Punttimimmi(t) polAMKiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Streli
  • Aloitettu Aloitettu
Moro,

Olen uusi pakkotoistolainen ja pakkohan tänne oli tulla heti kyselemään, onko muita mimmejä hakemassa PolAMKiin seuraavassa haussa? Koulutusrakennehan uudistuu ja seuraava haku on aikaisintaan tämän vuoden lopulla.

Itse olen 28-vuotias alanvaihtaja; tällä hetkellä työskentelen tekniikan alalla toimihenkilötehtävissä, mutta konttorirottana oleminen ei kyllä tunnu todellakaan omalta alalta. Hain nyt Hyriaan aikuispuolelle töiden ohessa opiskelemaan turvallisuusvalvojaksi (tuosta siis tulee olemaan hyötyä ihan nykyisissä työtehtävissäkin) ja kovin olisi tavoitteena aloittaa opiskelu näin aikuisena poliisi AMK:ssa. Toisaalta on hurjaa luopua vakituisesta työpaikasta ja tuloista, mutta enpä voi sanoa, että kovin tyytyväinen ja onnellinen tämän hetkiseen työhöni olisin.

Hep! Ilmoittaudun :)

Omaa taustaa sen verran, että juurikin turvallisuusalan perustutkinto suoritettu, armeijassa vuosi sotilaspoliisi alikersanttina ja nyt turvallisuusalalla työkokemusta reilu vuosi kertynyt. PolAMKkiin hakeminen ollut mielessä 14-vuotiaasta asti ja seuraavaan hakuun aijon iskeä. ;) Tavoitteellisen salilla treenaamisen pääsin aloittamaan vasta kunnolla armeijan jälkeen. Aikaisempaa fyysisen kunnon testiä olen kerran jo kokeillut kokonaisuudessaan suorittaa ja se ei liian haastavalta silloin tuntunut, silti kovaa treeniä vielä koska aina voi olla vielä parempi!
Eniten itse jännitän tutkintokielen kokeita.

Ja tottakai jos sinusta poliisin ammatti tuntuu oikealta ammatilta, niin go for it! Turha sitä on jäädä alalle tai töihin missä ei viihdy, itseään on osattava kuunnella vaikka riskejä joutuisikin ottamaan. :) Olet hyvässä iässäkin hakemaan minun mielestä, kun on kokemusta työelämästä, niinkuin elämästä ylipäätänsä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom