Protein - mitä, missä, milloin?

Osaako kukaan sanoa miten hyvin proteiini imeytyy tavallisesta ruuasta? Miten paljon porukka vetää lisäjauhoja päivässä - itte oon 85kg ja yleensä menee tollanen 3x30g päivässä. Jostain kuulin että lisäprotskuja ei pitäis vetää maidon kanssa, mitenköhän on??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä kierrätän tuota lisäproteiinin määrää, jotta keho ei pääsisi tottumaan, ja osaisi paremmin käyttää hyväksi sen, mitä sille antaa. Eli välillä mä oon päivän tai pari ilman jauhoja, ja muina päivinä vedän 2-5 30g annosta.

Tiedä sitten, paljonko tuosta on hyötyä, vai onko lainkaan. Pitää seurata kehitystä nyt syksyllä tarkkaan, kun uuden ohjelman pitäis olla sellanen, ettei ainakaan siitä oo kiinni...

Vedät protskua päivän mittaan tasaisesti naamaaan. Se on aivan sama tuleeko se jauhoista, vai ruoasta. 2-4g /painokilo on se haarukka, mitä voimailijian pitäis sitä vetää. riippuu ihmisestä, lihasmassasta, sekä tottumuksista. Oiskohan se 2,5-3g sellainen nyrkkisääntö, normaali bulkkikaudella. Pitkiähiilareita pitää vetää myös paljon, sekä hyviä rasvoja. Treenin jälkeen oisi hyvä vetää enemmän hiillaripainoitteista ruokaa.

Originally posted by training addict
Osaako kukaan sanoa miten hyvin proteiini imeytyy tavallisesta ruuasta? Miten paljon porukka vetää lisäjauhoja päivässä - itte oon 85kg ja yleensä menee tollanen 3x30g päivässä. Jostain kuulin että lisäprotskuja ei pitäis vetää maidon kanssa, mitenköhän on??

Itse ainakin yritän ottaa "tavallisesta" ruuasta mahdollisimman paljon proteinia. Sitä sitten täydennän jauhoilla, riippuen mitä ehtii syödä. Yleensä lisäravinteista tulee noin 100g päivässä. (mukaan lukien maidon proteinit)
Lisäprotskut vedän aina maidon kanssa. Hidastaa kuulemani mukaan sen imeytymistä, mutta sen voi nähdä positiivisena asiana. Palautumisjuoman ostan salilta, mikä tehdään veteen.
Gurut paikkailkoon "harrastelian" mielipideetä...

Itselläni menee vain 1 proteiini drinkki päivässä+ treenipäivinä palautusjuoma. ruuasta yritetään mahdollisimman paljon saada proteiinia, se onnistuu ihan hyvin, kun joka päiväiseen ruokaan kuuluu raejuustoa, kalaa,lihaa..jne.

Mä vedän mahdollisimman paljon prostkua ruoasta.
Treeniaamuina aamuaisella kevyt protskudrinkki veteen sekoitettuna ja ei-treeniaamuina kauhallinen rahkahässäkän sekaan.

Illalla vähän ennen nukkumaanmenoa tulee aina protskudrinkki. Riippuen päivän muista syömisistä, joko veteen sekoitettuna oliiviöljyn kera tai sitten maitoon sekoitettuna.

Palautusjuoma toki erikseen.

ok, selväks tuli, ittekin pyrin syömään mahd. paljon "tavallista" ruokaa, siitähän saa kaikkea muutakin hyödyllistä kuin pelkkää proteiinia ja energiaa...proteiinipitoinen ruoka(raejuusto, kana, kala, liha) vaan on niin kovin kovin hintavaa (ei se että jauho proteiinitkaan ilmaisia ole). miten muuten on, voiko jauhoja sekoitella ruokiin(lähinnä mieleen tulee aamupuuro yms.)???

Ei siitä pitäis mitään haittaa olla jos sekottaa jauhot maitoon. Mä kysyin tota aikoinaan Kpfitnesistä ja joku ravinto expertti sano että sekota vaan maitoon jos siltä tuntuu. Joku kohonrakentaja taas uhkaili kadotuksella jos edes koskee maitoon?! Ei kato ravintoaineet imeydy. Paskat! Sanon minä.:kippis2:

Millkiä

Jotkut sietää hyvin maitoo ja toiset ei. Ite en käytä maitoo kun kahvissa ja se on mulle parasta. Jotkut vetää litroja sekunnissa ja hyvin näyttää toimivan. Kannattaa kokeilla kumpi itelle toimii. Imeytymisen on todistettu olevan heikkoa, jos sekoittaa ruokaa ja maitoa eli suosituksissa on, että maito erikseen.

MUU!

mulla ei oo rahaa ostaa mitään protskudrinkkejä erikseen, palautusjuomakin tekee pahaa lompuukille. eli siis syömään joutuu aika lailla. maitoo tulee juotua 1-2 litraa päivässä ja joskus rahkaa tai raejuustoa. maitoproteiini tosiaan imeytyy hitaasti, mutta kuulemma imeytyy lähes kaikki (toisin kuin jotkut muut). itse en ole ennen kuullut että ruualla olisi vaikutusta maitoproteiinin imeytymiseen

Originally posted by beginner
mulla ei oo rahaa ostaa mitään protskudrinkkejä erikseen, palautusjuomakin tekee pahaa lompuukille. eli siis syömään joutuu aika lailla. maitoo tulee juotua 1-2 litraa päivässä ja joskus rahkaa tai raejuustoa. maitoproteiini tosiaan imeytyy hitaasti, mutta kuulemma imeytyy lähes kaikki (toisin kuin jotkut muut). itse en ole ennen kuullut että ruualla olisi vaikutusta maitoproteiinin imeytymiseen

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että paljon syöt päivässä? Siis lämpimiä aterioita ja välipaloja? ite söin välillä 4 krt. päivässä ei mun ruansulatus toiminu ainakaan... nyt 2 krt päivässä lämmin ruoka+ 2 välipalaa + leivät sun muut ja aika tuhti aamupala enempää ei pysty syömään... meinaa ähky tulla :)

Originally posted by makew
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että paljon syöt päivässä? Siis lämpimiä aterioita ja välipaloja? ite söin välillä 4 krt. päivässä ei mun ruansulatus toiminu ainakaan... nyt 2 krt päivässä lämmin ruoka+ 2 välipalaa + leivät sun muut ja aika tuhti aamupala enempää ei pysty syömään... meinaa ähky tulla :)
syön aika helvetin vähän päivää kohti. valmisruokia tulee syötyä (pitsaa, maksalaatikkoa, lihapiirakoita...), vaikkei ne välttämättä paras vaihtoehto olisikaan.
aamulla puuroa, päivällä syön koulussa sen verran että ei väsytä (tai en ollenkaan). koulun jälkeen iso ateria, seuraava vastaava on treenin (sali tai lätkä) jälkeen siinä seitsemän maissa. illalla ehkä 9 jälkeen jotain nopeaa (mainitsemani valmisruuat). jos jaksaa niin vielä purkki raejuustoa vähän ennen nukkumaanmenoa.
eli 4-6krt./päivä:kippis1:

5€ -> 1kg maltodextriiniä tuskin kenenkään lompakkoa putsaa?
19€ -> 1,8kg proteiinia päälle ei sekään ole mahdottoman kallista?

Jos nyt niin tarkaan laskee palautusjuoman ja oikean ruuan hintaa (erotusta), niin ei sen pitäisi lompakon päälle ottaa, varsinkin jos ei muuta kuin palautusjuomana ota?

[. Jostain kuulin että lisäprotskuja ei pitäis vetää maidon kanssa, mitenköhän on?? [/B][/QUOTE]

mun käsitys on tosta maitojutusta et proteiinijauho+maito=aminohappokoostumus menee vituiks, imeytymisestä en tiedä. korjatkaa jos olen vääräs

Re: Re: Protein - mitä, missä, milloin?

Originally posted by pori1980

mun käsitys on tosta maitojutusta et proteiinijauho+maito=aminohappokoostumus menee vituiks, imeytymisestä en tiedä. korjatkaa jos olen vääräs

Eikä. Palautumisjuomassa maito saattaa hidastaa imeytymistä, mutta muuten maitoon voi sekoitella ihan huoletta.

jaa.. en muista oliko bodaus vai mikä mut alan lehti kumminkin ja ilmeisesti vääräs oli

syön aika helvetin vähän päivää kohti. valmisruokia tulee syötyä (pitsaa, maksalaatikkoa, lihapiirakoita...), vaikkei ne välttämättä paras vaihtoehto olisikaan.
aamulla puuroa, päivällä syön koulussa sen verran että ei väsytä (tai en ollenkaan). koulun jälkeen iso ateria, seuraava vastaava on treenin (sali tai lätkä) jälkeen siinä seitsemän maissa. illalla ehkä 9 jälkeen jotain nopeaa (mainitsemani valmisruuat). jos jaksaa niin vielä purkki raejuustoa vähän ennen nukkumaanmenoa.
eli 4-6krt./päivä:kippis1:

Aiemmassa postauksessasi mainitsit, että ei ole rahaa protskudrinkkeihin ja palautusjuomakin tekee tiukkaa. Oletko tullut ajatelleeksi, että vähentämällä valmisruokien (pizza, lihapiirakat yms.) syöntiä jää rahaa syödä paljon enemmän ns. normaalia perusruokaa ja jopa lisäravinteita. Valmisruoat eivät tunnetusti ole mitään kovin halpoja vaihtoehtoja, saatikka sitten vähärasvaisia. Pientä koti/ruokamatematiikkaa peliin ja jo rupeaa ruokavalio paranemaan, vai kuinka? :kippis1:

Originally posted by Sumu
Aiemmassa postauksessasi mainitsit, että ei ole rahaa protskudrinkkeihin ja palautusjuomakin tekee tiukkaa. Oletko tullut ajatelleeksi, että vähentämällä valmisruokien (pizza, lihapiirakat yms.) syöntiä jää rahaa syödä paljon enemmän ns. normaalia perusruokaa ja jopa lisäravinteita. Valmisruoat eivät tunnetusti ole mitään kovin halpoja vaihtoehtoja, saatikka sitten vähärasvaisia. Pientä koti/ruokamatematiikkaa peliin ja jo rupeaa ruokavalio paranemaan, vai kuinka? :kippis1:
tosiaan näin 15-vuotiaana en vielä joudu itse ruokiani ostamaan. enkä onneksi enää palautusjuomiakaan, äiti maksaa nekin nykyään

:kippis1:

tosiaan näin 15-vuotiaana en vielä joudu itse ruokiani ostamaan. enkä onneksi enää palautusjuomiakaan, äiti maksaa nekin nykyään

Sulla on kyllä hyvä äiskä ku palautusjuomatkin ostaa. Mun äiskä sillon kotona asustellessa katteli noiten lisäravinteiden syömistä hyvinkin kummastellen ja kysyipä se jopa kerran "Entä jos sä lopetat noitten syönnin niin tuleeko niistä jotain sivuvaikutuksia".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom