Punttisali ja krav maga?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Sorry, nyt oli pakko pistää uusi threadi pystyyn kun tää menee henk.koht. treenauksen puolelle. Eli mitä mieltä siitä kun joudun vähentämään reilusti kamppailulaji-treenejä vanhan polvi- ja selkävamman myötä ja ajattelin ottaa sen tilalle punttitreeniä. Pari treeniä krav magaa ajattelin silti sisällyttää treeniviikkooni.

Aiemmin kun kävin salilla, tein kolmijakoista ohjelmaa, voisinkohan jatkaa sillä, mielipiteitä? Vai pitäiskö jakoa vaihtaa, muuttaa jotain ym. Kuuntelen mielelläni teidän konkareiden neuvoja :worship:

ma sali: selkä, hauis
ti krav maga
ke lepo
to krav maga
pe sali: rinta, olkapäät
la lepo/spinning
su sali: jalat, ojentajat

Niin ja ylläpidolle sellainen pieni toive, ettei tätä threadia siirrettäisi kamppailu-urheilupuolelle tai muualle, koska toivoisin nimenomaan mimmien vastauksia...thanks :worship:

En mikään konkari ole, mutta vastailen silti. Varmasti tulet ajan kanssa huomaamaan itse kuinka hyvin toi sun jaottelu salilla tulee sopimaan krav maga treeneihin.

Itselläni puntin ja kuntonyrkkeilyn yhteensovittaminen onnistui parhaiten niin, ettei olkapää-päivän jälkeen seuraavana päivänä ollut nyrkkeilytreenejä. Oli aika tuskaa muuten.

Ei varmasti kovinkaan samanlaisia lajeja ole nämä kaksi, joten en tiedä oliko tästä apua ja eihän sinulla muutenkaan ole olkapää-päivän jälkeen treenejä!

Sellainen ajatus tuli myös mieleen, että sulla voi ongelmia tulla palautumisen kanssa. Kannattaisiko keskittyä esim. vuoroviikoin/pidemmin jaksoin jompaan kumpaan noista? Kun lihakset eivät kunnolla pääse palautumaan, ei kehityskään ole mitään kummoista...

Itselläni Krav Magaa takana noin puolitoista vuotta. Nyt oon pitäny taukoa tosi hankalien treeniaikojen takia :itku: . Kahdesti viikossa olis mahdollista treenata kun ei oo noita tasokokeita tullu kokeiltua. Mutta asiaan, eli mie oon konenu että Krav Maga treenit on ollu lähinnä superkevyt peruskuntotreeni vaikka treenit kestääkin 1,5h. Syynä todennäkösesti on se että meidän seurassa keskityttiin tiukasti tekniikkaharjoitteluun ja sykkeenkohotusta ja lihaskuntojuttuja tehtiin satunnaisesti (ja näin se miun mielestä pitääkin olla). Miulla oli aina ohut pitkähihanen paita treenipaidan alla, ettei tulis vilu. Mut voi olla että mie oon taas se outo tyyppi niissäkin treeneissä kun kyllä ne äijät saa siellä hien valumaan. Kyllä mie oikeesti yritän ainakin tehdä kaiken tehokkaasti ja reippaalla temmolla varsinkin jos on jostakin vanhasta ja tutusta tekniikasta kyse...

No treenien keveyden takia se ei sotkenu miun punttailua ollenkaan. Kun energian saannista piti huolen niin pysty Krav Magan jälkeen lähtee vaikka suoraan salille. Mutta tässä varmaan on yksilöllisiä eroja ja näin tää toimi miulla. Kova hinku ois taas magailemaan päästä, ei tarttis säkkiä yksin lyödä tai houkutella miestä koekaniiniks että vieläkö muistuu tekniikat mieleen! Kunhan saan elämän taas järjestykseen niin eiköhän sitä taas kiskota niitä kivoja alasuojia jalkaan!

Niin, sitä mä vähän tässä hainkin. On ne treenit meilläkin välillä aika tekniikkapainotteisia tai sillon kun tehdään skenaarioharjotteita, niin syke nousee lähinnä stressireaktioiden ja adren takia ;) Tietysti meillä kyllä kuuluu lihaskunto ja -kestävyysharjotteita joka treeneihin, koska "hyvä kunto on taistelijan parhaimpia aseita",meidän ohjaajan mukaan. Ja riippuu tietysti paljon parista/ryhmästä, et miten kovaa ne toiset vääntää. Siks mä treenaankin aina miesten kanssa, et saa realistisen voiman vastaan, tosin niitä joskus huvittaa pieni ja erittäin agressiivinen tyttö joka huutaa törkeyksiä ja käy päälle, siis skenaarioharjotteissa, missä me simuloidaan tositilanteita :D Joskus sit vedetään niin hikijumppaa et seuraavan päivän on ihan rikki. :hyper:

Mut ajattelin et jos jaksottais noi treenit seuraavasti:

ma aamusali 07.30-08.30, selkä, hauis

ti krav maga 17.45-19.00

ke lepo

to krav maga 17.45-19.00

pe iltasali 20.00-21.00, rinta, olkapäät

la lepo

su iltapäiväsali 16.15-17.15, jalat, ojentajat

niin sillon tulis tuohon sali ja krav maga treenien väliin aina noin 20h väliä palautumiseen, luulisin tuon riittävän, kun nukkuu ja syö hyvin. Kiitokset kun vastailitte :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom