- Ikä
- 43
Olen nyt ketoillut tässä kolmisen viikkoa ja rupesi vaan mietityttää kun ketogeenisellä tuppaa tuo proteiinin määrä nousemaan ainakin minulla aika huimasti niin voikohan proteiinin liiallisesta saannista olla jotain haittaa? Aloittaessani dieetin 170 cm varteni painoi 76,5 kg ja nyt 67 kg. Aika huimat 9,5 kg tippunut 20 päivässä. Tiedä sitten kuinka kovassa nestepöhössä olin alussa. Alussa tosin kalorit oli todella alaalla kun ruokavalioni ei sisältänyt paljon muuta kuin 3 dl vehnäleseitä, 3 dl vähäkalorista mustikkakeittoa, seitiä, tonnikalaa(vedessä!).. Eli rasvaa ei tullut paljon yhtään.. Nyt olen sitten lisännyt noita huonojakin rasvoja. Kananmunaa, jauhelihaa ja yms. Hiilaripäiviä en ole pitänyt yhtään kun olo on ollut kokoajan loistava. Hiilarit ovat pysyneet keskimäärin 20 grammassa ja joinakin päivinä max 35 g. Mietityttää kun töissä hyvä jos purkin tonnikalaa kerkiää sipasta naamariin niin tulee sitten töiden jälkeen ahettua oikein kunnolla kerralla. Esimerkki ateriani sisältää mm. 2 dl vehnäleseitä, 2 dl vähäkalorista mustikkakeittoa, purkin tonnikala hiutaleita vedessä, 400 g seitiä ja 300 g poronkäristystä. Noista tulee jo yhtäänsä 175 g protskua. Ja muutenkin päivittäinen protsku määrä nousee varmaan päälle 300g ku illalla saatan vetää esim. 500 g jauhelihaa vielä. Jostakin luin, että n. 50 g protskua voi vaan imeytyä kerralla. Mihinkäs tuo ylimääräinen 125 g menee? laardiksi? No itsellä ainakin paino senkun vaan tippuu.. Ja lihaksi ei ole paljon mitä menettää niin luulisi tuon painon putoavan rasvoista. Aloin myös syödä samaan aikaan kreatiinia jonko pitäisi vielä pari kiloa lisätä painoa. Tosin en tiedä onko se imeytynyt kroppaan lainkaan kun ei voi tuota dextroosia vetää samalla ketogeenisellä. Olen ihmetellyt sitäkin miten hyvin olen vielä jaksanut reenatakkin tällä dieetillä.. Esim. perjantaisin saatan juoda 7-8 0,5l light sidukkaa niin silti vielä seuraavana aamuna riittää virtaa aerobiseen reeniin pienestä kanuunasta huolimatta..