PS3 rikki - korjauttaminen pk-seudulla?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moi

Meitsin PS3 on ollut jo pidempään käyttämättä "määrittelemättömän laitevian vuoksi".
Eli vehjes ei käynnisty, vaan piippaa ja vilkuttaa keltaista valoa. Kyseessä on siis ns. YLOD (yellow light of death).

Osaisitteko neuvoa pk-seudulla jonkin tahon, joka korjaisi tuommoisen kätevästi?
En viitsi ostaa uutta myllyä, sillä paljon pelitallennuksia lepää tuossa vanhassa.. laite on nelisen vuotta vanha, joten takuu on ummessa.

Vinkeistä olisin kovin kiitollinen! Itse en halua yrittää edes ohjeiden mukaan korjata tuota myllyä.. saisin varmasti aikaan jonkun Turun paloon verrattavan katastrofin. :D:pano:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Huollosta en osaa sanoa, mutta tuossahan on varsin helppo homma kiintolevyn irrotus/vaihto, eli tallenukset kyllä saa siirrettyä uuteen koneeseen. Olettaen, että se ei ole nimenomaan se kovo, joka on rikki.

Lähetä Nordisk Filmille, YLOD menee virhevastuun piikkiin.
Itselle kävi sama vika kuukausi sitten julkkari PS3:n kanssa. Sähköpostia ND:lle, sieltä vastaus jossa linkki reklamaatiokaavakkeeseen, kaavakkeen täyttö ja pleikkarin kera lähetys ND:lle ja kone tuli korjattuna viikon kuluttua takaisin.
Maksoi 0€, vaikka takuu oli mennyt umpeen 3 vuotta sitten. Tosin pelitallennukset tossa menetti, mutta pieni hinta verrattuna uuteen koneeseen.

Huuto.netistä löytää myös korjaajan noille. Maksoi about 40e ja toimii muistaakseni just stadis. En vaan löytänyt enää sitä ilmoitusta.

Mulla meni omasta bluerayasema rikki :( Jää sininen valo palamaan ja levy ei lähde pyöriin, mahtaakohan siinä toimia sama jatkettu virhevastuu kuin tuon keltasen valon kans?

Mulla meni omasta bluerayasema rikki :( Jää sininen valo palamaan ja levy ei lähde pyöriin, mahtaakohan siinä toimia sama jatkettu virhevastuu kuin tuon keltasen valon kans?
Kantsii toki kokeilla. Jossei onnaa ebay:stä saa alle $50 vaihtoaseman tuohon ja Blu-Ray pyörittimen vaihto PS3:een on triviaali homma. Vaihdoin itse omaan 1st gen PS3:een flektin eilen ja siinä oli jo vähän enemmän hommaa, mutta kyllä tuokin onnistui ilman mitään ohjeita, 7 ruuvia jäi tosin ylimääräiseksi ;) Hintaa tuli postikuluineen alle 30 Eur.

Mulle kävi tämä. Eivät suostuneet minulle korvaamaan, vaikka asiasta jonkunverran väännettiin. Loppujen lopuksi tulivat sen verran vastaan, että olisivat tarjonneet huolettua vanhaa versiota, kalliimmalla kuin millä sai uuden laitteen kaupasta...
Tosin olen kuullut että joillekin on saattanut korvata. Joten ehdottomasti yhteyttä Nordisk Filmiin ja vaadi uusi laite, toivottavasti onnistuu.

ps. pleikkareitahan ei korjata, ainakaan suomessa. Vaan ne vaihdetaan uuteen/aiemmin korjattuun laitteeseen

Omasta meni BR-asema joskus risaksi, ikää laitteella oli silloin n. 2,5 vuotta. Lähetin mailia Nordisk Filmille kera virhevastuu-lomakkeen (oli sillä joku hieno nimikin, jostain kuluttajansuoja-sivuilta bongattu) ja parissa viikossa pamahti tehdaskorjattu kone takaisin.

edit: lomake oli joku "Virhe tuotteessa" tms. on se jossain tallessakin.

Outo homma jos kalliimmalla tarjonneet korjattua, mulle on tullut Nordiskilta mailia että ellei mene takuun/virhevastuun piikkiin, saa tehdaskunnostetun laitteen heiltä 195€:lla.

Tässä se lomake jota ne Nordiskilta tarjoaa kun sinne mailia laittaa: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/reklamaatio/ (eli kyseessä tavaran virhe).

Ehdottomasti kannattaa kokeilla, kaksi kertaa on mulla PS3 hajonnut ja molemmilla kerroilla Nordiskilta "uusi" vastaava tilalle n. viikossa.

Lähetä Nordisk Filmille, YLOD menee virhevastuun piikkiin.
Itselle kävi sama vika kuukausi sitten julkkari PS3:n kanssa. Sähköpostia ND:lle, sieltä vastaus jossa linkki reklamaatiokaavakkeeseen, kaavakkeen täyttö ja pleikkarin kera lähetys ND:lle ja kone tuli korjattuna viikon kuluttua takaisin.
Maksoi 0€, vaikka takuu oli mennyt umpeen 3 vuotta sitten. Tosin pelitallennukset tossa menetti, mutta pieni hinta verrattuna uuteen koneeseen.

Vaihdetaanko tuossa yhteydessä siis kovalevy, kun pelitallennukset menee?
Miten Nordisk Film liittyy tuohon - onko maahantuoja siis? :)

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Maahantuoja juu.
En tiedä vaihtavatko kovon vai onko koko konsoli toinen, en ole noita koskaan itse availlut koska niissä on ne sinetit. Mikäli sinetit rikki/konsolia itse availtu niin NF ei suostu ilmaiseksi konsolia korjaamaan/vaihtamaan.

Maahantuoja juu.
En tiedä vaihtavatko kovon vai onko koko konsoli toinen, en ole noita koskaan itse availlut koska niissä on ne sinetit. Mikäli sinetit rikki/konsolia itse availtu niin NF ei suostu ilmaiseksi konsolia korjaamaan/vaihtamaan.

Oolrait! Kiitoksia kovasti näistä vinkeistä! Otanpa yhdeyttä Nordisk Filmiin. :hyvä:

Eikös pleikkarilla pysty siirtämään ulkoisellekiintolevylle tiedot pleikkarin kiintolevyltä? Kannattaa tuo tehdä ennen mahdollista lähetystä niin säilyy tallennukset.

Eikös pleikkarilla pysty siirtämään ulkoisellekiintolevylle tiedot pleikkarin kiintolevyltä? Kannattaa tuo tehdä ennen mahdollista lähetystä niin säilyy tallennukset.

Ei vaan enää onnistu siinä vaiheessa kun kone ei suostu edes käynnistymään.

Ite sain kanssa samalla vialla varustetun laitteen virhevastuun piikkiin kuukausi takaperin, koneella oli ikää 3,5 vuotta. Noi pelitallennukset on ainoa paska puoli asiassa, pleikan kovalevythän on kryptattuja ja toimivat vain sen kyseisen laitteen kanssa mille ne on alustettu. Eli uusi kone ei vanhaa kovoa tunnista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom