Potkunyrkkeilyn aloittamisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ansku
  • Aloitettu Aloitettu
Tahtoisin tietää, minkä ikäisiä nykyiset naisten kb mestarit on (siis kotimaiset), ja miten pitkään on treeniä takana

Olen aloittelemassa potkunyrkkeilyä 25 vuoden eläkeiässä. Kiinnostusta toki on ollut edelliset n. 10 vuotta, mutta ei mahdollisuutta harrastaa ko. lajia.

Voi sitä vanhempanakin aloitella ja silti menestyä ainakin kansallisella tasolla.

Thainyrkkeilyn puolella, jossa taso on noin suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kb:ssä, 60 kilon suomen mestari on 32-vuotias Karoliina Blackburn. Blackburn aloitti lajin 28-vuotiaana.

EDIT: ...

kilkkinen sanoi:
Thainyrkkeilyn puolella, jossa taso on noin suurinpiirtein samaa luokkaa kuin kb:ssä, 60 kilon suomen mestari on 32-vuotias Karoliina Blackburn. Blackburn aloitti lajin 28-vuotiaana.
Jä mä luulin että mä oon alottelemassa liian vanhana :eek:

Itsellä suht. pitkä karatetausta ja nyt olisi tarkoitus kokeilla potkunyrkkeilyä. Pitää nyt ainakin peruskurssi katsoa.

Onko karatea pidempään harrastaneilla mielipiteitä lajista, saako mitään uutta irti ?

Itellä kaveri joka pitkän karatetaustan jälkeen aloittanut thainyrkkeilyn ja on tuntunut pitävän.

TheSami sanoi:
Itsellä suht. pitkä karatetausta ja nyt olisi tarkoitus kokeilla potkunyrkkeilyä. Pitää nyt ainakin peruskurssi katsoa.

Onko karatea pidempään harrastaneilla mielipiteitä lajista, saako mitään uutta irti ?

Itselläni oli 6 vuotta karatea takana, kunnes aloitin Thainyrkkeilyn. Hetkeäkään en ole katunut :thumbs:

Sen verran väliaikatietoja että on ollut peruskurssi mieleen. Hyviä treenejä, aluksi oli vähän outo karatetreeneihin erona salikuri.

Ei sillä että kuri olisi löysä mutta ehkä se karatekuviossa oli sitten liian tiukka, vaikka ei siinäkään kuri varsinaisesti johdu itse lajista vaan juontaa itämaisten kulttuurista.

Ja kamppeet ovat kyllä erilailla märät mitä karatetreenien jälkeen.

Summasumrum :5:

TheSami sanoi:

Yhteensä toistakymmentä vuotta kokemusta karatesta ja ju-jutsusta. Kuukausi kickboxingia takana ja olen mielestäni oppinut uutta.

Back
Ylös Bottom