Pyramidit

Millaisella jaolla kannattaisi rakennella omaan ohjelmaan pääliikkeille pyramidit? Kyykkyä olen tehny joskus 12,10,8,6,3 ja 10kg nostot aina välissä, mutta sama jako ei sitten toiminutkaan penkissä eikä mavessa. Koitin hakea erilaisia sarjoja ja ns. paino välityksiä, mutten ole löytänyt yhdistelmää, joka tekisi liikkeestä yhtä tiukan kuin kyykyssä. Sama jako kuin kyykkyssä teki kutosista ja kolmosista täysin mahdottomat.Malmin määrä oli tietenkin eri. Tietty jos aiheesta on tehty joskus historian hämärissä ketju, voi siitä laittaa linkin ja menen nurkaa häpeämään.

Ad3

Nyt vaatii jo ilmeisesti perus pakkista korkeempaa matikkaa, eihän toi selviä muuta kuin kokeilemalla?

Itselläni on (mielestäni) hyvin toiminut pyramidikikkailu penkissä. Femman lisäykset ja viisi sarjaa, uusi painohaarukka yleensä alkaa sarjoilla 8, 6, 4, 2 ja 1/fail. Tuosta sitten yrittää joka kerta puskea yhen toiston lisää jokaiselle painolle kunnes menee 10, 8, 6, 4 ja 2 toistoa, jolloin voi sitten siirtyä taas femmalla eteenpäin painohaarukalla. Esim 80, 85, 90, 95, 100 -> 85, 90, 95, 100, 105 (kg).

Itselläni tuli vähän pitempi tauko muiden kiireiden takia (yli ½vuotta), jossa oli vähän hajanaisempaa treenailua (tai ei treeniä lainkaan kuukauteen pariin), ei mitään säännöllistä siis. Tuossa kevät-talvella alkoi kuitenkin treeni taas kunnolla ja kun perus lihaskuntoa oli kohotettu pohjamudista jollekin tasolle niin kehtasi alkaa treenaamaakin kunnolla, jolloin aloitin tuon pyramidikikkailun penkissä. Vähän yli kolmessa kuukaudessa mokomaa kehitystä:

Keväällä (ensimäisiä kertoja pyramidikikkailun parissa):

8x70kg
8x75kg
5x80kg
3x85kg
1x90kg

Tuosta ehkä huomaa ettei nuo sarjat mene aivan kuten kuvailin, mutta alussa se on vähän tuollaista hakemista miten paukut riittää, aika äkkiä se tuosta kuitenkin vakiintui.

Nyt (ensimmäinen kerta 85-105 välillä):

8x85kg
6x90kg
4x95kg
2x100kg
1x105kg + toinen toisto jäi kesken.

Heti tuon vikan sarjan perään tulee yleensä vielä tiputettua tangosta 10-30kg pois ja tehtyä niin monta toistoa kun vain jaksaa pitämättä sen suurempia taukoja välissä. :puntti:

Ihan hyvin tuolla on itse ainakin rautaa saannut lisättyä tankoon tasaisin välein, yleensä menee se 3-4 penkkikertaa aina yhden painohaarukan parissa, alussa oli vähän raskaampaa tavoitella noita tavoiteltuja loppusarjoja kun voimat oli vielä vähän hakusessa. Tosin ei se kyllä mitään helppoa nytkään ole, mutta lisäsin vasta myöhemmin mukaan tuon "listaamattoman" kevennetyn loppusarjan, joka tehdään heti viimeisen "listatun" sarjan perään. Niistä en vain mitää tilastoa pidä itse yllä ja vaihtelen aika usein otanko vain 10kg kevyemmällä ykkösiä taikka kakkosia, vai tiputanko enemmän pois ja pusken useamman toiston. Pointtina kuitenkin ollut se, että tekee ton viivyttelemättä heti perään jahka saa painoja puodettua tangosta ensin pois, kaipa siitä jotain apuakin on ollut kun vahvempi olo joka kerralla.

MaVeen tai kyykkäilyyn en ole itse vielä pyramidisettejä soveltanut, ehkä joskus tulevaisuudessa.

Mä lähden kikkailee tota penkkiin sitten ens viikol. Krediitit vastauksist

Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Vincen 10-8-6-15-rutiini (Pyramiditreeni) Treeni 6
1-jakoinen + pyramiditreeni Treeni 3
pyramidit Treeni 11
Samankaltaiset keskustelut