puntti ja aerobinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja praivet
  • Aloitettu Aloitettu
mitä mieltä jos tekee puntin 3 kertaa viikkoon ma,ke,pe ja heti puntin jälkeen tekisi aerobisen joka olisi kestoltaan about. 45min? näin ainakin sais tarpeeksi huilipäiviä ja ei tarvisi uhrata huilipäiviä aerobiseen :)

palautusjuoma varmaankin vasta lenkin jälkeen?
tavoitteena olisi _ehkä_ hankkia vähän lisää massaa tai pitää edes nämä mitä nyt on :D

kiitos.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
praivet sanoi:
mitä mieltä jos tekee puntin 3 kertaa viikkoon ma,ke,pe ja heti puntin jälkeen tekisi aerobisen joka olisi kestoltaan about. 45min? näin ainakin sais tarpeeksi huilipäiviä ja ei tarvisi uhrata huilipäiviä aerobiseen :)

tavoitteena olisi _ehkä_ hankkia vähän lisää massaa tai pitää edes nämä mitä nyt on :D

kiitos.

No massan hankinnan kannalta aerobinen punttitreenin jälkeen ei ole paras mahdollinen ratkaisu,mieluummin välipäivinä aamuaerobinen jos se on mahdollista.Jos teet aerobisen puntin jälkeen niin jauhot vasta aerobisen jälkeen naamariin.

Oon tehny jo jonkun aikaa sillälailla että ekaks sali ja sitten uinti. Ei mitään kovin kovaa uintia vaan silleen että kokoajan liikkeessä perusvauhtia noin 30min. Pitäiskö laittaa uinti ennen salia vai toiselle päivälle? Mieluiten pitäisin samana päivänä kun salipäivinä on mukavasti aikaa ja muulloin ei viittisi mennä salille uimaan (salilla on uima-allas). Onko sillä aerobisella niin iso vaikutus massan & voiman hankkimiseen että pitäisi muuttaa järjestelyä?

Uiminen on mun lempi aerobinen, pyöräily tai kävely/juoksu tuntuu vaan niin tylsälle ettei toi aamulla lenkille systeemi oikein houkuttele.

On aerobista ja aerobista. En usko, että joku 30 minsaa uintia vaikuttaa yhtään mihinkään. Sen sijaan en ymmärrä, että miten on mahdollista vetää tehokas puntti ja omata sen jälkeen paukkuja esim. 9 kilsan reippaaseen lenkkiin. Silleen se on mulla joskus onnistunut, että olen vetänyt kevyen 6 kilsaa ikäänkuin lämmittelyksi ja siihen puntit päälle. Lähtökohtaisesti mä näen sen niin, että oli treeni mitä hyvänsä, niin jotta siitä olisi hyötyä, on sen jälkeen oltava kohtuu sipissä. Itse siis juoksen säännöllisesti, mutta en koskaan salipäivänä. Ai niin: semmosta mä olen kyllä joskus tehnyt, että olen vetänyt aamulla salin ja illalla lenkin. Tai toisinpäin. Ei se mitään fiksua hommaa kyllä ole...

uuups! niin ja tietysti aerobinen on kunnon kohotukseen ja sen ylläpitoon
ei siis rasvanpolttoon :)

praivet sanoi:

kiitos.

Ehdottaisin että otat nuo aerobiset ohjelmaasi eripäiville puntin kanssa. Itselläni ei ainakaan onnistuisi samana päivänä molemmat. Riippuu tietysti paljon siitä mitä teet aerobiseksi harjoitteeksi. Onko kuinka raskasta jne.
Mä pelaan futista kolme kertaa viikko ti-to-su ja punttia ma-ke-pe. Lauantai oon "pyhittäny" lepo- ja mässäilypäiväksi. :piis:

Mitenkä porukka on ottanu palautusjuoman aerobisen treenin jälkeen? Esimerkiksi jos illalla on aerobinen klo 19.00 - 20.30, niin missä suhteessa kannattaisi sekoitella protskua ja hiilareita? Noin 1h 30 min juoksupainotteisen aerobisen jälkeenhän keho tarvitsee ilmeisesti noita hiilareita suuremmassa määrin kuin puntin jälkeen? Puntin jälkeen oon vetäny 1dl protskua, 1dl maltoa ja kreatiinia 1tl. Eli: Pitäisikö malton määrää nostaa aerobisen harjoitusten jälkeen?

ringside sanoi:
On aerobista ja aerobista. En usko, että joku 30 minsaa uintia vaikuttaa yhtään mihinkään.

Varmasti vaikuttaa, kaikkihan riippuu intensiteetistä.

Jub sanoi:
Oon tehny jo jonkun aikaa sillälailla että ekaks sali ja sitten uinti. Ei mitään kovin kovaa uintia vaan silleen että kokoajan liikkeessä perusvauhtia noin 30min. Pitäiskö laittaa uinti ennen salia vai toiselle päivälle? Mieluiten pitäisin samana päivänä kun salipäivinä on mukavasti aikaa ja muulloin ei viittisi mennä salille uimaan (salilla on uima-allas). Onko sillä aerobisella niin iso vaikutus massan & voiman hankkimiseen että pitäisi muuttaa järjestelyä?

Minä treenasin alkukeväästä niin että 3 kertaa viikossa puntti ja sen jälkeen uimaan. Uin kroolia 70% ja rinulia loput. Olkapäät meinasivat olla aika jumissa, mikä johtunee kroolauksesta ja tekniikastani. Rinulilla (millä ehkä suurin osa kuitenkin vetää) en huomannut mitään ongelmia.
Eli jos mun nyt pitäisi rakentaa treeniohjelma johon pitäs uinti ja puntti sisällyttää, jakaisin treenit taas kolmelle päivälle viikossa ja uinti aina salin jälkeen.

H.C sanoi:
Varmasti vaikuttaa, kaikkihan riippuu intensiteetistä.

Minä treenasin alkukeväästä niin että 3 kertaa viikossa puntti ja sen jälkeen uimaan. Uin kroolia 70% ja rinulia loput. Olkapäät meinasivat olla aika jumissa, mikä johtunee kroolauksesta ja tekniikastani. Rinulilla (millä ehkä suurin osa kuitenkin vetää) en huomannut mitään ongelmia.
Eli jos mun nyt pitäisi rakentaa treeniohjelma johon pitäs uinti ja puntti sisällyttää, jakaisin treenit taas kolmelle päivälle viikossa ja uinti aina salin jälkeen.

Nimenomaan. Uinnin intensiteetistähän se riippuu. Jos täysillä vetää tuon 30min, niin varmasti vaikuttaa punttitreeneihin. Alkuvuodesta olen punttia vetänyt 3-4krt/vk ja lähes jokakerta uinut salin jälkeen 500m rauhallisesti. Aikaa tähän kuluu itselläni n.20min. Huomioin myös tuon että kroolauksella olkapäät saa jumiin jo vähäisimmälläkin intensiteetillä, kun taas rintauinnilla uinti käy leppoisasta palauttelusta. :thumbs:
Harmi vaan että kesäaikana paikallisessa uimahallissa on allas suljettuna. Saapa nähdä jaksaako sitä uimarannalle lähtee salin jälkeen, kun "rantakuntoonkin" on matkaa n.10kg. :nolo:

Laitetaas tähän threadiin.. eli mihin väliin minun kannattaisi ottaa palautusjuoma, vai kannattaako ollenkaan? Käyn salin jälkeen uimassa ja aikaa siihen menee suihkuineen ym. noin tunti. Rasvanpoltto ei olisi pahitteeksi, eli näiden välissä ei varmaankaan kannata ottaa? Entä onko palautusjuomasta mitään hyötyä, jos otan vasta uinnin jälkeen?

DogToffee sanoi:
Laitetaas tähän threadiin.. eli mihin väliin minun kannattaisi ottaa palautusjuoma, vai kannattaako ollenkaan? Käyn salin jälkeen uimassa ja aikaa siihen menee suihkuineen ym. noin tunti. Rasvanpoltto ei olisi pahitteeksi, eli näiden välissä ei varmaankaan kannata ottaa? Entä onko palautusjuomasta mitään hyötyä, jos otan vasta uinnin jälkeen?

Kiristellessä on salin jälkeen imo yksi parhaita aikoja tehdä (kevyehköä) aerooppista. Toki on mahdollisuus että se syö kasvupotentiaalia mutta rasvanpolton kannalta siinä on muita hyviä puolia.

Palautusjuoma vasta uinnin jälkeen, siitä on hyötyä silloinkin kun vain tähtää siihen virtuaaliseen parin tunnin aikaikkunaan treenin päätyttyä.

Hei, kiinnostaneeko tämä ketään, mutta kerronpa silti :)

Olen yleensä tehnyt puntti- ja juoksutreenien kanssa semmoisen jaon, että tavoitteena on käydä 3 kertaa viikossa salilla ja juosta joka toinen päivä ensin parina päivänä 8-10 km vaudikas lenkki ja viikossa yksi pidempi (15-18 km) hidas lenkki. Noh, tuon pidemmän lenkin päivänä ei salille ole hinkua, mutta lyhyemmistä lenkeistä saa niin paljon virtaa, että olen käynyt salilla joskus juoksulenkin JÄLKEEN ja sitten syömään. En tiedä onko tämä lihaskasvun kannalta ihanteellista, mutta jälkeen päin on hyvä olo...

Ehkä joku asiantuntija osaa arvostella tämän käytännön...

Iloiset syysterveiset kaikille ja voimaa ja vauhtia pimeisiin päiviin!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom