En tiedä kuinka paljon täältä asiasta perillä olevia löytyy, mutta heitetään nyt pikku porkkana koko kansan kuultavaksi. Pyöräilystä puhuttaessa voimaharjoittelun tarve ja menetelmät jakaantuvat aika moneen eri leiriin; osa tekee paljon ja ylläpitää vaikka koko kauden ajan, osa ei tee mitään ja osa pumppailee pari kuukautta talvella jne. Itse tulen ensi kesänä tekemään jonkinlaisia ylläpitoharjoituksia niin hyvin kuin jalat sallivat, mutta talvella tehtävästä treenistä olisi mukava saada pientä keskustelua aikaan.
Lokakuusta lähtien olen jakanut viikot eri painopisteisiin: voima-määrä-kevyt. Joka viikolla olen tehnyt voimaharjoituksia mutta erityinen painopiste on ollut tuossa voimaviikossa, jolloin ohjelma yleensä näyttää tältä:
Ma: kuntopiiri kahvakuulalla koko kroppa 30min + rullat 30min
Ti: Juoksu pk 1h
Ke: Lepo
To: Lajivoima vastuksella (5x7min aerobisen kynnyksen yläpuolella, kadenssi 60-70, palautus 5min) 1.5 h
Pe: Lepo
La: Voimakestävyys salilla (kyykky, reiden ojennus ja -koukistus,pohkeet, vatsat+selät about 4x20 toistoa/liike)
Su: Pyöräily 2.5-4h pk
Muilla viikoilla mukana on ainoastaan kuntopiiri sekä lajivoima. Kommentteja otetaan mielellään vastaan, mutta tulokset ainakin ovat joka harjoituksessa nousseet kerta toisensa jälkeen. En fillarifoorumille kirjota näistä koska siellä luultavasti alkais heti turhanpäivänen vääntö siitä merkataanko "pk" capslockilla vai ei.
Lokakuusta lähtien olen jakanut viikot eri painopisteisiin: voima-määrä-kevyt. Joka viikolla olen tehnyt voimaharjoituksia mutta erityinen painopiste on ollut tuossa voimaviikossa, jolloin ohjelma yleensä näyttää tältä:
Ma: kuntopiiri kahvakuulalla koko kroppa 30min + rullat 30min
Ti: Juoksu pk 1h
Ke: Lepo
To: Lajivoima vastuksella (5x7min aerobisen kynnyksen yläpuolella, kadenssi 60-70, palautus 5min) 1.5 h
Pe: Lepo
La: Voimakestävyys salilla (kyykky, reiden ojennus ja -koukistus,pohkeet, vatsat+selät about 4x20 toistoa/liike)
Su: Pyöräily 2.5-4h pk
Muilla viikoilla mukana on ainoastaan kuntopiiri sekä lajivoima. Kommentteja otetaan mielellään vastaan, mutta tulokset ainakin ovat joka harjoituksessa nousseet kerta toisensa jälkeen. En fillarifoorumille kirjota näistä koska siellä luultavasti alkais heti turhanpäivänen vääntö siitä merkataanko "pk" capslockilla vai ei.