Pummpia ja muuta jumppaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Silakka
  • Aloitettu Aloitettu
Kysyisin sellaista, että mitä mieltä olette Body Pumpista yms. muista Les Mills treeneistä? Tarkoituksena olisi mulla saada rasvaa palamaan ja kroppaa timmimpään kuntoon...

Nostan kyllä punttia salilla yms. mutta joskus tekee mieli jotain erilaista, ja pohdin vaan että mikähän noista aerobisista harjoituksista kuluttaa eniten kaloreja - Les Mills ainakin väittää että pumppia voittanutta ei ole (mutta niin mäkin sanoisin...). Pumpissa tulisi vähän painojakin nostettua.

Käyttekö salitreenien lisäksi tekemässä mitään muuta?

Silakka

Pumpissa käyn minäkin n.1-2kertaa viikossa,ja spinningissä samoin 1/vko-joka 2.vko...Ihanaa rääkkiä!!!Ja rasva kyllä palaa,sehän siinä vaan on,että treeni "kärsii",eli rauta ei ihan samalla volyymilla nouse kuin väliviikolla.Koiran kanssa tulee vedettyä lenkkiä myös.Jo aikaisemmin kyselinkin vähän samaa,että paljonkos sitä aerobista suapi viikossa tehdä,ja missä välissä palautusjuoma?Salilta lenkille,juoma ennen vai jälkeen lenkin:confused:

pumppia olen minäkin pariin otteeseen kokeillut ja paikat oli aikas hapoilla..niin se lihaskestävyys..:rolleyes: pump on kehitetty ihan järkevästi sisällöltään, se tosiaan huijaa oikeaan liikerataan..

spinnaan normaalikaudella useamman kerran viikossa, teen ne lähinnä aamuisin ja kevyemmällä sykkeellä on kyllä aika tehokas rasvanpolttoon..valitettavasti lihasmassa kärsii myös hippasen, mutta kivaa se on.Huippua!:)

tanssiminen kuuluu kuvioihin, joko tunneilla tai omana treeninä.Body balance/joogahan olisi mainio vaihtoehto ja lisä, mut ei ehi, ei ehi..kokeillut olen.

steppiäkin kokeilin, mutta se lauta meinas hyökätä mun päälle, totesin että parempi pysyä poissa:D

Sanniella:
palautusjuoma kandee ottaa salin ja lenkin jälkeen jos lenkin haluat tehdä rasvanpolttoa ajatellen, muuten voit ottaa välissä. Salin jälkeen keho on sen verran tyhjillään ja kun sitä lähdet juomalla täyttämään, niin keho käyttää sen energiaksi lähinnä ensimmäisenä..:)

Itse käyn spinnaa ja lenkkeilee. Mulle on annettu semmoinen ohje, et jos salilla treenaa säännöllisesti jaetulla ohjelma, ei body pumpissa käynti ole enää tarpeellista (loogisesti), mutta ei edes pumpin kannalta. Enemmin käy sitten vaikka spinningissä tai aerobicissä (juuri sitä rasvaa polttamassa)

Tapaan kavereita kerran vkossa pacen tai spinnin merkeissä. Nyt olemme tosin ajatelleet ottaa syrjähyppyjä Body Combatin puolelle. :)

Tää BodyCombat on kyllä huippu! Saa purkaa samalla vähän aggressioitaan... :D Sääli vaan, et tää sali, jonka ohjelmistoon nää Les Mills tunnit kuuluu, on aivan törkeen kallis! :mad:

Löysin tämmöisen vuoden taksien threadin ja ajattelin nostaa sen esiin jos uusillakin punttimimmeillä olisi ajatuksia lisättävänä lattiatunneista. Mun suosikkitunnit löytyy kanssa Les Milssin valikoimasta. Body Combat ja Body Balance on toiminnut hyvin punttitreenin lisänä. Ainoana miinuksena on tylsistyminen ohjelmaan kolmannella kuulla. (Eli jos ei joku tiedä, niin ohjelma pyörii saman kolme kuukautta ja vaihtuu sitten uuteen).

Pumpissakin kävin ennen, mutta nyt kun on neljä kertaa salia viikossa, niin ei ehdi palautua siihen. Ajattelinpa tehdä niin, että joka neljäs viikko olisikin Body Pumppi viikko ja kävisin siellä punttisalin tilalla. Luin Taluksen kirjasta hänenkin tekevän välillä todella pitkiä sarjoja hermotuksen parantamiseksi. Normaalisti salilla toistoni pyörii 6-16 väliilä. Onko teillä kokemusta vastaavasta systeemistä?

Itse pidän kevyemmän viikon joka neljäs viikko. Kevyellä viikolla käyn joko pumpissa tai sit salilla teen n. 70% niistä painoista, joilla normaalisti treenaan ja teen toistoja useamman lisää. Pumppi on ihan ok ollut itselleni kevyemmällä viikolla, mutta jostain syystä on ollut suositumpi tuo edellinen vaihtoehto(70% painoista, useampi toisto). Jaksaa sit paremmin taas painaa seuraavilla viikoilla ja tosiaankin pääsee kropan tukirakenteet ja lihasten kiinityskohdat voimistumaan&saamaan lepoa treenistä.

Miten on, onko mimmeillä tapana pitää totaalilepoviikkoja treenikierrossaan? Tarkoitan siis ettei käy puntilla, eikä tee aerobista? Eli löhöää vaan...itsellä tulee "pakollisia" lepoviikkoja toisinaan (n.kerran kahdessa kuussa) koulu yms. kiireiden takia ja silloin meinaa ahdistaa... :whip:

Välillä tulee löysempiä viikkoja ja kyllä samat fiilikset on kuin hkaroliinallakin. Mutta elämän realiteetit on ne, että työ ja opiskelu menee edelle....

Olen päättänyt kyllä tänä vuonna, että yritän järjestää treenini tavoitteellisemmin ja koetan suunnitella opiskelu ja työasiat treenien kanssa järkevämmin, aina se ei tietenkään onnistu, kun ei ole minusta kiinni!

Hippo sanoi:
Välillä tulee löysempiä viikkoja ja kyllä samat fiilikset on kuin hkaroliinallakin. Mutta elämän realiteetit on ne, että työ ja opiskelu menee edelle....

Olen päättänyt kyllä tänä vuonna, että yritän järjestää treenini tavoitteellisemmin ja koetan suunnitella opiskelu ja työasiat treenien kanssa järkevämmin, aina se ei tietenkään onnistu, kun ei ole minusta kiinni!

Mä opiskelen ja käyn töissä pari kertaa viikossa. Joudun suunnittelemaan treeniaikatauluni etukäteen kalenterin kanssa ja olen kyllä onnistunut siinä tosi hyvin. Tuntuu, että jaksaa paremmin kun on jokin harrastus, johon panostaa, muuten tulisi kuitenkin vaan maattua sohvan pohjalla se vähäinenkin vapaa-aika. Kun on tottunut tälläiseen elämään (kiireinen), menee se omalla painollaan eikä tunnu liian raskaalta.

Vedän itse pumppia, joten tunti tulee väkisinkin viikko-ohjelmaani, mutta otan ne peruskuntokaudella ja kilpailuunvalmistavan kauden alkuosassa tavallaan peruskestävyystreeninä. Ei siinä pumpissa tosiaan lihaksia kauheasti kasvatella. Muuta peruskestävyystreenejä kuin omat jumpat ei sitte kauheasti viitti tehdä, ettei mee kulutuksen puolelle.

Mä olen nyt vasta viimeaikoina tutustunut pumppiin, ja kokenut sen tosi hyväksi. Ennen kävin ahkerasti body aerobicissa, mutta koin ne liikesarjat vähän turhiksi (sen lisäksi etten oppinut niitä ja astuin vaan aina muitten varpaille). Olen koittanut tehdä siellä vähän pienemmillä painoilla ettei se häiritsis seuraavan päivän punttitreeniä.

Innostuin tässä kerran säkkiäkin hakkaamaan salilla. Sykealue muuten tuolloin juoksulenkkini luokkaa! Ja sain vielä läpsiä menemään ihan rauhassa niin ettei kukaan muu ollut kattelemassa (=nauramassa). Ajattelin ottaa tavaksi, siitä tuli loistava fiilis. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom