Proteiinipatukat

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kävin tuossa ostamassa proteiinipatukoita luontaistuotekaupasta ja huomasin, että kaikissa oli aika paljon energiaa ja rasvaa. Kertokaa hyviä proteiinipatukkamerkkejä/makuja, sellaisia missä energiaa olisi hillitysti ja makukin edes jonkinlainen. Oon aatellu kokeilla välipalana, vaikka kouluun mukaan....

Kokeiles Hy-pron patukoita! Niissä on ainakin paljon protskua, 100 g:n patukassa 30g proteiinia! Makuina sitruunarahka, pähkinä, mansikka ja banaani/vanilja. Mansikka on mun suosikki!
Hmm.. ja hintakin on oikein mukava. Tais olla jtn yli 3 € (kallis)

Energiasisältö/patukka (100g):

energiaa 1622 kj / 384 kcal
proteiinia 30g
hiilihydraattia 48g
rasvaa 8g.

Itekin olen miettinyt tuota patukoiden mahdollisuutta esim. kouluun välipalasi. Harmi vaan että ovat vähän hintavia :( ... Täytyy nyt katsoa mitä sinne koululaukkuun loppujen lopuksi tulee survottua

Originally posted by fitnesspimu
Kokeiles Hy-pron patukoita! Niissä on ainakin paljon protskua, 100 g:n patukassa 30g proteiinia! Makuina sitruunarahka, pähkinä, mansikka ja banaani/vanilja. Mansikka on mun suosikki!
Hmm.. ja hintakin on oikein mukava. Tais olla jtn yli 3 € (kallis)

Energiasisältö/patukka (100g):

energiaa 1622 kj / 384 kcal
proteiinia 30g
hiilihydraattia 48g
rasvaa 8g.

Noita minäkin ostan, mutta eipä ne nälkää kauan pidä poissa, ja hintakin on aika muikea.

Yks mun toinen suosikki on nimeltään joku proteinline tms. niissä maku aika kohillaan, 1.50 € maut: suklaa vanilja banaani eikä arvotkaan ihan metsästä, en nyt muista mitä sisälsi ja kuinka paljon.

Patukan kuori on musta jossa valkoinen teksti ja keltainen sininen tai ruskea raita, riippuen mausta. :haart:

Originally posted by Viivi
Yks mun toinen suosikki on nimeltään joku proteinline tms. niissä maku aika kohillaan, 1.50 € maut: suklaa vanilja banaani...

Patukan kuori on musta jossa valkoinen teksti ja keltainen sininen tai ruskea raita, riippuen mausta. :haart:

Hmm. Heräs mielenkiinto tähän patukkaan. Oisko sulla jotain linkkiä tms. ko. tuotteeseen? Mistä saisi ostettua?

Vitsi, kun mäkään en saa päähäni sen yhen patukan merkkiä.. Noh, makuina kuitenkin banaani ja omena, prot. 18 g, hh 18.2 g, rasvaa 6 g eli energiaa yhdessä patukassa on 192 kcal. Tää oli jotain vitaminoitua, ja oisko ollu vielä suomalaisen valmistajan.. Kerron nimen heti kun saan sen päähäni.. :rolleyes:

Originally posted by [ZannaZ]
Hmm. Heräs mielenkiinto tähän patukkaan. Oisko sulla jotain linkkiä tms. ko. tuotteeseen? Mistä saisi ostettua?

Ikivireästä olen minä ainakin läytänyt näitä. ( sori ei sais mainostaa ) kai niitä muistakin luontaistuote kaupoista löytyy.

Toinen suht mukava patukka on All Stars protsku patukka esim mansikan makuinen on tosi bueno, senkin hinta taisi olla 1,5-2 € paikkeilla

Sitäkin saa samasta paikasta

Nutrilett patukat ovat myös hyviä ja jos vertaa esim Hy-prohon, niin arvot on aika lähellä toisiaan. Niidenkin miinuspuolenakin on korkea hinta, mutta makuvaihtoehtoja löytyy runsaasti. Ehkä paras maistamani proteiinipatukka oli maultaa omena-rahka (muistaakseni :nolo: ), mutta kun en millään saa päähäni nimeä. Hinta oli todella kohtuullinen verrattuna korkeaan proteiinipitoisuuteen (enemmän kuin 30g/100g).

Originally posted by Hippa
Myoplexin cinnamon crunch patukka on ihan ykkönen!

Samaa mieltä Hipan kanssa. Tuo patukka maistuu ihan korvapuustilta, protskua on 15 g, kaloreita alle 200 ja kokokaan ei ole pienimmästä päästä

:kuola:

Myös kotisalillani myytävät Easy Body Protein Barit (Nature`s Bestin tuotteita) ovat hyviä kaikinpuolin. Kokoa on vaatimattomat 35 g, mut sopivat herkkuhetkeen esim. kahvin kanssa. Makuja löytyy mm. vanilja, suklaa, mansikka ja banaani. Hinta oli siinä 1-1,50 e.

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mun makuun on ABB:n Steel Bar! Kaikki kolme makua on aivan suussa sulavia...mmm:kuola:
Hyp-ro jää kakkoseksi vaikka herkkua on sekin.

Originally posted by fitnesspimu
Lisään tahän vielä Optimumin patukat! Nam :kuola:

Mun ehdoton suosikki on Optimumin Complete Protein Diet Bar. Ensinnäkään siinä ei ole liivatetta (jota on harmittavan monissa patukoissa) eikä sokeria. Lisäksi hiilareita on kohtuu vähän.

Joo, siis noi " mun " ;) patukat on Nutri Sportin valmistamia, nimeltään ihan vaan Protein bar, tai jotain sinne päin..

Eivät maistu korvapuusteille, mutta niissä on hyvin proteiinia 39 g / 100g, eikä hiilariakaan ole kuin muutama gramma enemmän.

Itse ostan patukkani bodyboostin sivuilta *mainontaa, eikai...*... Ainakin vasta sai 2 patukkaa yhden hinnalla sieltä, ei taida enää saada, mutta siellä myydään sellaista patukkaa kuin Mega Pro 50, jossa on 50 g proteiinia / 100 g ja hiilareita vain 12.4 g ja rasvaa 8.7 g. Ton patukan hinta 3 euroo ja makuina mansikka, suklaa, maapähkinävoi ja appelsiini.

Tosin ko. patukka on liian kallis itselleni ja itse syön vyomaxin protskupatukoita (tosin enemmän välipalakorvikkeina kuin "oikeaan" tarkoitukseen)

Suklaan ystävänä tein oikean löydön, eli puhun Helgankin mainitsemasta Easy Bodyn Protein Barista ja suklaan makuisena. Ihanan makuinen ja arvotkin ovat aikalailla kohdallaan makuun verrattuna.

100 grammassa tuotetta:
Kaloreita 364
proteiinia 32,4
hiilaria 37,7
rasvaa 8,2
kuitua 7,1

Patukka on 35 grammaa ja vähän liian kallis, mutta herkuttelupäivänä terveellisempi välipala kuin tavallinen suklaapatukka. :kuola:

Hiilareita mycket sisältävä Hy-Pro on ihan ehdoton suokkari, mutta niitä ei nyt kiristellessä oikeen voi syödä.
Jos oikeen herkutella haluaa ilman hiilareita niin sitten nuo EAS:n Low-carb- barit on ihan älyttömän hyviä! Ihan jees on kans twinlabin "hiilarittomat" patukat. Paljon kuivempia vaan ku nuo EAS:n vastaavat.

Nature's Bestin Isopure on ylivoimaisesti ihanin löytämäni protskupatukka - sisältää proteiinina pelkkää heraa ja sopii näinollen maitoallergisellekin...

Kaloreita 140 kcal
Proteiinia 12,1 g
Hiilihydraatteja 21,2 g
Rasvaa 0,7 g

Ei sisällä lainkaan laktoosia. Patukkaa ei ole myöskään kuorrutettu suklaalla, joten se pysyy kondiksessa kesäkuumallakin (ei sula). Makuina iki-ihana vanilja, vinkeä kirsikka, sekä cafe latte ja suklaa (näitä en ole maistanut).

Hintaa patukalle kertyy Heinon tukussa jotain 1-1,5 euron verran. Ostan yleensä kerralla pari laatikkoa...

Onko muuten olemassa sellaisia energiapatukoita, jotka olisivat gluteenittomia, maidottomia ja munattomia?

Suositut

Back
Ylös Bottom