Protskudrinkit/välipalat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jarkko
  • Aloitettu Aloitettu
Olen laittamassa ruokailua täysremonttiin ja nyt tarvittaisiin hyviä vinkkejä :p

Nykyinen ruokailu (perässä prot, hiilarit, rasvat ja kcal):
5.45 ap, 15p, 42h, 3r, 249kcal
7.45 palautusjuoma, 31p, 56h, 2r, 362 (vain salipäivänä, 3xvko)
10.45 lounas, 40p, 80h, 3r, 501kcal
16.30 ruoka, 40p, 100h, 20r, 700kcal
19.00 välipala, 40p, 60h, 2r, 414kcal
21.00 välipala, 25p, 30h, 0r, 220kcal

koko päivä: 191p, 368h, 30r, 2446kcal (~2100 ei salipäivänä)

Tämä siis ideaalitapaus, normaalisti on hieman jäänyt jälkeen noista 16.30 ja siitä eteenpäin tapahtuvissa ruokailuissa.

Tässä nykyisessä ruokailussa on se vika, että on älytön nälkä päivän aikana, eli tarvii lyhentää ruokailujen väliä. Tällaisen meinasin ottaa:
5.45 ap
7.45 välipala (protskudrinkki/palautusjuoma)
10.45 lounas
13.45 välipala (protskudrinkki)
16.45 ruoka
19.45 välipala
22.00 välipala (ehkä)

Tuossa tulee 6 (tai 7) ruokailua ja sitten ei tarvi kuin säätää ruokamäärät kohdalleen niin avot :p

Nyt sitten siihen kysymykseen, eli kun meinasin ottaa nuo välipalat protskudrinkkeinä kun ei välttämättä ehdi aina syömään sitä kinkkupakettia duunipäivän aikana niin onko järkevää ottaa suurimmaksi osaksi protskua ja vain vähän hiilaria vaiko enemmän massanlisäys suhteella jolloin protskua tulisi vain ~20% ja kuitenkin siten että ~30g tulee protskua/drinkki?

Myös kiinnostaisi tietää mitä itse sotkette noihin protskudrinkkeihin (tai otatte välipaloina), voi meinaan alkaa maistua puulta jos vedän perusprotskua ja maltoa joka päivä :urjo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osta välillä maustettuja drinkkejä. Kalorit kolmeen tonniin tai yli jos on massanlisäys tavotteena.

Tippuuko vaiko nouseeko paino noilla kaloreilla. Keskikokoinen mies kuluttaa ilman treeniä useasti tuon verran kaloreita vuorokaudessa(2500). Siihen kun lisää treenin, niin mennään helposti yli 3000 Kcal:n. Olen kauramoottorin kanssa samaa mieltä lisää rasvaa. Muista kuitenkin käyttää ns. hyviä rasvoja. Sen rasvan lisäyksen pitäisi auttaa jossain määrin myös tuohon nälän tunteeseen. Sinun pitää oppia puntarin ja peilin avulla säätämään ruokavaliotasi. Tee aina jotain muutoksia ja katso miten keho reagoi, näin opit mikä on sinulle parasta.

No sehän tässä on, kun ei paino nouse eikä laske vaan heiluu samoissa koko ajan. Tuo heittämäni ruokailu siis ideaalipäivältä ja aika usein on sitten lipsunut siitä.

Nyt olisi tarkoitus aloittaa vähän tiukempi ruokailu ja katsoa mitä tulee syötyä. Tarkoitus on siis lisätä massaa hillitysti, ei siis mitään bulkkijaksoa.

Toisaalta taas pitäisi saada vatsa pienemmäksi, mutta yritä tässä nyt sitten tasapainoilla massan lisäyksen/vatsan pienentämisen kanssa :p

Unohda vatsasi hetkeksi :)
Vedä tässä talven aikana kunnon massakausi ja sitten keväällä diettaa liiat pois jos vatsa on sitä luokkaa ettei rannalle kehtaa mennä ;) Mä oon just tollasella suunnitelmalla liikenteessä.

Joo, näin ajattelinkin tehdä. Olen tuota vaan lykännyt kun vähän mietityttää että saako sen rasvan sitten pois joka tässä talven aikana hommataan.

Kuulostaa vaan siltä, että tollainen 10-15 cm vatsasta pois vie vähintään 8 viikkoa niin saako homman hoidettua hiilareiden pienentämisellä ja protskun lisäämisellä silti harjoitellen kovaa?

Kun on toi airobikki sellaista mikä ei kyllä kiinnosta sitten yhtään, eli ennemmin ruokavaliolla kun liikunnalla :p

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom