Protskut pierettää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja notko
  • Aloitettu Aloitettu
Päätin tässä aloittaa proteiinien nauttimisen. Päädyin kokeilemaan Fast Protein95:sta sen alhaisen laktoosipitoisuuden vuoksi...kärsin siis laktoosi-intoleranssista.

Kuitenkin ko.tuote aiheuttaa hirvittävät ilmavaivat! Oireet alkaa n.2h nauttimisen jälkeen ja kestää pari tuntia. Näin käy, vaikka ottaisin vain puolet ohjeen mukaisesta annoksesta. Mitään vatsakramppeja en saa, pahaa ilmaa vaan pukkaa niin vietävästi.

Onko jollain muulla ollut vastaavia kokemuksia ja oletko mahdollisesti huomannut jonkun vastaavan tuotteen itsellesi helpommaksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onhan noissa eroa, vähiten mulla tulee häiriöitä kun otan fastin whey + ... jotain sf räkäprotskua on tullu kokeiltua ja verhot lepattaa viell aamullakin.

Joo toi 95 on ihan kauhea turvottaja...

Kysaise luontaistuotekaupasta proteiinijauhetta, joka on tehty kananmunan valkuaisista (nimea enka merkkia muista), mutta on siis taysin maidoton ja laktoositon [makukin on tosin aika :urjo:, mutta jos sekoittaa joukkoon kaakaota ja vaikka riisimaitoa (Rice Dream) niin kylla se alas menee]... En tieda, onko Suomessa (asun talla hetkella USA:ssa) viela tullut markkinoille riisiproteiinijauhetta (?), mutta itse loysin pelastuksen siita :). Ala nyt kuitenkaan tuhlaa rahojasi mihinkaan jauheeseen (ainakaan jos intoleranssisi on yhta paha kuin minulla), joka sisaltaa whey:ta (=heraa), koska se sisaltaa 100% varmasti laktoosia ollessaan maitopohjainen valmiste...

Originally posted by BlackWhiteRose
Kysaise luontaistuotekaupasta proteiinijauhetta, joka on tehty kananmunan valkuaisista (nimea enka merkkia muista), mutta on siis taysin maidoton ja laktoositon [makukin on tosin aika :urjo:, mutta jos sekoittaa joukkoon kaakaota ja vaikka riisimaitoa (Rice Dream) niin kylla se alas menee]... En tieda, onko Suomessa (asun talla hetkella USA:ssa) viela tullut markkinoille riisiproteiinijauhetta (?), mutta itse loysin pelastuksen siita :). Ala nyt kuitenkaan tuhlaa rahojasi mihinkaan jauheeseen (ainakaan jos intoleranssisi on yhta paha kuin minulla), joka sisaltaa whey:ta (=heraa), koska se sisaltaa 100% varmasti laktoosia ollessaan maitopohjainen valmiste...

Onko jenkeissä hyvä treenata / minkä hintaista salikortit ja lisäravinteet ??

Mikas taalla treenatessa :)... Tahan mennessa (oon asunu taalla vasta melkein kolme kuukautta) oon kayny nostelemassa vain yhdella salilla, joten on vahan paha menna antamaan mitaan yleiskuvaa (pitaisi tosin piakkoin menna katsastamaan ainakin lahin Gold's Gym). Kyseinen kuntokeskus (YMCA) on kavelymatkan paassa, (mika on huomattava parannus itselleni Suomeen verrattuna) ja kaikki tunnitkin sisaltyvat jasenhintaan, joka on 27$ kk. Oon alustavaa tiedustelua tehny myos muista saleista ja ainakin taalla on mista valita :)... Lisaravinteista en oo viela ostanu muuta kuin sita riisiproteiinia ja se on n.15$ 650g panikka, eurot ja USA:n dollarithan on kutakuinkin samoissa kurseissa nykyaan(?).

Originally posted by notko

Onko jollain muulla ollut vastaavia kokemuksia ja oletko mahdollisesti huomannut jonkun vastaavan tuotteen itsellesi helpommaksi?

Itsekin olen intoleraatikko, tosin pienet määrät laktoosia ei tee kauhian pahaa.
Minulle Fastin 95 on kyllä aivan oireeton, tietty proteiineissa menee jonkin aikaa kehon sopeutuessa jos yhdenäkin aloittaa suuremman määrän syömisen. (pieretystä viikko/pari)

Jos arvelet että 95:n laktoosi (jota ei taida paljon mitään olla...) aiheuttaa ongelmia kokeile laktoosi entsyymi lisuketta jolla kyllä laktoosi pilkkoutuu.

Epäilen että kyse ei kuitenkaan ole laktoosista ellet ole super herkkä, vaan joko suuremman proteiini määrän syömisen aloittamisesta tai siitä että ko. tuote vaan ei sovi sinulle.

Itselläni on myöskin Protein95 käytössä, eikä siitä ole ongelmia tullut. Kärsin suhteellisen pahasta laktoosi-intoleranssista, mutta silti tuo on nyt ainoa halvempi vaihtoehto perusproteiiniksi (toki soija olisi mahdollinen, mutta se ei oikein maistu). Palautusjuomassa käytän sitten whey+:aa joka myöskin on ongelmaton! Hinta tosin on aika suolainen..

BlackWhiteRose voisitko laittaa jonkin linkin tosta riisiproteiinista, tuoteselostetta ja/tai jotain infoa? :)

Lktoosi

Missään nimessä en usko laktoosin aiheuttavan noita oireita, vaikkakin oireet ovat samanlaiset kuin laktoosin nauttimisen jälkeen. Intoleranssini on aika lievä, eikä 95 sisällä juurikaan laktoosia.

Ilmeisesti syynä on elimistön tottuminen suurempaan määrään protskua. Täytynee vaan jatkaa ja odotella... muuthan siitä enemmän kärsivät kuin minä. :o)

Mikas taalla treenatessa :)... Tahan mennessa (oon asunu taalla vasta melkein kolme kuukautta) oon kayny nostelemassa vain yhdella salilla, joten on vahan paha menna antamaan mitaan yleiskuvaa (pitaisi tosin piakkoin menna katsastamaan ainakin lahin Gold's Gym). Kyseinen kuntokeskus (YMCA) on kavelymatkan paassa, (mika on huomattava parannus itselleni Suomeen verrattuna) ja kaikki tunnitkin sisaltyvat jasenhintaan, joka on 27$ kk. Oon alustavaa tiedustelua tehny myos muista saleista ja ainakin taalla on mista valita :)... Lisaravinteista en oo viela ostanu muuta kuin sita riisiproteiinia ja se on n.15$ 650g panikka, eurot ja USA:n dollarithan on kutakuinkin samoissa kurseissa nykyaan(?).

Onko siellä viel palautusjuomakulttuuri ihan vierasta, mitä se oli viel ainakin pari vuotta sitten?

Mulla keho on ilmeisesti tuttunut protsku jauheisiin. Kun taannoin ostin ensimmäiset pussit heraa, niin paska lensi, kun varpusparvi, mutta nykyään ei tunnu isotkaan määrät enää missään. Toisaalta samoihin aikoihin aloin myös ottamaan proteiinia myös normaalista ruuasta enemmän.
En tiedä sitten johtuko se tuotteen laadusta. Aluks söin jotain Whey8100 heraa, mikä pisti pakin ihan sekaisin. Whe3 ja Bull´s basic ei aiheuta ongelmia.
Mulla oli joskus laktoosi-intorelanssi, mutta se meni loppujen lopuks pois. Maitoa vedän useita litroja päivässä, joten ei pitäis ainakaan laktoosista johtua toi taannoinen pakin sekaisin meno.

No niin, nyt on taas yks tyopaiva ja salitreeni takana, joten on taas aikaa napytella vastauksia pakkotoisto.comiin :)...

Piti ihan ottaa yhteytta isoveljeen 'Suomenmaalla' ja kysaista etta "Mika se nyt olikaan nimeltaan se proteiinijauhe..?" eli Salidyykkari --> se ei ollu Tai Kane vaan jokin SF PROTEIN EGG munanvalkuaisjauhe (1000g). Ilmeisesti markkinoilla on siis ihan useampia merkkeja...

jpm --> Kyseisesta riisiproteiinista on tassa kaikkein kattavin sivu (ainakin niista jotka loysin): http://www.nutribiotic.com/riceprotein.htm eli tuosta loytyy ihan kiitettavasti infoa ja tuoteselosteetkin lopussa. Huomatkaa muuten amerikkalaisten aaliomainen (ainakin itseani valilla aika pahastikin rassaava) tapa merkita tuoteselosteet annoskokojen mukaan eli jauhe ei todellakaan sisalla VAIN 12g proteiinia 100g:sta :p vaan 12g on yhdessa annoksessa, jonka koko on noin 16g. Mielestani ravintoarvot ovat aika hyvin kohdallaan(..?). Itse olen kayttanyt suklaanmakuista jauhetta sekoitettuna (kreatiiniin,) veteen ja suklaanmakuiseen Rice Dreamiin :hmmm:. Sekoittuu/liukenee nesteeseen erittain hyvin ihan pelkalla 'sheikkerilla' ja "paksuus" on kutakuinkin sama kuin jossain pirtelossa (riippuen luonnollisesti nesteen maarasta). Toivottavasti loytyy myos Suomesta edes sita "perusmakua" (tahtoo saada myos itse sitten kun tulee takaisin) :)..!

Siima --> Tuosta 'palautusjuomakulttuurista' en osaa sanoa oikeastaan yhtaan mitaan... Itse en ole viela edes yrittanyt loytaa sopivaa jauhetta (mielessa on kylla kaynyt ja lahiaikoina onkin suunnitelmissa) eli tarjonnasta ei viela ole hajuakaan eika siita onko se 'tosissaan' treenaavilla taalla yleisenakaytantona. [Muscle&Fitness-lehdesta tosin voi itse kukin (keta nyt sattuu kiinnostamaan) vilkaista loytyyko paljonkin palautusjuomamainoksia tms.] Ehka raportoin siita sitten myohemmin uudestaan, ainahan voin tehda alustavaa tutkimusta seuraavan kerran, kun menen suurempaan luontaistuoteliikkeeseen...

Toivottavasti loytyy myos Suomesta edes sita "perusmakua" (tahtoo saada myos itse sitten kun tulee takaisin) :)..!
Voih, niin pahoin pelkään ettei vielä aivan heti löydy! Yritin etsiä netistä edes jotakin suomalaista firmaa, joka myisi vaikkapa tuota laittamasi linkin takan olevaa tuotetta. Tai edes jotain riisi proteiini valmistetta. Menestys oli huono - jotain eläimille tarkoitettuja valmisteita löysin. :D
Pitää yrittää katsella ja kysellä tuolta lisäravinne kaupoista tietoutta. Olisi varmasti ihan kokeilemisen arvoinen tuote, mikäli sopuhintaan suomesta löytyis.

Kiitos infosta BlackWhiteRose, nyt ainakin tiedän et tollasta on olemassa.

Originally posted by jpm
Voih, niin pahoin pelkään ettei vielä aivan heti löydy! Yritin etsiä netistä edes jotakin suomalaista firmaa, joka myisi vaikkapa tuota laittamasi linkin takan olevaa tuotetta. Tai edes jotain riisi proteiini valmistetta. Menestys oli huono - jotain eläimille tarkoitettuja valmisteita löysin. :D
Pitää yrittää katsella ja kysellä tuolta lisäravinne kaupoista tietoutta. Olisi varmasti ihan kokeilemisen arvoinen tuote, mikäli sopuhintaan suomesta löytyis.

Kiitos infosta BlackWhiteRose, nyt ainakin tiedän et tollasta on olemassa.

Juu, eipa kesta jpm. Oli itsellenikin yllatys kuin kuulin siita ekan kerran - ei nimittain ihan ensimmaisena tule mieleen, etta riisista (joka on niinkin hiilihydraattipitoista) aletaan valmistaa proteiinijauhetta... Mutta ei ole tosiaankaan huono ajatus ts. on hyvaa tavaraa :). Ja vielahan tassa on aikaa noin 9-10 kuukautta ennen kuin muutan takaisin Suomeen eli toivottavasti VIIMEISTAAN siina vaiheessa on tullut markkinoille (eika tarvitse sitten alkaa turvautua niihin elaimille tarkoteittuihin valmisteisiin ;))... Pitais varmaan ahdistella jotain maahantuottajia jo nyt tarpeeks hyvissa ajoin :D.

No ei tosiaan heti juolahtanut ihan ekana mieleen, että riisistä proteiinia saisi. Mut sekin on selitetty tossa sun aiemmin laittaman linkin takana! Mitä tässä äkkiä laskeskelin, niin tuo suklaan makuinen sisältää proteiinia 75g/100g, energiaa 375kcal/100g ja rasvaa 5g/100g. Eli proteiinipitoisuus ei ole ihan samaa luokkaa kuin esim. herassa tai vaikkapa maitoproteiinissa. Mutta ei tuo nyt niin kauheaa ole. :)
Pitais varmaan ahdistella jotain maahantuottajia jo nyt tarpeeks hyvissa ajoin :D.
Itseasiassa jo laittelin mailia tuonne lisäravinne firmojen suuntaan, ihan vain kyselläkseni onko näköpiirissä, että moinen tuote tulisi Suomen markkinoille. Yhden vastauksen jo sainkin (J:vi Sport:ilta), sieltä ei osattu kertoa vielä koska tuo riisi proteiini ois tulossa Suomeen. Mutta nopeasti tuli palutteeseen vastaus, ja vielä jouluaattona! :kippis1:
Kiinnostusta luulisi olevan, koska laktoosi-intolerantikoille on aika vähän noita vaihtoehtoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom