaan kuin hullun kulli mielettömän perseessä.

Ikä
41
ADEBIS sanoi:
itse veikkaisin ,että hihnan puoleinen laakeri on paskana.

kerropa onko kone päältä täytettävä vai edestä.
jos on päältä, niin olen melko varma tuosta laakerista. olen pari kertaa
sen itse vaihtanut.

varmuuden saat kun nostat rumpua ja jos se lonksuaa/kolisee
niin silloinhan se hihnakin voi olla pompannut pois, koska akseli pääsee
heilumaan kuin hullun kulli mielettömän perseessä.
kone on sivulta täytettävä. merkki indesit. mun täytyy tarkistaa että lonksuuko se rumpu. Kone on joskus pestessä kolissut niin perkeleesti mutta sitten kun virrat laittaa pois ja antaa tovin olla niin homma jatkuu normaalisti. tätä on jatkunut kauan mutta ikinä se ei oo jättänyt pesemättä.

Kato onko koneen poistopumpun ropellissa joku pieni esine esim, naula hammastikku kolikko tai joku samaa kokoluokkaa oleva, joka estää sen pyörimisen sitä kautta se ei taas poista vettä.
Niin ei se automatiikka rupea linkoamaan ennekun vedet on pois.
Ittellä käynyt noin monesti.
Konrmallista riippuen siihen pääsee helposti käsiksi mulla oli etupaneelissa ihan alhaalla.
Kone on boch edestä täytettävä.
Onnea, hermot noissa ylimääräsissä säätämisissä yleensä tuppaa meneen :curs:

Ikä
41
kyllä kone poistaa vedet mutta se rumpu ei liiku mihinkään. ei pestessä ei linkoamisessa (siis ohjelmalla). avasin heti sen etupaneleelin ja tyhjensin sen, puhdistin sen "röörin" siinä toivossa että se pelais mutta ei.

tutki itse löytyykö vika ja pystytkö korjaamaan. kone on kuitenkin noin 7 vuotta
vanha ja uusia vikoja tulee herkästi lisää.

kotivakuutushan saattaisi korvata vian, mutta niissä on se yleisin omavastuu
vissiin sen 126 euroo. se ylittyy kyllä nopeasti kun huoltomies tuskin korjaa
sitä paikan päällä vaan ottaa mukaan ja tuo pois niin kulut on sen mukaiset.

Ikä
41
Harmittava tilanne kun ollaan ostamassa asuntoa ja ei koskaan tiedä millainen kylppäri uudessa kämpässä on. Tarkoitus oli ostaa tarvittaessa uus kone uuteen kämppään. Huonolla tuurillahan käy niin että kämppä löytyy ja sinne ei mahdu toi sivusta täytettävä vaan tarttis ostaa uus. ja just on sitten korjattu vanha ja se on sitten tarpeeton. :)

Suppo78 sanoi:
Kone on joskus pestessä kolissut niin perkeleesti
Onko taloudessa naisväkeä? -> Rintaliivejä? -> Kaarituki rumpujen välissä...

Meillä kone kolisi niin pirusti ja tiedettiin, että yksi kaarituki on hukassa. Huoltomies kävi ja rumpujen valistä löytyikin kaksi kaaritukea....

Kolina hävis ja kone toimii.

Ikä
41
oon rouvalta kyselly josko olis rintaliiveistä kaarituki hukassa mutta ei kuulemma ole.

Mun koneessa oli samanlaisilla oireiluilla ongelmana irronnut rummun kiinnike. Korjaus maksoi liikkeessä 50 € kun hiissasi pesimen itse pelipaikalle, kotikäynti olisi kustantanut huomattavasti enemmän. Kyseisen toimenpiteen jälkeen toimi hienosti pari vuotta, kunnes toisen puolen kiinnike irtosi. Tällä kertaa iskäpiskä korjasi sen edellisen kerran ohjeistuksen perusteella, ja kyllä taas pesee ja linkoaa.

Ikä
41
päivitetääs vähän tilannetta: nyt on koneen takaosa auki ja perhana kaikki näyttää olevan paikallaan. hihna on kunnossa ja se pyörii ihan hyvin ei siinäkään voi olla vikaa. pystyyköhän sitä kaaritukea ettimään tuolta koneen sisuksista itse? :)

Suppo78 sanoi:
kyllä kone poistaa vedet mutta se rumpu ei liiku mihinkään. ei pestessä ei linkoamisessa (siis ohjelmalla). avasin heti sen etupaneleelin ja tyhjensin sen, puhdistin sen "röörin" siinä toivossa että se pelais mutta ei.
Minun Indesitiin tuli tasan sama ongelma ja ainakin kaverini joka työkseen korjaa vempaimia ei voinut mitään vaan kone meni vaihtoon...

Ikä
41
Cthulhu sanoi:
Minun Indesitiin tuli tasan sama ongelma ja ainakin kaverini joka työkseen korjaa vempaimia ei voinut mitään vaan kone meni vaihtoon...
ÄLÄ HELKKARISSA!!! Mä just kattelin ku sieltä oli joku johto irronnut niin tökkäsin se takas ainooseen liittimeen mihin se kävi ja ehdin jo hurrata tyttöystävälle että taas se pakkotoisto auttoi näissä arkipäivän ongelmissa! paskat, sama tilanne, rumpu ei inahdakaan.

Taidan siis pyytää jonkun korjaajan kattomaan voiko/kannattaako korjata...

rku

lightweight
Nostetaas vanhaa aihetta. Onko kellään mitään hajua missä mahtaa olla vika, kun päältä täytettävä Siemensin pesukone rullaa pesuohjelman yli kymmenessä sekunnissa, eikä siis edes aloita pesemistä? Pumppu kyllä tuntuu toimivan.

Eli onko tässä nyt mitään todennäköistä ongelmakohtaa, joka olis helppo tarkistaa vai onko uuden osto edessä väistämättä?

Edit. Linkous kohtaan kone jumiutuu, eikä mitään enää tapahdu.

Nostetaas vanhaa aihetta. Onko kellään mitään hajua missä mahtaa olla vika, kun päältä täytettävä Siemensin pesukone rullaa pesuohjelman yli kymmenessä sekunnissa, eikä siis edes aloita pesemistä? Pumppu kyllä tuntuu toimivan.

Eli onko tässä nyt mitään todennäköistä ongelmakohtaa, joka olis helppo tarkistaa vai onko uuden osto edessä väistämättä?

Edit. Linkous kohtaan kone jumiutuu, eikä mitään enää tapahdu.
Ohjelma: Pikapesu?

Meillä Miele teki muistaakseni saman. Korjaaja tuli vaihtoi jonkun piirilevyn ja kone on kuin uusi € 200. Keskusteltiin uuden ostamisesta mutta Mielen korjaaja sanoi koneemme olevan vielä käyttökelpoinen pitkään. Eikä suositellut nykyisiä täysin elektronisiakoneita kontra meidän n. 6 vuotta vanhaan Mieleen.