Protskun ajoitus

En löytäny haulla mitään viisastatähän liittyvää niin kysympä vaan että onko se anabolia parhaimmillaan treenipäivän jälkeisenä yönä vai seuraavana päivänä. Meinaan että noita kalliimpia protskujauhoja ei viittis vedellä kokoajan kun pakkauskootkin on niissä onnettomia ja maksaaaa :wtf:
Niin otanko laadukkaita yöksi vai sit hörppii seuraavana päivänä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tää nyt ei varsinainen vastaus ole kysymykseesi, mutta liittyy asiaan kummiskin.

Tuollainen on loppujenlopuksi melko turhaa hifistelyä, ottaako kallista heraproteiinia vai raejuustoa iltaisin, IMO. Se on anaboliaa parhaimmillaan, kun muistat huolehtia riittävästi proteiininmäärästä joka päivä, myös aamulla ja illalla. Ja ei niitä kalliimpia protskujauhoja tarvitse vedellä, hyvin käy halvemmatkin. Mainostajien kikkoja noi, kun mainostetaan, että on sitä ja tätä aminohappoa ja imetyy x-nopeudella ja lihaskasvu 100% varma. Sun kehosi osaa yhdistellä ne aminohapot, joten on melko sama, mitä ja mistä proteiinisi hankit. Riittää, että huolehdit vain riittävästä proteiinimäärästä, piste.

Eipä noi protskujauhot oikeesta paljon kalliimpia ole kuin joku raejuustokaan. Jos 800 gramman jauhepussista saa sellaset 25 annosta yhden annoksen hinnaks ei paljon tuu alle euro. Kun taas joku raejuusto maksaa varmaa sen 1,5 euroa. Riippuu tietenki merkistä. Eli toi jauho voipi tulla melkeen halvemmaks.

No sen mitä oon huomannu ni noissa halvimmissa protskuissa on aika paljon rasvaa, niin suosin ite palkkarissa semmosta missä ei oo rasvaa. Rasva kun hidastaa imeytymistä.

Joo todella paljon rasvaa on. American Pro Whey 700g pussi maksaa jtn 12 euroa ja siinä on rasvaa 9,7g sadassa grammassa. Joten jos ottaa vaikka 40g tota jauhetta jossa ois itse proteiinia 30g niin siihen tulis rasvaa n.4g. Hui miten paljon.

Evolutionin whey mixissä on puolet tuosta.

Leader 100% Whey Protein+ ; Rasvaa: <0,3 g / josta tyydyttynyttä rasvaa 0 g

Kallista tavaraa tuo kylläkin on, sillä itse olen saanut sitä parhaimmillaan 25€/pussi. Kaveri sanoi saavansa eräällä kanta-asiakaskortilla alle 20€ per pussi.. :pano:

Noiden proteiinijauhojen rasvamäärä on niin mitätön, että siitä ei kannata huolestua/välittää. Todennäköisesti edelliseltä rasvaiselta aterialta nimittäin imeytyy rasvaa kun tuo palkkari otetaan naamariin.

No sen mitä oon huomannu ni noissa halvimmissa protskuissa on aika paljon rasvaa, niin suosin ite palkkarissa semmosta missä ei oo rasvaa. Rasva kun hidastaa imeytymistä.
Ei ole mitään merkittäviä määriä käytännössä, uskallan väittää.
Joo todella paljon rasvaa on. American Pro Whey 700g pussi maksaa jtn 12 euroa ja siinä on rasvaa 9,7g sadassa grammassa. Joten jos ottaa vaikka 40g tota jauhetta jossa ois itse proteiinia 30g niin siihen tulis rasvaa n.4g. Hui miten paljon.
Jos jotenkin on relevanttia, paljon American Pro Wheyssä on rasvaa, niin oikea luku näyttää olevan 8.5 g rasvaa / 100 g jauhoa. Palkkarin sekaan yleensä tuota wheytä heitetään n. 1 dl, eli jotakuinkin 30g = 0.3 x 8.5 = 2.55 g rasvaa / per 30 g. Jos pari grammaa rasvaa menee palautusjuomaan, tuskin se missään kehityksessä näkyy. Tuo american pro whey oli nyt vain yksi esimerkki, saman kaavan voi toistaa melkein jokaisessa halvemmassa herassa.

Maksakoot muut reilun vitosen enemmän superherasta, mä ostan mielummin sitä hiukan halvemaa niin kauan kunnes se verottaa kehityksestä pois.

Jos jotenkin on relevanttia, paljon American Pro Wheyssä on rasvaa, niin oikea luku näyttää olevan 8.5 g rasvaa / 100 g jauhoa. Palkkarin sekaan yleensä tuota wheytä heitetään n. 1 dl, eli jotakuinkin 30g = 0.3 x 8.5 = 2.55 g rasvaa / per 30 g. Jos pari grammaa rasvaa menee palautusjuomaan, tuskin se missään kehityksessä näkyy. Tuo american pro whey oli nyt vain yksi esimerkki, saman kaavan voi toistaa melkein jokaisessa halvemmassa herassa.

Maksakoot muut reilun vitosen enemmän superherasta, mä ostan mielummin sitä hiukan halvemaa niin kauan kunnes se verottaa kehityksestä pois.

Siis tuotahan minä tarkoitin että ei sitä rasvaa ole paskan vertaa nuissa heroissa ja että ei vaikuta millään lailla kehitykseen.

Tuollainen on loppujenlopuksi melko turhaa hifistelyä, ottaako kallista heraproteiinia vai raejuustoa iltaisin, IMO. Se on anaboliaa parhaimmillaan, kun muistat huolehtia riittävästi proteiininmäärästä joka päivä, myös aamulla ja illalla. Ja ei niitä kalliimpia protskujauhoja tarvitse vedellä, hyvin käy halvemmatkin. Mainostajien kikkoja noi, kun mainostetaan, että on sitä ja tätä aminohappoa ja imetyy x-nopeudella ja lihaskasvu 100% varma. Sun kehosi osaa yhdistellä ne aminohapot, joten on melko sama, mitä ja mistä proteiinisi hankit. Riittää, että huolehdit vain riittävästä proteiinimäärästä, piste.

Olen samaa mieltä. Raejuusto illalla on itse asiassa varmasti ko. tarkoitukseen parempi kuin annos esimerkiksi pelkkää kaseiinia, jota usein iltaproteiiniksi suositellaan.

Palkkari on sitten asia erikseen. Sinne jokainen laittakoot jauhoja oman maun ja uskomuksensa mukaan.

Jos haluat perus pieruheraa kalliimpaa protskua käyttää ja olla järkevä niin osta hydralysoitua heraprotskuisolaattia ja käytä sitä palautusjuomana ja treeniä edeltävä drinksuna, mikäli semmoista käytät. Muuten normi ruokavalio kuntoon ja perusruuasta prode.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom