Punttimimmien palstan kehittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
42
Tuli mieleen tässä, että onko jotain mitä mimmit haluaisi tälle palstalle lisää? Jotain mitä voitaisiin korjata, parantaa, kehittää?

Hirmu samanlaisia kysymyksiä tulee nykyään paljon (miten pitäisi syödä ja koostaa ruokavalio, miten lisätä lihasta+alentaa rasvaprosenttia yhtä aikaa, millaisella ohjelmalla pitäisi aloittaa treenaaminen jos haluaa fitness-kropan...). Pitäisikö näistä asioista tehdä yksittäinen thread, joku aloittajan ABC tai jotain? Joku checklist, mitä tarkistaa (että onko kaikki nämä asiat jo kunnossa) ennenkuin avaa uuden threadin taas samasta aiheesta?

Kisaforum on mielestäni alkanut viimeisen vuoden aikana toimia tosi kivasti kun mimmit kirjoittelevat sinne aktiivisesti. Tälle perusosiolle on myös tullut tosi mukavasti keskustelua kilpailemisesta tuonne kysy fitnesskisoista -threadiin. Miittejä on järjestetty, kirja on kuvattu täyteen upeita kuvia punttimimmeistä, porukka on tutustunut toisiinsa, uusia tyttöjä tullut hurjasti lisää - niistä ROCK :rock: meille kaikille!

Mutta mitäs me vielä haluttaisiin lisää? Tänne vapaasti ideoita ja ehdotuksia, antaa ajatusten lentää!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mielestäni tämä mimmien osio on kyllä aika sekava, kun kaikki topicit on yhdessä kasassa. Moni hyvä ketju hautautuu jonnekin sivulle sata, ja sitten tulee monta samanlaista/tapaista uutta ketjua.

Jos olisi mahdollista jakaa Punttimimmien alle vaikka treeni + ravinto -osio ja toinen, "muut"-osio, helpottaisi huomattavasti.

Ja ehdottomasti kannatetaan jotain FAQ-, ABC- tms. ketjuja!

Kannattaisi tehdä tuollainen samanlainen jako kuin yleisellä puolella eli treeneisträ oma ja ravinnosta omansa, ei ehkä yhdessä koska sekin sitten paisuisi massiiviseksi osioksi.. Jotain sellaista.

Ja sitten muita osiota kehiteltäisiin kaikkia palveleviksi, ei siis kokonaista formaattia minulla päässäni, checklist aloittelijoille ym. ja faq-ketjut hyviö ajatuksia kyllä!

Tajunnanvirtaa tämä teksti, ottakaa siitä sitten selvää :D

Mielestäni tämä mimmien osio on kyllä aika sekava, kun kaikki topicit on yhdessä kasassa. Moni hyvä ketju hautautuu jonnekin sivulle sata, ja sitten tulee monta samanlaista/tapaista uutta ketjua.

Jos olisi mahdollista jakaa Punttimimmien alle vaikka treeni + ravinto -osio ja toinen, "muut"-osio, helpottaisi huomattavasti.

Hieman sekavahan tämä nyt tälläisenään on. Tuo Ultimecian ehodotelma voisi tehdä palstasta helpommin luettavamman. Eli erikseen treeni+ravinto -osio ja sitten joku yleinen/muu -osio.

+ tietenkin nuo aloittelijan-ABC ja FAQ-ketju

edit. vai onko tarvetta vielä jakaa treeni ja ravinto -osio erkseen...:confused: edt.2 tuskin

Ei ehkä ole mun makuun tarpeeseen tehdä mitään lisäalaosioita, tämähän pelittää näinkin ihan loistavasti. Tuo kisaosio on ylihyvä, ja mukava ku kokoajan vaan enemmän kisaavia tyttöjä on ruennut siellä kirjottelemaan. Muutakin oheistoimintaa on ollut mukavasti, kiitos puuhaneitien Faidran ja Ironbuttin.:thumbs:

Niin ja tokihan tuollainen ABC tredi olis ihan loistava, jos jollakin riittää aikaa ja energiaa sen väsäilyyn.

Toki tyttöjen oma roinapuoli rokkais, mutta taitaa olla sellaisesta ihan turha haaveilla tässä maassa.

Zone-sarja -42%
Juu, jako aihealueisiin kuulostaa hyvältä.

Ja kun itse olen mieltänyt nuo "mitä söin tänään"- ja treeniohjelmaketjut sellaisiksi, joista aloittelijat(kin) voivat etsiä tietoa ja esittää kysymyksiä, niin siitä huolimatta samanlaisia kysymyksiä tulee uusina ketjuina vähän väliä. eli ilmeisesti kaikki eivät sitten niihin valmiisiin ketjuihin osaa mennä ensin lueskelemaan ja kirjoittelemaan. Ei niissä muuten mitään ongelmaa ole, mutta kun monet muut ketjut hukkuvat sitten helpommin niihin samankaltaisia asioita käsitteleviin lukuisiin ketjuihin, joihin löytyy jo vastaukset moneen kertaan.

En mä nyt tarkoita mitään sellasta, että turha kysellä mitään, jos et ole lukenut ja sisäistänyt kaikkea täällä sanottua, itsekin olen ihan noviisi mitä tulee treeniin ja ruokavalioon. Monesti vain tuntuu siltä, että ei ole yhtään viitsitty lukea muiden kysymyksiä ja vastauksia ihan samasta aiheesta.

Juuri tuollainen aloittelija/faq-ketju voisi olla paikallaan ja siinä vois viitata noihin jo olemassa oleviin ketjuihin. Ja ekassa postissa vois lukea selvästi, että näihin peruskysymyksiin löytyy vastauksia täältä ja että aiheeseen liittyvää keskustelua kannattaa jatkaa samassa paikassa.

Täysin samaa mieltä!

Siis mä ainakin olen tutustunut vanhoihin threadeihin ennen kuin olen mitään alkanut kyselemään. Sitten kun niihin laittaa jonkin kysymyksen sinne väliin niin harvoinpa saa vastausta kun ei niitä enää kukaan jaksa lukea. Sinne ne hukkuu eikä kysyjä saa apua. Siksi en ihmettele vaikka uudet/aloittelijat/vasta rekisteröityneet pistää uutta threadia pystyyn. Onko kellään tietoa kuinka pitkäksi aikaa nämä tallentuu jonnekkin? Itse olen lukenut jopa vuoden 2002 juttuja täältä.. Ja voiko omia viestejä mitenkään poistaa jos haluaa?

Liikaa ei voi FAQ periaatetta käyttää, koska jokainen treenaaja on yksilöllinen. Pakkotoisto nimenomaan toimii periaatteella "kysy, niin katsotaan mikä on tilanne". Jokainen saa siis juuri omaan ongelmaansa vastauksia.

Aluejakoa voisi mahdollisesti harkita, mutta se on tehtävä tarkkaan. Kannattaisin jakoa mimmien osatolla niin, että teemme täysin uudesti jaotetun Punttimimmit osion.

Eli käytännössä forumin pääsivulla olisi noin kuten nytkin, eli mustalla merkattuna Punttimimmit. Sen alla sitten kuten muillakin alueilla, olisi Treeni, Ravinto ja yleinen keskustelu. Nuo kolme pitäisi riittää, sillä forumin pääsivun selkeyttä pitää painottaa.

En halua laittaa mimmien osioita alaosioiksi ja väheksyä niin mimmejä, vaan ne lykättäisiin sitten suoraan pääsivulle kuten kaikki muutkin alueet.

Mitä mieltä olette tästä?

Samoin kaikki kehitysehdotukset otetaan vastaan, olen valmis paneutumaan mimmien omiin juttuihin voimakkaasti ja teillä kaikilla on sananvaltaa.

Mahdollisuudet ovat rajattomat.

Jos vetäsemme forumin pääsivulle oman jaotellun Punttimimmit osion, on se todella iso askel ja kannatan sitä itse. Punttimmmit ovat kasvaneet huomattavasti ja haluaisinkin nähdä, että Faidra keräisi aktiivisen kehittäjäryhmän, jotka kehittävät punttimimmien osiota. Kaikki muutokset käydään kuitenkin lopuksi mun kautta, mutta kaikki ehdotukset otetaan vastaan.

Naisten treeniin liittyy niin paljon myyttejä (esim. juuri nämä paljon hoetut "En voi treenata ettei tule heti kamalia isoja lihaksia", "Pitää syödä kuin pikkulintu, ettei liho", naisten treenin erilaisuudesta miesten treeniin jne.). Joku joka osaa hyvin kirjoittaa, voisi kirjoittaa artikkelin joka kumoaa nämä uskomukset ja tämän voisi sitten laittaa tuohon ylös threadiksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Missukka, juuri tuollaista ABC-threadia tarkoitin. Mä voin sen kyllä tehdä kunhan kisat on ohi ja on aikaa taas kirjoitella ajatuksen kanssa.

Mikelle iso kiitos siitä, että olet valmis kehittämään mimmien osiota meidän omien toivomusten mukaan. Tuo osiojako kuulostaa mainiolta. Mitä tykkäisitte seuraavista alaosioista?

-Treeni&ravinto (usein kuitenkin kysytään molemmista samassa threadissa)
-Yleinen keskustelu
-Kisaforum (tänne mielestäni voisi kirjoittaa myös ei-kilpailijat, kuitenkin sillä varauksella että keskustelu liittyisi kilpailemiseen eikä olisi mitä hyvänsä höpönlöpöä)

Mitä tykkäisitte seuraavista alaosioista?

-Yleinen keskustelu
-Kisaforum (tänne mielestäni voisi kirjoittaa myös ei-kilpailijat, kuitenkin sillä varauksella että keskustelu liittyisi kilpailemiseen eikä olisi mitä hyvänsä höpönlöpöä)

Treeni&ravinto erilleen:thumbs: .

Minä en taas oikein ymmärrä sitä, että pitäisi olla mimmeille oma treeni/ravinto-osio. Se vaan lisäisi käsitystä, että naisilla olisi nämä asiat hyvinkin erilaisia kuin miehillä (voi tietty olla, että ne onkin, ehkä olen väärässä tässä asiassa :jahas: ). Just joku asiallinen thread noista perusjutuista ja naisten treeniin ja syömisiin liittyvistä myyteistä. Kisathread, johon myös kisailemattomat voisivat kirjoitella, olisi tervetullut.

Vanha Paarma täältä kommentoi : oon Faidran kanssa toudellakin samoilla linjoilla! Oon yrittänyt kahlata tässä useampaankin kertaan PunttiMimmien osiosta ravintoon liittyviä asioita, niin että tosiaan pääsisin tähän hommaan kiinni, niin kyä se on ihan pirun vaikeeta löytää just sitä mitä ettii:D tai sitten oon ihan kaamee puusilmä. Ja tietenkin sitä on käytetty tota haku-nämiskää mutta, mutta...
Enisei, selkeyttäis tätä hommaa hienosti, kun kerta meillä on tällainen loistava PunttiMimmi osio!:rolleyes:

Sinänsä mun suhtautuminen on ristiriitainen.

Tavallaan koen, että niitä ravinto- ja treenausjuttuja pitää tsekkailla tuolta yleiseltä puolelta - tuleeko kuvasta jotekin vääristynyt, jos tehdään MIMMIEN treeniosio ja MIMMIEN ravinto-osio?

Toisaalta naisten treenaaminen ja syöminen ON erilaista. Muutenkin kun tällainen omaa ruumista niin tarkkaan noudatteleva laji on todella yksilöllinen, voisi meidän naisten suorituspaineita helpottaa se, että meillä olisi luvallisesti ihan omat treeni- ja ravintopuolet, joissa emme vertautuisi miehiin. Monipuolinen ja kokonaisvaltainen itsensä kouliminen kuitenkin on kaikilla meillä mielessä. Etenkin ruokailemisesta on vaan niin vaikea ruveta miesten kanssa puhumaan, kun liikutaan ihan kirjaimellisesti eri sfääreissä. Naisille laskeminen ja monipuolisuuden ylläpitäminen ovat oikeasti paljon olennaisempia asioita kuin miehille, koska se kaikki on haettava paljon pienemmästä määrästä ravintomassaa ja siksi edellyttää haukansilmää ja rautaista tahtoa. ;)

Onko sitten toisaalta oikein, että mimmit saavat kirjoitella "miesten" eli yleiselle puolelle, muttei päinvastoin? Ehkä vain yleisen keskustelun pitäisi mimmipuolella olla miehiltä kielletty (koska siihen just liittyy kaikki nämä rakkaus- ja intiimipuolet, joiden takia miesten ei kovasti tänne toivota kirjoittelevan - jos olen oikein ymmärtänyt) ja ravinto-/treeniosioon saisivat kaikki haluavat kirjoitella, vaikka ne olisivat enemmän mimmeille suunnatut? Siten kaikki asiantuntijat voivat halutessaan kommentoida ravinto- ja treeniasioita sukupuolesta huolimatta.

Eli käytännössä forumin pääsivulla olisi noin kuten nytkin, eli mustalla merkattuna Punttimimmit. Sen alla sitten kuten muillakin alueilla, olisi Treeni, Ravinto ja yleinen keskustelu. Nuo kolme pitäisi riittää, sillä forumin pääsivun selkeyttä pitää painottaa.

Tää vaikuttaa musta selkeältä jaolta.

Punttimimmit on eräänlainen oma yhteisönsä, mikä on tosi kiva ja pelkkä positiivinen juttu. Kaikenlaiset tempaukset esim. tuo kirja ja miitit mitä on ja tulee olemaan, on tosi mukavia. Mutta ei munkaan mielestä tarvisi erikseen mitään alaosioita, tekee vähän jotenkin pirstaleiseksi koko touhua. Punttimimmit osio itsessään on loistava, samoin kuin tuo kisafoorumi ihan helmi. ja mun mielestä ihan riittävä ja loistava tuollaisenaan.

Edit. Korostetaan nyt vielä, ettei tällaiset uudistukset varmasti ketään haittaisi. Kunhan toin hieman myös toisensuuntaisia ajatuksia esille.

-Yleinen keskustelu

Kannatan tätä Faidran ehdotusta.

On totta, että miesten ja naisten treeni- ja ravintojutuilla ei ole sinänsä mitään eroa, mutta fakta taitaa kuitenkin olla, että aloittelevan naisen on usein helpompi kysyä neuvoa täällä mimmipuolella, kuin tuolla yleisellä.

On totta, että miesten ja naisten treeni- ja ravintojutuilla ei ole sinänsä mitään eroa, mutta fakta taitaa kuitenkin olla, että aloittelevan naisen on usein helpompi kysyä neuvoa täällä mimmipuolella, kuin tuolla yleisellä.

Gilly luki ajatukseni. Tuo treeni ja ravinto -osio olisi kyllä tarpeellinen. Sitä voisi jotenkin pyrkiä painottamaan, että naisten treeni- ja ravintoasiat eivät sinänsä eroa miesten vastaavista, mutta että nuo osiot ovat nimenomaan naisten kysymyksiä varten. Musta mimmien palstan yksi pääpointti on se, että aloittelevat/kiinnostuneet mimmit saavat kysyä nimenomaan toisilta naisilta.

Ymmärrän kyllä hyvin tuon Annienkin pointin, enkä ainakaan itse halua kamalasti lokeroida mimmipuolta erilleen muusta Pakkiksesta (kirjoitan enemmän muualle muutenkin). Mutta näyttää vaan siltä, että täällä on niin perkeleesti noita meikki/ihmissuhde/jotain muuta ketjuja (joista pidän, en halua niitä pois), että on vaikea löytää niitä punttaamista koskevia juttuja sieltä välistä.

Itse olen rekkautumisen jälkeen luppoaikoina selaillut noita vanhoja ketjuja ihan viimeiselle sivulle asti ja löytänyt paljon asiaa. Tuo haku ei ainakaan mun aivotoiminnalla tunnu kuitenkaan toimivan mitenkään ihanteellisesti ja luulen, ettei kovin moni jaksa minnekään 2003 asti selata ennen postaamista. Eikä välttämättä tarvitsekaan, mutta... noh, mä vaan kannatan tuota jakoa ja nimen omaan siksi, että varsinainen asia (treeni + ravinto) olisi paremmin esillä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom