Pyramidi 12,10,8,6

Arska kertoi jossain artikkelissa että tuossa tehdään joka sarja loppuun ja joka sarjaan lisää painoa. Miten tällainen onnistuu edes 5 minuutin palautuksilla? Jos teen itse jossain liikkeessä 12 niin ei samalla painolla jaksa tehdä edes 10 toistoa seuraavassa sarjassa vaikka lepäisi 5 minuuttia. Pitääkö olla huono hermotus että tuo onnistuu?

Siis jos se eka sarja tehdään tosissaan loppuun asti mutta ei välttämättä epäonnistunutta toistoa. Eikös loppuun asti tehty sarja tarkoita että VIIMEINEN TOISTO EPÄONNISTUU. Muuenhan ei voi olla varma että on loppuunasti tehty. Minulla tosin ei tarvitse viimeisen toiston edes epäonnistua nii siltikkään ei jaksa.

eikös halmeen viikingin voimaoppaassa ollut juurikin tuon tapainen ohjelma jota halme käyttää ja toimii kuulemma parhaiten hänellä. tosin halmeella oli 12.10.8.6.4.2 ja eka 12 oli kevyehkö muut tiukkoja.. itsellä ainakaan ei tulisi mitään jos pitäisi painoja vielä lisätä.. voisi juuri ja juuri mennä samoilla painoilla loppuun asti.. enpä tiedä ei oo tullut kokeiltua

hartiapankki sanoi:
eikös halmeen viikingin voimaoppaassa ollut juurikin tuon tapainen ohjelma jota halme käyttää ja toimii kuulemma parhaiten hänellä. tosin halmeella oli 12.10.8.6.4.2 ja eka 12 oli kevyehkö muut tiukkoja.. itsellä ainakaan ei tulisi mitään jos pitäisi painoja vielä lisätä.. voisi juuri ja juuri mennä samoilla painoilla loppuun asti.. enpä tiedä ei oo tullut kokeiltua

KYLLÄ TEKI/OLI

Ikä
39
Itse tein joskus penkin tuohon tapaan, kuitenkin siten että kahdeksikko oli eka todella tiukka sarja. 12 ja 10 sarjoissa jätin ehkä 2 toistoa tekemättä.
En kuitenkaan tykännyt systeemistä..

Ikä
38
tuolla minä ainakin vedän melkein aina...12 on ihan kevyt vaikka tyhjällä tangolla sit 10 on kans suht kevyt ja 8 on jo tiukka...joissain liikeissä sit teen lopussa vaikka kolme 6 että en vedä kakkosiin asti....on se ihan kova treeni..

Ite käytän kanssa moista systeemiä.
12 jälkeen saattaisi juuri ja juuri mennä 13. 10 ja 8 ovat myös kohtuu tiukkoja sillä +-1 tolerannissilla aina siis.
Eli päivästä riippuen huonona päivänä voi 10 jäädä 9 ja sen jälkeen on 8 kyllä varmaan 6 toistoa.

Onpa paljon numeroita, no mut idea tärkein jos se jollekin selviää. :)

Ikä
41
tuossa tehdään joka sarja loppuun ja joka sarjaan lisää painoa
Originally Posted by turboNiska
tuolla minä ainakin vedän melkein aina...12 on ihan kevyt vaikka tyhjällä tangolla sit 10 on kans suht kevyt ja 8 on jo tiukka...joissain liikeissä sit teen lopussa vaikka kolme 6 että en vedä kakkosiin asti....on se ihan kova treeni..
No tässä sun versiossashan ei olekaan enää kyse samasta asiasta. Eihän.
Sinulla sarjat 12 ja 10 ovat lämpöjä ja 8 alkaa vasta varsinainen treeni, jonka jälkeen teet kutosia. Eli kyseessä täysin eri treeni.

Pyramidi on mulla ollu paras salilla. Mut tein vaan 8 -> 1 ja kaikki kovina. Tauot oli sitä 5min luokkaa, mut tulokset nousi todella hyvin. :rock:
Pitääkin alkaa taas tekemään sitä, niin saa lisää vauhtia. Toimiskohan toi sama, vaikka käsivarsiin? Onko kellään kokemusta? :whip:

Sami84 sanoi:
Pyramidi on mulla ollu paras salilla. Mut tein vaan 8 -> 1 ja kaikki kovina. Tauot oli sitä 5min luokkaa, mut tulokset nousi todella hyvin. :rock:
Pitääkin alkaa taas tekemään sitä, niin saa lisää vauhtia. Toimiskohan toi sama, vaikka käsivarsiin? Onko kellään kokemusta? :whip:
Öh. En kyllä suosittele hauiksille ja ojentajille nuin lyhyitä toisto määriä kuin alle 6 eikä varmaan moni muukaan. Kapeassa penassa voi toimia muissa liikkeissä riski loukkaantua kasvaa suureksi.

Ikä
39
Itekki tuli tehtyä pyramidireeniä n.vuosi sitte.Tein tuolla Halmeen tyylillä eli 12,10,8,6,4,2. Joka sarjan jätin hiukan vajaaks (1-2 toistoa). Paikat ei menny liiaks jumiin ja reenipainot nousi tasasen tappavasti.

Liian kovaa on jos kaikki sarjat vetää aina tappiin asti, ei hyvä.

Ikä
54
Täytyy valita toistot niin, että pystyy lisäämään ainakin jonkin verran painoja. Esim. jos 12, 10, 8... eí onnistu kokeile 12,9,6,3 pitkillä palautuksilla pitäisi onnistua.

TheLORD sanoi:
Öh. En kyllä suosittele hauiksille ja ojentajille nuin lyhyitä toisto määriä kuin alle 6 eikä varmaan moni muukaan. Kapeassa penassa voi toimia muissa liikkeissä riski loukkaantua kasvaa suureksi.
Hyvä tietää :D
Siksi just kysyinkin :worship:

mitenkäs jos tekee noita pyramideja toisinpäin? tekee vaikka niin painavilla että just ja just jaksaa 6 lämmittelyjen jälkee ja sit laskee painoija tekee 8, 10 jne. ? miten toimiva mielestänne?

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
41
naruranne sanoi:
mitenkäs jos tekee noita pyramideja toisinpäin? tekee vaikka niin painavilla että just ja just jaksaa 6 lämmittelyjen jälkee ja sit laskee painoija tekee 8, 10 jne. ? miten toimiva mielestänne?
No mä teen suurimman osan lihasryhmistä tähän tyyliin, tosin mihinkään kovin korkeisiin toistomääriin en nouse, 12 toistoa on yleensä maksimi. Erikseen teen sitten nämä pidempien sarjojen treenit.