Pyramidi

Liittynyt
7.4.2003
Viestejä
360
Onko hyvä systeemi tehdä 2 sarjaa, jossa ensimmäisessä tehdään 12 toistoa niin että vika on suhkot tiukka ja toisessa sarjassa sitten menee kahdestoista just ja just (tai jää esim kymmeneen). Toiseen sarjaan myöskin lisätään hiukan painoja.

Lähinnä kiinnostaa vain että onko tuossa jotain "väärää". Tuntuu toimivan itellä meinaan aika hyvin.
 
Liittynyt
19.1.2003
Viestejä
1 265
ensinnäkin: miten toi liittyy pyramidiin? ja toisekseen, ei siinä mitään "väärää" ole. Jos lihasmassa on päätavoitteesi, niin tee välillä myös lyhyempiä sarjoja (7-9 toistoa) noin niinkuin vaihtelevuuden nimissä. Mistä lihasryhmästä tässä muuten puhutaan? Meinaan vaihtelee mulla ainakin aika paljon toistojen ja sarjojen lukumäärä lihasryhmittäin.
 
Liittynyt
7.4.2003
Viestejä
360
Lihaksista

Siis eikös tuota niinkun nousevaksi pyramidiksi kutsuta? Kyse on lähinnä rintalihaksista (penkki), hauiksista (scotti) ja selästä (davidin kulmasoutu laite). Jalat on vielä hakusessa.
 
Liittynyt
19.1.2003
Viestejä
1 265
Re: Lihaksista

Originally posted by Marek
Siis eikös tuota niinkun nousevaksi pyramidiksi kutsuta? Kyse on lähinnä rintalihaksista (penkki), hauiksista (scotti) ja selästä (davidin kulmasoutu laite). Jalat on vielä hakusessa.
Ei kahta sarjaa miksikään pyramidiksi kutsuta. Pyramidissa yleensä väh. 3-4 sarjaa ja siis aluksi nostetaan painoja ja lopuksi tiputetaan painoja. Eli esim 70kg, 80, 90, 80, 70 tai jotain sinnepäin.

Vai on Jalat vielä hakusessa? Kirjoitapa kuule tonne searchiin kohtaan "search by user name" Hulkki niin tulee pian jalkojen treenaamiseen vipinää! :kippis1:
 
Liittynyt
7.5.2003
Viestejä
54
Mulla toimii ainakin hyvin tämä metodi, se onkin yleisin treenityylini. Tässä esimerkki esim. penkkitreenistä käsipainoilla: 20kg*5, 30*4, 36*3, 42*3 50*6, 56*6, 2kertaa 60 kg*5 Toimii ainakin mulla. :david:
 
Ylös