Puntilla vaikutusta rumpujensoittoon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ptrfd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Harrastan aktiivisesti rumpujensoittoa ja oon treenannut aktiivisesti vuoden.
Oon kuullut monesti juttua, että puntilla käymisestä olisi haittaa rumpujensoittoon, (esim. nopeus, kestävyys, dynamiikka) mutta olen kuullut myös että siitä on selkeää etua. Eli ristiriitasia on vastaukset olleet.
Kysynkin nyt, että onko teillä kokemusta tai selkeää infoa asiasta? Sen tiedän että aerobinen liikunta on aina hyvästä, soittimessa kuin soittimessa.

No rasitus on ainakin täysin erilaista, eli maitohappojen kanssa voi tulla probleemaa. Monasti olette varmaan huomanneet, miten esim jonkun simppelin hehkulampun vaihtaminen katossa puuduttaa olkapäät vaikka pystyisi punnertamaan sarjaa 100 kilolla heittämällä. Erilainen rasitus voi tuoda ongelmia kestävyydessä jos lihasmassaa on enemmän. En ole koskaan nähnyt kovin lihaksikasta rumpalia.

Nicholas Barker

barker on ollu pitempään massa-kuurilla joo :)

kyllä ainakkii ite huomasin sillon ku soittelin vielä, että paikat jäkistyy-> mahollisesti tarkkuus ja nopeus kärsii

sitten ei jaksanu vettää ennää nii pitkään (mutta osittain tätä korosti huono tekniikka :D )

Ei rumpalin tai muunkaan muusikon tarvitse olla lihaksikas, mutta muistaakseni ainakin hevirumpaleista Kai Hahto ja Heikki Malmberg tekevät jonkunlaista punttijumppailua, siis haastattelujensa perusteella. Siis tavoitteena ei ole heillä tietenkään maksimivoima tai lihasmassan lisäys, vaan ammattirumpalin kremppojen ja vaivojen ennaltaehkäisy, ihan vaan verryttely ja kuntoilu.

No se on sitten meikän oma valinta tuo lihasmassan tavoitteleminen, ehkä olen tyhmä, mutta en tosiaan meinaa jättää puntilla käyntiä väliin enää kun siitä kerta innostuin. Pitää koittaa sopeutua tulevaisuudessa, jos ongelmia ilmenee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri kyllä valitteli aikoinaan että on hidastunu soitossa ku teki punttia kovaa... Vaihto sit kevyempään ohjelmaan, mut en muista kuinka paljon sit tuli eroa entiseen.

Tuli äkkisiltään mieleen, että oon kuullut että säkin hakkaamisella vois olla hyötyä näissä asioissa. Perustuu johonkin, en muista mihin :D

Tuskin tulee sulla ptrfd ongelmia, jos vaan pidät kunnolla huolen lihastasapainosta ja liikkuuvuudesta. Et reenaa ittiäs ikijuntturaan, etkä kipeeksi, niin uskon, että rumpaloinnin ja kehoilureenin voi ihan hyvin yhdistää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom