Punttimimmit ja menopaussi

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kaupunki
Åland
Olen optimisti ja uskon että foorumilla on muitakin punttisalia harrastavia mimmejä, joilla on menopaussin aika. Mitäs jos vaihdettaisiin kokemuksia urheilun ja menopaussioireiden yhteensovittamisesta?

Heti alkuun joudun tunnustamaan, että oma menopaussini alkoi salakavalasti kolmen vuoden ajan: menkat oli ok mutta paino alkoi nousta ja keskivartaloläski lisääntyä, mielialan vaihtelut yllättivät usein itsenikin, seksihalut kasvoivat kolmeksi vuodeksi melkoisiin atmosfääreihin josta puoliso oli tietysti innoissaan.
Mutta... Yhtäkkiä tilanne muuttui ja aloin väsyä niin pahoin, että kolmen kerrosvälin portaiden nousu sai reisilihakset vaikeroimaan hoosiannaa ja tuntui ettei hölkkäharrastus todellakaan enää toimi. Unettomat tunnit yöllä ovat varmaan suurin syy lihaskunnon alenemiseen mutta uni ei vain tuu kun on täytynyt käydä keskellä yötä pissalla. Seksihalut tuntuvasti alenneet - ai mikä ihmeen seksi, voiks sitä syödä? Kääk! :(
Kurjaa on sekin, että vaikka kuinka treenaa salilla käsivarsia niin "allit" senkun roikkuvat eikä kehitystä parempaan tapahdu. Selkäpuolella läski pursuaa rintaliivien ylä- ja alapuolelta ja käytän enää leveitä urheiluliivejä. (tähän itkuhymiö)

Nyt menkat tais kokonaan loppua vuodenvaihteeseen. Ja läskit lisääntyy! Tätä kirjoittaessani en enää mahdu viimevuotisiin vaatteisiini vaikka syön vähemmän, treenaan lähestulkoon samalla tavoin kuin ennen (lihakset ovat alkaneet väsyä helpommin joten enää käyn vain kolmesti kuussa - olen todellakin aivan puhki). Lenkkeillä sentään voin mutta vain kävellen, hölkkä ei enää onnistu kun paino nousi 9 kg kolmen vuoden aikana, joten lonkkavaiva alkoi ilmeisesti painonnousun takia ja paheni aina hölkän jälkeen erittäin pahaksi. Pistää ontumaan.

Sain gyneltä hormonilaastareihin reseptin mutta en aloittanut vielä, kokeilen ensin luontaistuotteilla.

Kiinnostaisi todellakin tietää kuinka muut ovat onnistuneet menopaussin yhdistämisessä urheiluun?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Minulle akuuttia asiaa kirjoitat, opettelen elämään pysyvästi alasajetulla hormonitoiminnalla. Kirjoittelen paremmalla ajalla lisää.

Zone-sarja -42%
Kipeän tuttu juttu, itsellä on ihan kohta 50-v lasissa. Mutta ennen kuin aloitat "laastaroinnin", kokeile Serenity-progesteronivoidetta (Wellsprings). Saat tilattua sen täysin luvallisesti ja ongelmattomasti, paketti tulee kotipostiisi (http://www.wellsprings-health.com/pages/serenity-natural-progesterone-cream/?a=g_premprog). Vaikka skeptikko olenkin, niin tätä voin lämmöllä suositella.
Treenistä älä luovu, se tasaa mielialaa, parantaa unen laatua ja vaikuttaa hiilariaineenvaihduntaan. Varaa riittävästi palautumisaikaa ja hyväksy vain parasta laatua lautaselle. Nyt jos koskaan pitää osata/oppia kuunnella kroppaa ja olotilaa. Kerro, miten pärjäilet, tsemppaan täällä sua täysillä :)

Olen tässä tullut siihen tulokseen, että hormonien alasajo vei liikunnasta ilon; enää ei liikunnasta saa "välitöntä myönteistä palautetta", liikunnasta väsyminen ei tunnut hyvältä ja mistään "flow"-fiiliksistä ei voi puhua. Saunassa on liian kuuma. Ruokahalu on vähentynyt ja makumieltymykset muuttuneet, paino pysyy samassa vaikka kaloreita tulee vähemmän. En minä enää mikään punttimimmi ole, harrastan ulkoliikuntaa - että pystyisi yöllä nukkumaan :D. Yritän käydä joogassa, kun en itse saa aikaiseksi venytellä. Yritän alottaa liikunnan uudestaan, ei siksi että se tuntuu hyvältä vaan koska SE ON JÄRKEVÄÄ. Odotan innolla, että reilun 10 v kuluttua omalla ikäluokalla alkaa hormonitoiminta hiipua ja sitten olen niiiiin vahingoniloinen.

Nostatan aihetta ja kysyn uutta asiaa treeneistä:

Tietääkö kukaan ketään sellaista henkilöä pääkaupunkiseudulla, joka todella tietäisi miten keski-ikäisen, aina urheilua harrastaneen mutta väsähtäneen naisen saisi sellaiseen kuntoon, että treenatut muskelit sitten harjoittelun jälkeen myös todella näkyvät? Ihan sama onks mies vai nainen treenineuvojana kunhan tuloksia rupee tuleen.

Tahtoo näkyviä tuloksia!!!! Oma harjoittelu ihan syvältä :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom