Protskua laktoosivammaiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tezt
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Evon Ion(kallista), evon kaseiini(tosi jees iltapalaksi+neutraalin makusta, kätevä maustaa). Muita en oo nyt kokeillut.

Cytosport complete whey (suklaa)
Fast whey+ (neutraali)
Fast whey (neutraali)
Kaikki ovat melkoisen kalliita, mutta minkäs teet..noissa kaikissa laktoosin määrä on todella pieni, elikkä sopii vaikka ois paha laktoosi-intoleranssi..(kuten mulla)

Optimum Nutrition 100% Whey tai mikälie olikaan nimeltään. Jotain lähemmäs 60 ekiä/2,27kg. En itse ole laktoosivammainen, mutta perheessä löytyy. Vaniljan makuinen on IHANAA, mansikka aika öklöä (mutta siihenkin tottuu) ja suklaa on ihan jees.

monet laktoosivammaset, kaikki tietämäni ovay pystyneet käyttämään tätä heracle:sta, vaikka siinä onkin paljon laktoosia.

Mun on jo pitkään pitänyt postata tämä mut nyt vasta saan aikaiseks...

Eli mulla on jonkunasteinen laktoosi-intoleranssi, eli pystyn syömään maitotuotteitta jossain määrin, mutta en paljoa. Esimerkkinä voisi sanoa että mikäli joudun syömään proteiinia jossa laktoosipitoisuus on yli 2-3%, menee masu sekaisin.

Keksin tähän seuraavanlaisen ratkaisun; ostin 5kg säkit Fast 95, Fast whey+ ja Fast whey3. Tein niistä sekoituksen jossa oli n. 40% 95-maitoproteiinia, 30% whey+-proteiinia ja 30% whey kolmosta. Ja kuinka ollakaan, pystyn vetämään tätä comboa miten paljon vaan. Muutenkin tekee mieli sen verran puffata että Fast on ainakin mun mielestä paras protsku (kokeiltu kaikki Evolutionista Twinlabiin). Hinta-laatu- suhde on kohdallaan ja ovat vastaystävällisiä. Ja ne jotka ovat kokeilleet Evolutionin "hyvin sekoittuvaa" kaseiinia tiputtavat kyllä silmät päästään kun sekoittavat fastin vastaavaa 95-protskua... sekoittuu kuin hyvälaatuinen hera.

Kokeilkaapas... ostakaa vaikka semmoset pienet 900g pussit noita ja sekoitelkaa niistä pienempi satsi. Laktoosia pitäis tulla kai jotain 1.5% tai jotain sinne päin. (95=laktoositon(?), whey+=0.3%, whey3=alle 4%)

Kaiken lisäksi kun tossa on 40% maitoproteiinia (josta puolestaan on 80% kaseiinia) niin aminohappoprofiili on erittäin hyvä ja imeytyvyys on hieman hitaampi eli ei tule tunnissa kusena ulos niinkuin nopeat herat :-)

Se siitä markkinapuheesta, tää kuitenkin toimii ja suosittelen jokaiselle jolla on ongelmia löytää hyvää vähälaktoosista protskua.

PS. Lähes täysin laktoosittoman (alle 0.5%) tästä combosta saa kun korvaa whey kolmosen kokonaan whey plussalla... hinta vaan nousee.

Viime aikoina olen käyttänyt Nutri Plussan Whey 8100 ja Best Whey protskuja ja kohtuullisen hyvin on maha kestänyt, kun on laittanut sekaan reilun tl:n kaakaota. Ilman kaakaota näitten kanssa tulee aika mahtavat vatsakivut + pötsi turpoaa rantapallon kokoiseksi.
Yleensä käytän Fastin protskuja ja sekoittelen niitä johonkin halpaan perusheraan ja kaakaohon.
Tuota trenbolonin sekoitustahan voisi kokeilla.

Evolutionin Immeadiate Action! (tosin maksaa aika paljon) Siin lukee viel lactose free tai jotain tollasta.

Sit tietenkin vois vetää puhtaita aminohappoja. Ja soijaahan pystyy kans vetää, mut ei siihen tosimies koske :)

nikke nikke nikke

arnoldkin kasvo soijalla ni kyllä mä luotan soijaan ,varsinki ku saa myös hydr.sojukkaa, ja halavalaaaaa......

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom