proteiinipumppaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hdman
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kukaan kuullu tällaisesta treenimenetelmästä?Tai onko joku kenties kokeillu?Ja onko ollu hyötyä?Ainakin Massaa,Voimaa-kirja esittelee tämän menetelmän,joka on kuulemma ikivanha ja huipputehokas...Eli ideana on treenata jotain tiettyä lihasryhmää(pelkästään)noin viikon ajan.Kyseessä on siis "erikoistumisohjelma",jos tuntuu että joku lihasryhmä on kehittynyt hitaasti,tai haluasi jostain syystä lisää massaa johonkin tiettyyn kehon osaan,esim.nyt vaikka kädet.Pääpiirteissään idea on yksinkertainen:tehdään 3 sarjaa(toistot 10-20)kahden tunnin välein(kuusi sarjaa päivässä)kuuden päivän ajan.sarjojen välillä levätään ja syödään suuret määrät proteiinia.
Tämä kuulostaa melko järjettömältä siinä mielessä että lihas ei ehdi missään välissä palautua(ainakaan riittävästi)Ise kokeilin tätä menetelmää,ja onnistuin tekemään tuota kolme päivää.Neljännen päivän aamuna olin varma että jos yritän tehdä yhdenkin toiston,lihas katkeaa...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tein tuosta joskus ihan mielenkiinnosta sellaisen viikonloppuversion jossa tein supersarjana ranskalainen ja hauiskääntö seisten tangolla, la-su, joka 2 tunnin välein 6 kertaa per päivä. Vähintäänkin mielenkiintoista se oli, varsinkin kun mentiin tokalle päivälle. Mitähän se sitten on kun on 6. päivä menossa...? Reenien välissä vedin ruokaa kovin ja vettä myös. Oli sen pari päivää hanska turvoksissa hieman, mutta luulen että metodi pitää tehdä niinkuin kirjassa neuvotaan, alusta loppuun eli tekemäni nössöversio ei tuottanut juurikaan ihmeitä. Mutta eihän tuota shokkia voi vakavalla naamalla suositella muille kuin ihan OIKEASTI kokeneille treenaajille joilla on kehitys pysähdyksissä.

Itse aion kokeilla joskus lähitulevaisuudessa ns. Austrian Blitziä ohjeiden mukaisesti. Luulen että tällaiset kyllä saavat tarkoituksenmukaiset efektinsä aikaan oikein ja mamoilematta suoritettuina henkilöille joilla näille on tarvetta. Jos tulehtuu niin se on tietoinen riski sitten.

Itse toteutin tuon hauis-ojentaja settinä, keskitetty hauis ja ranskalainen punnerrus istuen. Lyhensin vaan ohjelmaa, neljä päivää 8 kertaaper päivä. Olin asuntoautolla ex:än kanssa kiertelemässä pitkin suomea, ja mulla oli käsipainot matkassa. Reilusti proteiinia ja pari kilon säkkiä maltoa oli eväinä normi ruuan lisäksi. 2-2 1/2cm olkavarren ympärystä lisää, josta 1 cm jäi, niin se mulla toimi...

No, onko tätä ohjelmaa järkeä kokeilla? Löytyisi pari viikkoa elokuussa lomaa, niin ajattelin toisella viikolla kokeilla tätä proteiinipumppausta.

Anna palaa Frank. Oletpahan yhtä kokemusta rikkaampi.

Tossahan tulee pahimmillaan 180sarjaa/6pv/lihasryhmä. Ja pahimmillaan leppoisat 3600 toistoa samassa ajassa! eh? Ja koska palaudutaan? Siis oikeasti, miten tämä toimii?

edit: ja kasvaako voimat?

Varmaan kiva tehdä jollain kyykyllä tai mavella:D

:offtopic: bfr, sulla on kyllä loistava sigu:lol2:

Oon lukenu ton ja mietin sillon sitä että sillonhan jää kaikki muut lihakset tekemättä sen koko viikon ajan. Ja jos on viikon treenannu pelkkiä käsiä ni kauankohan käsilihaksilla kestää ton rääkin jälkeen palautua tarpeeksi, jotta voi taas tehdä edes esim. selkää tai rintaa normaalisti? Eli enpä itse ainakaan edes viitsi lähteä kokeilemaan koko proteiinipumppia.

Sukulaku sanoi:
Varmaan kiva tehdä jollain kyykyllä tai mavella:D
Jeps, 3x10-20 toistoa mavea aina tunnin tai kahden välein :rock:

Sukulaku sanoi:
:offtopic: bfr, sulla on kyllä loistava sigu:lol2:
Nojoo, ton antin jutut meni niin överiks etten malttanu..Esim. tosta k.o lauseesta yritin ihan oikeasti tajuta pointin, mutta ei :) Alkaa menemään jo Matti Nykänen linjoille.

Toivottavasti ei mene riidanhaaston puolelle, ei ainakaan ole tarkoitus. :piis:

On se niin jännä juttu, että Suomen punttisaleilla on aika paljon isoja ukkoja, jotka ovat kasvaneet perustreenillä, eivätkä ole ehkä ikinä kuulleetkaan proteiinipumppauksista.

Tomi sanoi:
On se niin jännä juttu, että Suomen punttisaleilla on aika paljon isoja ukkoja, jotka ovat kasvaneet perustreenillä, eivätkä ole ehkä ikinä kuulleetkaan proteiinipumppauksista.

Kyse ei olekkaan siitä voiko ILMAN proteiinipumppausta kasvaa,
vaan päinvastoin. Mihin toi oikein perustuu? Miksei noin treenata
aina jos kerran viikossa voi saada käteen monta senttiä lisää? Entä
jos treenaa koko vartalon kahden tunnin välein?

Kai tohon on pakko uskoa, kun sen itsekkin tuosta kirjasta luin..
vai onko? :)

:offtopic: Suht' samassa yhteydessä mainittiin joku ketoosiin perustuva "supermassaohjelma" , kellään kokemusta tästä?

minä tein tuon supermassaohjelman joskus muinoin. kyllä se saattoi vähän normaalia enemmän kasvattaa mutta.. ehkä paremmin toimii tuo normaalimpi 2vk bulkki, 1vk dieetti.. sitä voi pitää yllä hieman pidempään. varsinkin proteiiniton päivä oli piinaa.

kaveri on tehnyt noita proteiinipumppauksia ja näyttäisi toimivan. tosin.. tuolla syömisellä ja normaalimmalla treenillä voisi jopa kasvaa paremmin. vaikka treenaisi esim. kaksijakoisella.

muffy sanoi:
Itse aion kokeilla joskus lähitulevaisuudessa ns. Austrian Blitziä ohjeiden mukaisesti. Luulen että tällaiset kyllä saavat tarkoituksenmukaiset efektinsä aikaan oikein ja mamoilematta suoritettuina henkilöille joilla näille on tarvetta. Jos tulehtuu niin se on tietoinen riski sitten.

Meinaat varmaan tätä. Arnold:
"I finally arrived at the idea of shocking the muscles. So once a week I took a training partner and drove out into the country with the weights. We limited ourselves to one exercise for a particular body part. I remember for the first day we carried 250 pounds into the forest and did squats for two hours straight. I began by doing 20 repetitions with 250 pounds; then my partner did whatever he could. Then it was my turn again. We ended up doing something like 55 sets of squats each. The last hour seemed endless. But it worked. Our thighs pumped up like balloons. That first day we gave our thigh muscles such a shock that we couldn't walk right for a week and each of us put something like an eighth or a quarter of an inch on our thighs; they just blew up. They had no chance to survive except to grow. We made it a regular thing. We brought girls out there to cook. We made a fire outdoors and turned the whole thing into a little contest. We worked hard, but we had a good time. After the muscle-shocking sessions, we drank wine and beer and got drunk and carried on like the old-time weightlifters sometimes it be came pure insanity."

Olen joskus harkinnut tuota minäkin, mutta ei ole koskaan ollut tarpeeksi munaa kokeilla, neiti kun olen. :nolo:

Oon tehny ton proteiinipumppausohjelman,mutta aikaa oli vain 4 päivää,joten se jäi sen verran lyhyemmäksi. Mutta 2cm tuli olkavarteen lisää paksuutta,että mulla ainakin toimi hyvin.

Oon tehny ton proteiinipumppausohjelman,mutta aikaa oli vain 4 päivää,joten se jäi sen verran lyhyemmäksi. Mutta 2cm tuli olkavarteen lisää paksuutta,että mulla ainakin toimi hyvin.

Odotahan pari viikkoa ja mittaa uudestaan. Voipi olla, että pahin turvotus on laskenut ja näkee todelliset tulokset. :)

Itse en jaksa uskoa pahemmin näihin 3vrk/1cm ohjelmiin. Ehkä olisi syytä sillä aika narut nämä omatkin kätöset. :D

no ootin ainaki puol vuotta,ja sama 2cm oli tallella viä. et kyl tiedän et ton 2cm pumpin saa nopeestikki tulee,mut se lähtee pois nopeesti kans. en itekkä uskonu toho ohjelmaan ennen ko kokeilin sitä ite, nyt voi sanoo kun on henk. koht. kokeillu,et mulle toimi,ja se on tärkeintä =)

Arnold:
"I finally arrived at the idea of shocking the muscles. So once a week I took a training partner and drove out into the country with the weights. We limited ourselves to one exercise for a particular body part. I remember for the first day we carried 250 pounds into the forest and did squats for two hours straight. I began by doing 20 repetitions with 250 pounds; then my partner did whatever he could. Then it was my turn again. We ended up doing something like 55 sets of squats each. The last hour seemed endless. But it worked. Our thighs pumped up like balloons. That first day we gave our thigh muscles such a shock that we couldn't walk right for a week and each of us put something like an eighth or a quarter of an inch on our thighs; they just blew up. They had no chance to survive except to grow. We made it a regular thing. We brought girls out there to cook. We made a fire outdoors and turned the whole thing into a little contest. We worked hard, but we had a good time. After the muscle-shocking sessions, we drank wine and beer and got drunk and carried on like the old-time weightlifters sometimes it be came pure insanity."

Mietin tota mitä Arnoldi teki. Tulin siihen johtopäätökseen, että kun lihasta tuolla tavalla rasitetaan niin sitä pakotetaan venymään kun kokoajan lisää verta pumppautuu lihakseen. Eli voidaan ajatella että tämä treeni on eräänlaista venyttelyä, mutta pakottavaa sellaista.

Normaali treenauksessa yleensä olisi hyvä venytellä 2-3h treenauksen jälkeen. Jotta lihas venyisiä ja sitä kautta kasvu nopeutuisi. Mutta proteiinipumppaus -treenissä 2h jälkeen tulee uudelleen rasitus joka pakottaa ennestään jo vähän pumpis olleen lihaksen venymään. Tätä kun tehdään se 6 päivää niin varmasti lihas venyy ja tätä kautta lihaksen tilavuus kasvaa. On ihan järkevää että saadaan lisäsenttejä ympärysmittaan, mutta tätä treeniä ei varmasti voi vetää ku pari kertaa vuodes jts, koska sen verran raju treeni on kyseessä.

Mutta tälläistä mie ajattelin...korjatkaa jos on jotain räikeitä virheitä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom