Potkunyrkkeily ja kuntosaliharjoittelu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olen tätä samaa aihetta hipoen kirjoittanut viestin aiemminkin, mutta nyt uskoisin vielä enemmän olevan neuvojen tarpeessa. Olen tänä syksynä siis suorittanut keltaisen vyön, eli treenejä on ollut reilut kolme kuukautta. Vaikka aerobinen kunto onkin noussut treenien ohella ehkä jopa kiitettävästi, niin silti ei lihaskunnon puoleen ole oikein tullut parannusta. Kyllähän harkoissa tehdään punnerruksia, jalkakyykkyjä, istumaannousuja, liikettä alaselälle ja joskus kahvakuulaharjoitteluakin, niin se on kuitenkin omasta näkökulmasta katsottuna ainakin enemmän hätäistä räpiköimistä, eikä kuin harva edes tee esim. punnerruksia valmentajan määräämällä tavalla puhtaasti, itse en ainakaan edes kykenisi niin tiukassa ajassa. Oma lihaskuntoni ei ollut alun alkaenkaan paras mahdollinen, ja täytyy sanoa että alkeiskurssin päättymisen jälkeen heikkokuntoisimmat ovatkin huomatakseni lopettaneet. Nyt harrastajaporukka on ikäänkuin valikoitunut, tunnen olevani selvästi heikkokuntoisempi kuin muut miespuoliset treenaajat.

Eli se alkaa väistämättömästi edessä, että jonkinnäköistä lihaskunnon parannusta tarvittaisiin treenien ulkopuolellakin. Mieluusti kehittäisin lihasmassaakin, en toki oleta että lihasten määrällä olisi niinkään vaikutusta itse potkunyrkkeilyn kanssa. Jos aloittaisin salilla käynnin, niin kuinka monta kertaa maksimissaan olisi hyvä määrä potkistreenien ohella viikossa? Jos jollain olisi lisäksi neuvoja jostain kuntopiiri-tyyppisestä ohjelmasta niin tarvitsisin opastusta myös siinä; eli kuinka monta kertaa viikossa? Ja kuinka monta sarjaa ja toistoa/liike?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom