Punttimimmit -HIIT ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 112345
  • Aloitettu Aloitettu
heips !

Tuolla miesten puolella käydään Hiitistä kovastikkin keskustelua, mitens mimmit otetteko ottaneet Hiitin osaksi kiristelyä ?
Itse olen vasta kolmena päivänä kokeillut sitä... lepopäivinä salilta,( salilla olen jakanut ohjelman kolmeen). joten aika näyttää miten vaikuttaa.

Itse olen toteuttanut hiitin näin( sykemittari apuna tietty) ... tyhjällä vatsalla ensin kevyttä lenkkeilyä puoli tuntia jonka jälkeen täysillä 30 sek. hölkytellen 30 sek...tätä ekan kerran 4 min. ajan. viimeksi 5 min. putkeen.

Pistää aika ventiksi,,, suuhun tulee sellaista vaahtoa :eek:
Sitten venyttelyn jälkeen suihkuun ja aamupala.... LEPO : )
Olo on ollut levon ja syömisen jälkeen kuitenkin loistava.

Tavoittena minulla, niin kun aika monella muullakin on polttaa rasvaa ja kasvattaa lihasta. Pelkona tässä on että syö lihasta :confused:
Muiden punttimimmien kokemuksia Hiitistä olisi kiva kuulla !
Hyvää viikon alkua kaikille.

Sitähän minäkin mietin!

Ilman että tiesin mitään tuosta HIIT-keskustelusta olin asiaa miettinyt. Kysyin UFS:n Timo Immoselta asiasta, ja näin sieltä vastattiin:

"Intervallitreenit eivät sovi pitkäaikaiseksi treenimuodoksi sekä fyysisen että henkisen rasituksen takia. Naisilla niillä on vielä se ikävä lisävaikutus, että ne jopa estävät rasvan palamisen naisilla kriittisistä paikoista (lantion seutu, pakarat ja reidet). Näihin puree parhaiten selkeä kalorivaje vähäisellä treenillä tai terveyden kannalta parempi kohtuullinen matalasykkeinen treeni yhdessä lievän kalorivajeen kanssa (ei hölkkä vaan kävely)."

Okei minulle ainakin!

En oikein jaksa uskoa siihen että näin vähäinen (tarkoitan ajallisesti) kova rasitus kuluttaisi niitä lihaksia niin radikaalisti. Sitä paitsi kovatempoinen ja rankka urheilu rasittaa eri tavalla hengityselimiä... Tietysti riippuu siitä tavoitteesta mutta itse haluan olla mielummin monipuolisesti kovakuntoinen kuin vain lihaksikas jössikkä. Okei, taisin vähän liiotella...

HIIT on kyllä hyvä idea. Onkohan sillä väliä miten sen intervallin toteuttaa? En ole vielä ehtinyt tarkemmin lukea mutta kai sitä pitää taas keväällä kunnon mukaan aloitella juoksentelua. Intervallilla on mielestäni helppo aloittaa kun tietää että täytyy jaksaa se tietty, lyhyt aika puristaa.

Pitipä pompsauttaa tämä thread uudelleen ylös, kun itse juuri dieetin aloittaneeni innostuin vkonloppuna kokeilemaan HIITiä. Ensin 20 min hölkkää ja sitten neljä settiä, jossa 1 min täysillä, 1 min reipasta kävelyä ja 1 min hölkkää. Ennen reeniä otin stackia, ja pisti vähän mietityttämään miten terveelistä mahtoi olla....syke kun nousi 190:een (en ole edes spinningissä päässyt näin korkeisiin lukemiin!). Miten muut HIITiä harrastavat, käytättäkö jotain boosteria ennen lenkkiä?

Olen uusi palstalla, joten ensiksi tervehdys kaikille :) Olen mielenkiinnolla seurannut keskustelujanne ja saanut hyviä vinkkejä, kiitos siitä!

Sitten itse asiaan: aloitin aamulenkkeilyn muutama viikko sitten ja toissapäivänä uskaltauduin sitten kokeilemaan HIITtiä - aloitin siis ihan alusta, neljä minuuttia ens alkuun.. ja voi sitä tuskaa!! Ei nyt mitään laatta lentää -kamaluutta, mutta otti todella voimille. Kolme ekaa sykliä meni joten kuten, vaikka syke nousikin yli 180 (!!), mutta viimeinen oli varmasti elämäni pisin 30 sek..

Ei voi muuta sanoa, kuin että yllättävän rankaa. Vähän mietityttää miten koskaan voin päästä siihen 15 minuuttiin :rolleyes:

HIITiä en ole tollasena kokeillut dieettitarkoituksessa mut joskus vuosia sitten tehtiin vastaavia harjotuksia parantaan vauhtikestävyyttä ja hapenottoo.
Samoin tavalliset sauvarinteen kävelyt muuttu tiettyyn aikaan syksystä juoksuksi ja joskus juostiin lyhyitä mäkiä lujaa ylös (saakelin rankkaa...) ja joskus pitkiä vähän hitaammin (joku 3-4min mäki laskettelurinteessä...tappavaa!).

Noi oli treenejä joista näki painajaisia jo etukäteen mut jälkikäteen tuli hyvä olo :) Varmaan vastaa tota HIITiä aika hyvin vaik vähän erilaisia onkin. Jalat ainaki saa kyytiä mäessä...

Mut mä kans oon miettiny et kuinka usein tollasen treenin voi tehä että siitä kans palautuu. On meinaan aika kovia harjotuksia jos tekee kunnolla! Mun jalat varmaan ainakin irtisanoutuu hyvin nopeesti...pururadalla ehkä vähän hitaammin kun asfaltilla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom