GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Proteiinijauheen käytöstä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja maaju
  • Aloitettu Aloitettu
Tää on oikein apua aloittelijalle pliis ;)

Mun on hirmu vaikea saada tavallisesta ravinnosta tarvittava määrä proteiinia ja hommasin nyt proteiinijauheen. Ostin Protein 80 plus ja mitä olen joskus aikaisemminkin käyttänyt proteiinijauheita niin edelleen mun on hirmu vaikea saada jauhetta sekoittumaan. Nyt mietin, että jos sekottais tehosekoittemella smoothie tyylisen juoman rasvattomasta maidosta ja Ehrmannista niin sais aika kivan tujauksen proteiinia yhdellä kerralla (viitisenkymmentä grammaa?). Siellä sen varmaan saa ainakin sekoittumaan kunnolla? Onko tohon shakerin käyttöön jotain vinkkejä? Miten saa aikaa muutakin kun vaahtoa ja klönttejä? :rock:

Onko muuten jotakin helppoja vinkkejä millä lisäätte proteiinia päivittäiseen ruokavalioon? Mulla on nyt sellainen prosessi menossa, että ensin opettelen hyvän ja helpon ruokarytmin millä saan ruuasta maistuvaa ja monipuolista ja tukemaan lihaskuntoharjoittelua ja sitten kun tämä on selkärangasta niin sitten alkaa vasta "hienosäätövaihe". Mutta kun sais nyt ensin edes sen tarvittavan määrän proteiinia :)

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=57369 ja monta muuta tuolta yleisen ravinto-osiolta.

Miksi sä tarvisit 50gr protskua kerralla? Ja paljonko olet laskenut tarvivasi päivässä kun saanti on hankalaa? Onko sulla ollut tuo protsku tiiviisti vai onko pussi kunnolla kiinni ja onhan se tuoretta? Itsellä ei ole ollut ongelmia noiden jauheiden liukenemisessa kun oma sekoittuu ihan nätisti ravistelemalla. Kerran oli hieman paakkuisampaa vaan siihenkin löytyi syy; otin kuuman ja kostean sheikkkerin suoraan pesukoneesta ja laitoin jauhot kun en malttanut odottaa sheikkerin jäähtymistä.

Nyt mietin, että jos sekottais tehosekoittemella smoothie tyylisen juoman rasvattomasta maidosta ja Ehrmannista niin sais aika kivan tujauksen proteiinia yhdellä kerralla (viitisenkymmentä grammaa?). Siellä sen varmaan saa ainakin sekoittumaan kunnolla? Onko tohon shakerin käyttöön jotain vinkkejä? Miten saa aikaa muutakin kun vaahtoa ja klönttejä? :rock:

Tuo 50g proteiinia on kerralla aikas paljon... yleensä hyvä määrä protskua yhdellä aterialla ois sellanen 20-30g (treenin jälkeen esim. 30g). Toi sekoittuminen riippuu aika paljon jauhemerkistä... mulla oli joskus joku palkkari (en muista merkkiä) mikä sekoittui tosi huonosti - jäi just sellasia klönttejä vaikka kuinka ravisteli. Jotkut jauheet taas vaahtoaa tosi paljon. Kannattaa kokeilla eri merkkejä ja satsata niihin hinnankin puolesta, kyllä sieltä löytyy niitä hyvin sekoittuviakin :) Jos ostat jauheen lisäravinnekaupasta niin voit kysyä sen ominaisuuksista myyjältä (luontaistuotekaupan tädit osaa harvemmin neuvoa noissa). Ja sheikkerissä sen jauheen pitäis viimeistään sekoittua kunnolla - hyvän drinkin saat kun sekoitat protskujauheen vaikka maitoon ja jos haluut hiilaria mukaan niin banaani käy hyvin :)

Onko muuten jotakin helppoja vinkkejä millä lisäätte proteiinia päivittäiseen ruokavalioon? Mulla on nyt sellainen prosessi menossa, että ensin opettelen hyvän ja helpon ruokarytmin millä saan ruuasta maistuvaa ja monipuolista ja tukemaan lihaskuntoharjoittelua ja sitten kun tämä on selkärangasta niin sitten alkaa vasta "hienosäätövaihe". Mutta kun sais nyt ensin edes sen tarvittavan määrän proteiinia :)

Proteiinia on helppo lisätä ruokavalioon. Raejuustoa/broileria tms. salaatin sekaan, rahkaa/kananmunia iltapalalla tai välipalaksi, lihaa/kanaa/kalaa pääruualle jne. Proteiinipatukat on hyviä silloin jos on tosi kiire eikä oo eväitä mukana, mutta niissäkin on valtavasti eroja (useissa on paljon sokeria) - kannattaa tutustua niiden ravintosisältöihin. Tsemppiä uuden ruokarytmin harjoitteluun :thumbs: Se vaatii vain hieman viitseliäisyyttä ja suunnitelmallisuutta ;)

Noin ja nyt hävitin jo vastauksenkin...

Eli ilmeisesti en tarvitse niin paljon kerralla :) Jos sillä 1,5g/painokilo lähtis liikkeelle.

Ensimmäinen tavoitteeni oli saada säännöllinen ruokarytmi. Tarpeeksi syöminen on vielä vähän työn alla. Ei millään viittis siellä salilla ihan turhaan käydä ;)

Kiitos miljoonasti vinkeistä! Alan kahlata foorumia läpi tarkemmin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom