Protskun ja hiilareiden imeytyminen yms

Sivistäkää tyhmää ja kertokaa missä elimessä/suolessa protskut / hiilarit / ihan kaikki "imeytyy" ihmiseen?

Kun puhutaan, että on hidas aineenvaihdunta tai nopea ja sen takia ei liho niin, voisko se lihomattomuus (keksin just uuden sanan) johtua siitä, että käy jaskalla monesti niin ei kerkee kaikki mömmöt imeytyä vaan tulee pakoputkesta ulos? :evil:

Kuinka usein muut pakkotoistolaiset käy pyllistämässä posliinialttarille? :eek:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hitto mikä kysymys..=) 2 kertaa päivässä on vakio. Aamupalan jälkeen eka kerta ja toka kerta yleensä tossa kuuden aikoihin illalla. Ravintoaineet imeytyy ruuansulatuselimistössä, eli imeytyminen alkaa jo suun limakalvoilta jatkuu mahassa ja ohutsuolessa sekä mun käsittääkseni sitä tapahtuu vielä paksusuolessakin. Sivistäkää joku jos olen väärässä?

Keskimäärin kaksi kertaa päivässä paskon ja wbb:n selostus ruoansulatuselimistöstä kuulostaa aivan asialliselta. Kuitujen määrä ruoassa (eli pääasiassa kasviksista ja kokojyväviljasta) kai vaikuttaa kakkimistiheyteen, mitä enemmän kuituja, sitä useemmin pitää käydä isolla tarpeella.

Täähän on kakkainen threadi :D

Mulla varmaan keskiarvo on 3 kertaa päivässä pökällä...äitimuorille kun kerroin niin sen sanoi että "no mitäs syöt niin paljoo" :D

Ruoan pilkkoutuminen alkaa suussa, jossa amylaasi entsyymi pilkkoo hiilihydraatteja. Sama homma jatkuu mahalaukussa, jossa hiilihydraattien lisäksi rasvat ja proteiinit alkaa pilkkoutua. Varsinainen ravintoaineiden imeytyminen tapahtuu pääasiassa ohutsuolessa, jonka seinämän poimuissa (oiskohan ollu nukkalisäkkeitä tai jotain) on paljon hiussuonia, joiden seinämien läpi aineet imeytyvät. Myös paksusuolesta imeytyy vettä ja sitte joidenkin bakteerien valmistamia vitamiinejä (mahdollisesti K-vitamiinia). Mun käsittääkseni ruoka etenee tuolta mahalaukusta ohutsuoleen (ja sieltä eteenpäin) kutakuinkin sellaisella tahdilla että kaikki ravintoaineet ennättäis imeytyä. Joten tuskin sieltä peräpäästä kauheita määriä sellasta käyttämätöntä ravintoa ulos tulee...

Aamu- ja iltapäiväkakkaihminen.

Hiilihydraateista sokerit sekä sulava ja hitaasti sulava tärkkelys imeytyvät ohutsuolessa ja kuitu paksusuolessa.

mitäs tää itse paska on? Siis mitä aineita siinä on? rasvaa?

niin ja paskottua tulee päivän ruoista riippuen 1-4kertaa/vrk.

Mulla ei vatsa toimi ihan aamulla vielä, vaikka kuinka päkistelen. Mut sit töissä parin tunnin kuluttua voidaan pitää hiljentymishetki pöntöllä, samalla voi miettiä työasioita rauhassa.
Iltapäivällä ennen treeniä on toinen sessio, silloin keskitytään puuhaan oikein lehden kera (miel. voimailuaiheinen tai Aku Ankka). Ei sitten kovassa kyykyssä tule housuihin tai kaasut ilmoille.
Munkin mielestä ne ravintoaineet imeytyvät kehoss koko matkalla perseeseen saakka, peräsuolessa taitaa sitten olla aika valmista tavaraa, siitä tuskin enää mitään imeydy kroppaan.
Ripuli on sitten eri juttu, mut niin on istumistiheyskin :D

Mites on liian proteiinin kans?
Mulla on hieman epäily omakohtaisesti että liika proteiini laittaa mahan sekas. Pierettää ja kouristelee mahaa ihan pirusti ja joskus tuntuu että sen minkä nielaisen tulee läpi jo muutamassa tunnissa.(joskus on ollu se parituntia sitten syöty salaatinlehti ihan vihreänä pöntössä) Ainakii itsellä tuntuu olevan huussissa käynti ihan suhteessa ruokaan ja valkuaiseen.
Joskus muinoin otin heti treenin jälkeen palautumisjuoman ja sit suihkuun ja syömään. Ja siitä syönnistä ei menny ku tunti niin pirusti koski mahaan ja eiku huussiin. Mutta nykyään otan palautusjuoman ja vasta noin tunnin jälkeen syön niin ei mitään hätää.

Originally posted by japa
Pierettää ja kouristelee mahaa ihan pirusti ja joskus tuntuu että sen minkä nielaisen tulee läpi jo muutamassa tunnissa.(joskus on ollu se parituntia sitten syöty salaatinlehti ihan vihreänä pöntössä)
Käyppä tekemässä allergiatestit. Toi johtuu siitä että sun elimistö ei pysty händläämään jotain sun syömisiä. Itellä oli samanlaisia ongelmia pikkupoikana kun olin allerginen liki kaikelle. En tiedä sitten onko laktoosi-intolerantilla kans tommose ongelmat..

Originally posted by japa
Mites on liian proteiinin kans?
Mulla on hieman epäily omakohtaisesti että liika proteiini laittaa mahan sekas. Pierettää ja kouristelee mahaa ihan pirusti ja joskus tuntuu että sen minkä nielaisen tulee läpi jo muutamassa tunnissa.(joskus on ollu se parituntia sitten syöty salaatinlehti ihan vihreänä pöntössä) Ainakii itsellä tuntuu olevan huussissa käynti ihan suhteessa ruokaan ja valkuaiseen.
Joskus muinoin otin heti treenin jälkeen palautumisjuoman ja sit suihkuun ja syömään. Ja siitä syönnistä ei menny ku tunti niin pirusti koski mahaan ja eiku huussiin. Mutta nykyään otan palautusjuoman ja vasta noin tunnin jälkeen syön niin ei mitään hätää.

Mulla oli jokin aika sitten ihan sama homma.. Jos join protskun hitaasti (enkä kulauttanut kerralla kurkkuun) niin ei vatsa mennyt ihan niin sekaisin.. Kuitenkin koko loppupäivän piereskelin miltei kokoajan ;) Vaihdoinkin sitten proteiinimerkkiä ja sen jälkeen ei samoja ongelmia. Vaihdoin myös kaikki maitotuotteet hylaan.. Laktoosiintoleranssia ei mulla ole todettu mutta vatsaan laktoosi kyllä käy mulla.

Mulla soijaproteiini pisti mahan sekasin.. tuntu ettei mitään ois imeytyny kun aina paska tuli löysänä sen syömisen jälkeen.

ok

vihdoinkin mielenkiintoinen/paska keskustelu!

itse käyn ä-ä:llä aamuisin

jostain luin, että uloste on bakteereja ja kuitujäämiä, joten
sulamaton kuitu ja gefilus ja sun muut onnellisen lehmän piimät pitäisi siis lisätä
ulosteen määrää(huisin tärkeä tieto).

sen verran vielä, että luotettavan tietolähteen(pultsari ratikassa) mukaan: "mää syön juustopaketin, tulee paskakin kovana".
jäi vaan mielleen, kun se toisteli sitä n. 10 kertaa...

Loppuun vielä informatiivinen linkki:
http://www.whitetrash.nl/pmf/index.html
;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom